اخبار اخبار جهان

۶۰ ثانیه تا ویرانی تل‌آویو با موشک مافوق صوت لبنان

تبلیغات بنری


به گزارش روزنامه رابو به نقل از مهر.پیشرفت بی نظیر نیروهای مسلح یمن در ساخت موشک مافوق صوت فلسطین 2 که اخیراً تل آویو را هدف قرار داد، شگفتی بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای غربی و آمریکا را برانگیخت.

روزنامه القدس العربی در گزارشی در این باره نوشت: سخنگوی شورای امنیت ملی در کاخ سفید آمریکا در تاریخ 14 مارس 2024 اظهارات مقامات یمنی مبنی بر در اختیار داشتن موشک های مافوق صوت را تکذیب کرد زیرا می دانست این موشک ها در اختیار چیست. منظور نیروهای انصارالله یمن در 15 سپتامبر 2024 از این موشک علیه عمق سرزمین های اشغالی استفاده کردند. این موضوع به دلیل تحولات خاورمیانه باعث ترس و وحشت غربی ها شده است. این نوع موشک قبلا در مانورهای چین، کره شمالی و روسیه دیده شده بود و بسیاری از تحلیلگران تصور نمی کردند که یمن نیز آن را در اختیار داشته باشد. مشکل دوم ناتوانی و ضعف سامانه‌های پدافندی در برابر این نوع موشک‌ها است تا جایی که سامانه‌های دفاعی آمریکا در دریای سرخ و خاورمیانه موسوم به سپر دفاع موشکی نتوانستند آن‌ها را ساقط کنند. یمن پس از روسیه دومین کشوری است که از این نوع موشک در تاریخ جنگ ها استفاده کرده است.

60 ثانیه پس از نابودی تل آویو توسط موشک مافوق صوت لبنان

روزنامه رای الیوم نیز در این زمینه نوشت: موشک مافوق صوت یمن از سمت شرق به تل آویو نفوذ کرد، اما به گفته یک تحلیلگر عرب، اگر این موشک از یمن پرتاب می شد، بر اساس آن از جنوب وارد این منطقه می شد. مکان آن موقعیت جغرافیایی: پس این موشک از عراق پرتاب شد! درست است که نیروهای محور مقاومت بین خود هماهنگ و همکاری می کنند، اما تحلیلگر مذکور غافل است که موشک مافوق صوت یمنی توانایی پیشرفته ای دارد که دقیقاً پس از پرتاب از طریق سامانه های پیشرفته ای که می تواند بر محدودیت های جغرافیایی غلبه کند، مسیر خود را تغییر دهد. اهداف مورد نظر

این فناوری پیشرفته که با استفاده از سامانه‌های مختلف از جمله «سیستم‌های هدایت اینرسی» به دست آمده است، ما را شاهد تحولی بی‌نظیر در صنعت دفاعی یمن کرده است که سامانه‌های اسرائیلی و آمریکایی را به چالش می‌کشد. نکته دومی که باید به آن اشاره کرد امکان استفاده از سامانه های پارازیت موشک مذکور برای اخلال در کار سامانه های رژیم صهیونیستی است.

60 ثانیه پس از نابودی تل آویو توسط موشک مافوق صوت لبنان

همانطور که روزنامه لبنانی الاخبار گزارش داد: تحولات روزهای گذشته نشان می دهد که صنعا برای یک نبرد واقعی با هدف آزمایش قدرت داخلی خود آماده می شود. پرتاب تنها یک موشک و نه بیشتر نشان می دهد که یمن همچنان به نقش خود در مبارزه با دشمن صهیونیستی که اشغال تل آویو آن را نمایندگی می کند، پایبند است. تصمیم محور مقاومت برای ورود از مرحله پشتیبانی به مرحله نبرد با دشمن صهیونیستی نیازمند مطالعه است. تل آویو باید بداند که اگر یمن بتواند این موشک را ظرف 11 دقیقه به تل آویو برساند و این منطقه را هدف قرار دهد، لبنان نیز در عرض یک دقیقه می تواند این کار را انجام دهد.

60 ثانیه پس از نابودی تل آویو توسط موشک مافوق صوت لبنان

روزنامه سوری الثوره درباره غزه نوشت: در آستانه یک سال تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری هستیم. این تجاوز تا کنون بیش از 136 هزار شهید و مجروح در میان فلسطینی ها به ویژه زنان و کودکان بر جای گذاشته و شهرها و اردوگاه های آوارگان فلسطینی را به کلی ویران کرده است. این در حالی است که تل آویو هنوز نتوانسته به اهداف خود برسد.

60 ثانیه پس از نابودی تل آویو توسط موشک مافوق صوت لبنان

روزنامه سوری الوطن درباره فلسطین نوشت: با وجود ویرانی شدیدی که بر نوار غزه وارد شد، جایگاه مردمی جنبش حماس در میان کشورهای غربی و حتی کرانه باختری تقویت شد زیرا هجوم به الاقصی امید میلیون ها فلسطینی است. مردم اختلافات بین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دستگاه های امنیتی وابسته به این رژیم به بن بست رسیده است و شعله ور شدن این اختلافات یکی از مهمترین دستاوردهای مقاومت در نوار غزه به شمار می رود.

60 ثانیه پس از نابودی تل آویو توسط موشک مافوق صوت لبنان

روزنامه عراقی المقریب نوشت: جنبش انصارالله یمن توانست یکی دیگر از پهپادهای آمریکایی MQ-9 را در استان ضمار با موشک زمین به هوا سرنگون کند. این سومین پهپاد آمریکایی در یک هفته و دهمین پهپاد آمریکایی در تقریبا یک سال گذشته است.

60 ثانیه پس از نابودی تل آویو توسط موشک مافوق صوت لبنان

روزنامه یمن المسیره گزارش داد: موفقیت نیروهای مسلح یمن در عملیات موشکی اخیر علیه تل آویو، زلزله ای برای رژیم صهیونیستی تلقی می شود، زیرا قدرت نظامی و تسلیحاتی این کشور و فناوری های پیشرفته ای را که در اختیار دارد، آشکار کرد. یمنی ها با وجود مشکلات و محدودیت های موجود می توانند از آن استفاده کنند

310310

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *