۴ نکته برای بهبود حافظه
اخبار اخبار عمومی

۴ نکته برای بهبود حافظه

تبلیغات بنری


علی السلیمی: گاهی اوقات نمی توانید کلید ماشین خود را پیدا کنید؟ لیست مواد غذایی خود را فراموش کرده اید؟ شما تنها نیستید، همه می توانند گاهی اوقات چیزهایی را فراموش کنند، با این حال، از دست دادن حافظه چیزی نیست که بتوان به راحتی نادیده گرفت. اگرچه هیچ تضمینی برای جلوگیری از از دست دادن یا کاهش حافظه وجود ندارد، برخی از فعالیت ها ممکن است برای حافظه شما مفید باشند. از این چهار راه ساده برای تقویت حافظه خود استفاده کنید.

1- هر روز فعالیت بدنی انجام دهید

فعالیت بدنی جریان خون را در سراسر بدن از جمله مغز افزایش می دهد که ممکن است به تقویت حافظه کمک کند. برای اکثر بزرگسالان سالم، حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط، مانند پیاده روی سریع، یا 75 دقیقه فعالیت هوازی با شدت شدید، مانند دویدن، در هفته، ترجیحاً در طول هفته توصیه می شود.

۲- با دیگران وقت بگذرانید

تعامل اجتماعی به دفع افسردگی و استرس کمک می کند. هر دو می توانند باعث از دست دادن حافظه شوند. تعامل با دوستان و آشنایان را در برنامه هفتگی خود قرار دهید.

3- خواب کافی داشته باشید

نداشتن خواب کافی یا خواب آشفته و بی کیفیت با از دست دادن حافظه مرتبط است. بزرگسالان باید 7 تا 9 ساعت در شبانه روز به طور منظم بخوابند. اگر از مشکلات خواب (بی خوابی، بی خوابی، کابوس شبانه) رنج می برید، باید با متخصص مشورت کنید.

4 نکته برای تقویت حافظه

4- از نظر ذهنی فعال باشید

همانطور که فعالیت فیزیکی بدن ما را تقویت می کند، فعالیت های ذهنی نیز باعث تقویت مغز ما می شود.

چه زمانی به پزشک متخصص در کاهش حافظه مراجعه می کنید؟

اگر از دست دادن حافظه بر توانایی شما برای انجام فعالیت های روزمره تأثیر می گذارد، یا اگر متوجه شدید که حافظه شما به تدریج در حال کاهش است، یا اگر یکی از اعضای خانواده یا دوستان نگران حافظه شما هستند، جستجوی کمک حرفه ای مهم و حیاتی است. درمان بستگی به علت از دست دادن یا کاهش حافظه دارد.

منبع: کلینیک مایو

بیشتر بخوانید: 23 درصد از مردم جهان هر روز احساس عصبانیت می کنند / چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *