۶ میلیون نفر تماشاگر تئاتر و خبرهای از نمایش‌های روی صحنه
اخبار اخبار فرهنگی

۶ میلیون نفر تماشاگر تئاتر و خبرهای از نمایش‌های روی صحنه

تبلیغات بنری


به گزارش -، از روابط عمومی معاونت هنری، آمار فعالیت های نمایشی در تولید و اجرا، صدور مجوز اجرا، حمایت مالی از تولیدات و جشنواره ها، بیمه هنرمندان، ثبت نام گروه های نمایشی و غیره در سیزدهم. دولت و با هدف خدمت بیشتر به هنرمندان راه اندازی شد.

بر اساس این گزارش، اداره کل هنرهای نمایشی از اول مهرماه 1400 تا 9 خردادماه سال جاری از برگزاری 46 جشنواره در سراسر کشور حمایت کرد. در این مدت 10 هزار و 974 نمایش تولید و ارائه شده است.

در معاونت چاپ، دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات، 9 شماره مجلات تخصصی تئاتر، 8 شماره فصلنامه تئاتر و 28 جلد کتاب (نمایشنامه و موضوعات تخصصی تئاتر) را منتشر کرد.

در این مدت 212 موسسه تک منظوره پس از اخذ مجوز توانستند فعالیت خود را آغاز کنند و 3 گروه نمایشی برای اجرا به خارج از کشور اعزام شدند.

برای تبادل فرهنگی هنرمندان با کشورهای دیگر، در این مدت 26 گروه تئاتر خارجی در جشنواره های بین المللی کشورمان شرکت کردند و در مجموع 284 هنرمند دیگر کشورها از نزدیک نمایش های ایرانی را در این جشنواره ها تماشا کردند.

در خصوص بیمه هنرمندان در این مدت، 184 هنرمند از بیمه تامین اجتماعی برخوردار بوده و بیمه برنامه زمانی آنها تمدید شده است. 549 هنرمند تئاتر نیز برای عضویت در صندوق امانات هنری برای دریافت وام و سایر خدمات رفاهی معرفی شدند. معرفی وام کارآفرینی نیز از جمله خدماتی است که به ۱۴ هنرمند این حوزه ارائه می شود.

ثبت و راه اندازی گروه های نمایشی یکی از خدماتی است که با هدف حمایت از گروه های نمایشی در سال 1390 تکمیل و راه اندازی شد. در مدت یاد شده در دولت سیزدهم 971 پروانه ثبت نام جمعی ثبت و 368 پروانه تمدید شد.

در بخش اخبار و انعکاس رسانه ای، در این مدت 960 گزارش تصویری از اجراهای نمایشی تهیه و 7232 مصاحبه، خبر و گزارش اجراهای تئاتری توسط روابط عمومی تئاتر، اداره کل هنرهای نمایشی و اداره کل تئاتر. سایت ایران تئاتر. همچنین 43 شماره از «بولتن هفتگی اداره کل هنرهای نمایشی» چاپ و در اختیار هنرمندان تهران و شهرستان قرار گرفت. بر اساس این گزارش، 9 شماره از مجله «اداره کل هنرهای نمایشی» نیز به زبان انگلیسی منتشر و توسط امور بین الملل اداره کل هنرهای نمایشی توزیع شد.

اداره کل هنرهای نمایشی طی این سه سال 10 پوستر برای رویدادها و جشنواره ها و 15 نشست خبری برگزار کرد.

“خونریزی” در تالار قشقایی تیاتارشهر

نمایش «مرگ» به کارگردانی مهدی جلینی به انتخاب فرمانداری با کوله باری از جوایز در تالار قشقایی تیاتارشهر آماده نمایش می شود.

به گزارش گروه رسانه ها، نمایش «خمرجی» به نویسندگی محسن سنگسویدی و کارگردانی مهدی جلینی با بازی فائزه جوهری پور، زهرا علوی، احسان افشانجی، هادی قلیچی پور، محمد باقرآبادی، نادا خورشیدی، رضا رسولی پور، سید محمد امین قریشی ساخته شده است. از ساعت 18:30 روز پنجشنبه 11 مرداد 1403 هجری قمری میزبان عموم و علاقه مندان می باشد.
نویسنده اثر در خلاصه این ارائه 75 دقیقه ای می گوید: ثریا ابراهیمی بیمار در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان است و به دلیل وخامت حالش تحت معاینه قرار دارد. نتیجه آزمایش پزشکیان را شگفت زده می کند و آنها متوجه می شوند که …

گالینی سوابق زیادی در زمینه بازیگری، مدیریت تولید، نورپردازی و کارگردانی صحنه دارد که می توان از آنها در کارگردانی آثاری مانند; “اگر باران ببارد” و بازی در نمایش ها. «اژدها»، «هشتمین سفر سندباد»، «غریبانا»، «چند قطره خون»، «افراسیاب»، «عشق آباد»، «کلومردگان»، «مد قجری»، «ترناس جان»، «سه بلندی» , سه فک ” . «مرزهای باریک»، «طوطی مرده»، «شورای شاهکشی» ذکر شده است. او در سومین تجربه کارگردانی خود به نمایش «خون مرغی» رفت. او این نمایش را خیلی خوب انجام داد و عناوین و جوایز زیادی از جمله; (اثر برگزیده سی و یکمین جشنواره تئاتر رضوی خراسان 1400)، (نفر اول کارگردانی از سی امین جشنواره منطقه ای تئاتر رضوی)، (نفر اول نویسندگی از سی امین جشنواره منطقه ای تئاتر رضوی)، (نفر دوم در رده مرد) بازیگری از جشنواره تئاتر سی و یکمین جشنواره منطقه ای تئاتر خراسان رضوی، (نفر دوم بازیگری زن از شصتمین جشنواره منطقه ای تئاتر خراسان رضوی)، (مقام سوم بازیگری زن از سی امین جشنواره منطقه ای تئاتر خراسان رضوی)، (اثر برگزیده از اولین جشنواره تئاتر از سال 1402)، (مقام سوم برای بازیگری مرد از اولین جشنواره تئاتر حام باسین، (مقام سوم بازیگری زن از اولین جشنواره تئاتر حام) و عناوین دیگر.

یک ارائه “شکاف خط مجازی” معرفی شد.

پخش سریال شکستن خط مجازی به نویسندگی و کارگردانی رسول کاهانی آغاز شد. نمایش شکستن خط مجازی به تهیه کنندگی سید عماد عامری و نویسندگی و کارگردانی رسول کاهانی در تماشاخانه ملک برگزار شد.
سریال شکستن خط مجازی داستان زندگی مادر خانواده‌ای را روایت می‌کند که بیمار می‌شود و با وسایل پزشکی به زندگی خود ادامه می‌دهد و بر اساس توصیه پزشک باید از او جدا شود و به زندگی خود پایان دهد. زندگی این نمایش در ماه های مرداد و شهریور 1403 هجری شمسی هر شب ساعت 19:45 در تماشاخانه ملک برگزار می شود.

6 میلیون تماشاگر تئاتر و اخبار مربوط به اجراهای تئاتری

50 دانشجوی خارجی فیلم «چاپلین» را تماشا کردند.

شب گذشته 50 دانشجوی خارجی شاغل به تحصیل در ایران برای تماشای نمایش «چاپلین» مهران رنجبر به سالن اصلی تئاتر شهر آمدند. این فارسی‌آموزان خارجی از کشورهای روسیه، تایلند، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان، بوسنی و هرزگوین، پاکستان، هند، یونان، بنگلادش و … در مدرسه تابستانی آموزش زبان فارسی در بنیاد سعدی شرکت می‌کنند با آنها. نمایش چاپلین از 31 ژوئیه 1403 در ساعت 20:00 در سالن اصلی مجموعه تئاتر مدینه به عنوان تصویری از زندگی “چارلی چاپلین، آبان زارع، میثم” مورد استقبال عموم قرار گرفت. یوسفی، سونیا سرلک، احسان صاحبدادی، نریمان حیدری، فربد تاجیک، محمدا دانش، یگانه رادبخش، فایز وفایی، سارا زجاجی و امیر عقیلی در تالار اصلی تئاتر مدینه به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه این نمایش آمده است: جهان پاک شده است و چارلی چاپلین به عنوان فردی که در سینمای صامت از مردم دفاع می کند، در مقابل ظلم آدولف هیتلر ایستاده و تنها راه نجات بشریت را دموکراسی می داند.

6 میلیون تماشاگر تئاتر و اخبار مربوط به اجراهای تئاتری

22057

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *