اخبار اخبار تکنولوژی

چرا پرتقال را در توری قرمز می‌فروشند؟

تبلیغات بنری


آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا پرتقال اغلب در آن کیسه های مشبک قرمز عجیب فروخته می شود؟ این یک ترفند هوشمندانه است که توسط تولید کنندگان مواد غذایی و سوپرمارکت ها برای فریب دادن شما به خرید میوه بیشتر استفاده می شود.

به گزارش زومیت. توری پلاستیکی قرمز یا نارنجی دور میوه باعث می‌شود این تصور که پوست پرتقال ضخیم‌تر است و آبدارتر و جذاب‌تر به نظر برسد. اگر میوه نارس باشد، توری رنگی نیز سبزی آن را کاهش می دهد و رنگ نارنجی آن را افزایش می دهد و رسیده تر به نظر می رسد.

به همین ترتیب، لیموها را اغلب در کیسه های توری زرد قرار می دهند تا رنگ طبیعی خود را افزایش دهند. اگر در کیسه های قرمز قرار بگیرند نارنجی به نظر می رسند و جذابیت آن ها کاهش می یابد.

اصل مورد بحث مبتنی بر توهم ضایعات است. یک پدیده بصری که در آن ادراک رنگ به شدت تحت تأثیر بافت اطراف است. در این توهم نوری، یک توپ با رنگ خنثی در شبکه ای از خطوط رنگی مختلف قرار می گیرد. هنگامی که راه راه های یک رنگ خاص در پیش زمینه هستند، رنگ توپ با رنگ آن راه راه ترکیب می شود.

در یک مطالعه جدید، روانشناس کارل گگنفورتنر از دانشگاه گیسن در آلمان توضیح می دهد که چگونه کیسه های سوپر مارکت نارنجی از توهم ضایعات سوء استفاده می کنند. او می نویسد: “من از میوه فروش مورد علاقه ام هلگا، شنبه ها در بازار محلی آب پرتقال می خرم.” یک روز، همانطور که در یک تابستان آلمانی انتظار می رفت، او یک پرتقال به خوبی رسیده نداشت. بعداً، وقتی در فروشگاه دیگری توقف کردم، به نظر می‌رسید که پرتقال‌های رسیده فراوانی دارند، بنابراین یک جعبه از آنها را که در توری نارنجی پیچیده شده بود، خریدم. وقتی پرتقال ها را در خانه از روی توری برداشتم، معجزه ای رخ داد و نارنجی زیبا سبز شد! او همچنین برای اثبات ادعای خود عکس هایی ارائه می دهد.

توری قرمز رنگ نارنجی را بیشتر نارنجی نشان می دهد

Gegenfurtner در مقاله خود می نویسد، مکمل رنگ تأثیر قدرتمندی بر ظاهر رنگ دارد و پرتقال سبز را به پرتقال های زیبا تبدیل می کند، و میوه کاران مدت هاست که این را می دانند. اگر به اطراف یک سوپرمارکت معمولی نگاه کنید، به راحتی می توانید متوجه شوید که میوه ها و سبزیجات (مانند لیمو، پیاز، کدو سبز یا حتی سیب زمینی) معمولاً در تورهایی پیچیده شده اند که ظاهر بهتری به آنها می دهد.

این مقاله توضیح می‌دهد که توهم کنفتی بر این اصل استوار است که مغز ما برای پردازش دید محیطی و درک رنگ برنامه‌ریزی شده است. اساساً هدف مغز ما ارائه تجربه ای روان و روان است که به راحتی قابل درک باشد. هنگامی که یک شبکه قرمز روی یک پرتقال قرار می گیرد، مغز ما رنگ های مجاور را ترکیب می کند تا آنچه را که می بینیم ساده کند.

مشخص نیست که آیا ترفند قرار دادن میوه در شبکه های رنگی خاص واقعا فروش پرتقال را افزایش می دهد یا خیر، اگرچه محققان می توانند مطالعه ای در این زمینه انجام دهند.

5858

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *