۳ بار حضور در المپیک؟ سخت است همیشه در اوج باشید!
اخبار اخبار ورزشی

۳ بار حضور در المپیک؟ سخت است همیشه در اوج باشید!

تبلیغات بنری


سفر پر ستاره: المپیک 2024 پاریس به طور رسمی از 14 مرداد آغاز می شود و کاروان 40 ورزشکار ایران در این مسابقات شرکت می کند. تنیس روی میز ایران در المپیک 3 نماینده دارد که نوشاد ایلامیان، نیما ایلامیان و ندا شهسواری سه ورزشکار این رشته هستند که راهی پاریس می شوند. ندا شهسواری علاوه بر حضور در بازی های المپیک، پرچمدار کاروان ایران نیز خواهد بود و افتخار بزرگی کسب کرده است. پس از المپیک 2012 لندن و 2016 ریو برای سومین بار سهمیه المپیک را کسب کرد.

تنیس روی میز ایران در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و پس از تاثیرگذاری در بازی های آسیایی، اکنون چشم به حضور در المپیک پاریس است. نادا شهسواری در گفتگوی اختصاصی با رابو درباره سومین حضور خود در المپیک و حمل پرچم کاروان ایران گفت:

ابتدا از مراسم دیروز و دیداری که با وزیر ورزش داشتید بگویید.

خیلی خوشحالم که این مراسم با حضور مادران برگزار شد. اولین بار بود که چنین مهمانی داشتیم و ورزشکاران همیشه در جشن خداحافظی آنها حضور داشتند اما این بار با مادران آمدیم و برای آنها بسیار خوشحال کننده بود. به هر حال مادران زحمت می کشند تا ورزشکاران به این مقام برسند و این مراسم مقدار کمی از زحمات خود را به خرج دادند تا جبران شود و خودشان نتیجه زحماتشان را احساس کردند و این برای من مایه خوشحالی بود.

از انتخاب شدن به عنوان پرچمدار کاروان چه احساسی دارید؟

از این بابت خیلی خوشحالم. کسب سهمیه باعث خوشحالی من شد زیرا افتخاری است که برای همیشه ماندگار است و به من احساس غرور و افتخار می دهد که در صف اول ایستادم و نماینده همه ورزشکاران بزرگ کشورم باشم و امیدوارم نماینده خوبی باشم. کشورم در المپیک پاریس.

این سومین المپیک شماست و رکورد خوبی دارید.

المپیک توکیو را یک امتیاز از دست دادم و نتوانستم سهمیه بگیرم. من واقعاً می خواستم سهمی از حضور در المپیک برای سومین بار متوالی داشته باشم زیرا این بزرگترین رقابت ورزشی است. و الان هم خیلی خوشحالم چون 3 بار حضور در المپیک برای یک ورزشکار کار سختی است که همیشه در اوج باشد و فقط ورزشکاران حرفه ای می فهمند که مسیر چقدر سخت است.

چند شانس برای مدال آوری در المپیک داریم؟

به خصوص در بخش مردان شرایط بسیار خوب است و برادران العالمی به مدال برنز بازی های آسیایی دست یافتند. قدرت های جهانی در آسیا هستند و کار بزرگی انجام داده اند. به نظر من این نشان می دهد که هیچ چیز غیرممکن نیست و همه کشورها به چین نزدیک هستند و با آنها رقابت می کنیم و امیدوارم با بهترین عملکرد و تمرکز بالا نتیجه خوبی بگیریم.

آیا از امکانات و شرایط تمرینی راضی هستید؟

امسال نسبت به المپیک قبل هم از نظر شرایط تمرینی، هم از نظر مالی، هم اسپانسرهایی مثل آقای دکتر خلیلیان که از همه ورزشکارانی که قرار است حمایت کنند و هم حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش، یکی از بهترین جلسات تمرینی بود و باعث شد که به مسابقه برسیم. این خود یک نکته مثبت برای ایجاد انگیزه در ورزشکاران است زیرا فشار خاصی روی این مسابقات داریم.

به نظر شما پس از درخشش شما در بازی های آسیایی، چه زمانی تنیس روی میز ایران تبدیل به یک نیرو در جهان و آسیا و مدعی همیشگی کسب مدال می شود؟

فکر می کنم خیلی به هم نزدیک هستیم و الان جزو مدعیان هستیم. اخیراً جوانان ما رتبه سوم آسیا را کسب کردند و مقامی که در بازی های آسیایی به دست آوردند اتفاقی نبود زیرا در این صورت تکرار نمی شود. در سال های اخیر اتحادیه با سرمایه گذاری های بسیار خوب خود در همه سطوح تاثیر خوبی گذاشته است و ما توانسته ایم با قدرت های جهانی رقابت کنیم.

حالا آیا از نظر درآمد در موقعیتی هستید که بتوانید به طور کامل روی ورزش تمرکز کنید و نگران مالی نباشید؟

خیر، از نظر درآمد با حوزه هایی مانند والیبال و فوتبال تفاوت داریم. ورزش خود یک صنعت است و باید به آن نگاه کرد. زندگی من همیشه یک بعدی و متمرکز بر ورزش بوده است. البته در خصوص بیمه و استخدام قول هایی برای همکاری داده شد تا بتوانم بدون دغدغه و به صورت تخصصی تمرین کنم. هر دو هفته یکبار باید قسمت بالایی راکت را عوض کنیم که ماهیانه حدود 15 تا 16 میلیون تومان قیمت دارد. با وجود این هزینه ها با دستور وزیر ورزش از حمایت های خوبی برخوردار شدیم که امیدوارم بعد از المپیک هم ادامه داشته باشد.

فکر می کنید با حضور در بازی های المپیک و انتخاب شدن به عنوان پرچمدار چقدر به دختران ایرانی انگیزه داده اید؟

اکنون، انتقال پینگ پنگ به بازی های المپیک 2012 تعداد بازیکنان حرفه ای را افزایش داده است. زیرا آنها به این باور رسیده بودند که زنان می توانند المپیکی شوند و حتی موقعیتی کسب کنند. به شخصه می بینم که شور و اشتیاق و پشتکار در پینگ پنگ بانوان بیش از گذشته افزایش یافته است و امیدوارم ورزشکاران ما در سال های آینده حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند و در مسابقاتی مانند کشتی و وزنه برداری و این در زمره مدال آوران قرار بگیرند. هدف من است

۳ بار حضور در المپیک؟  همیشه در اوج بودن سخت است!

258 258

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *