اخبار اخبار تکنولوژی

زنگ خطر برای ایرانیان ساکن دبی به صدا درآمد/ دستگیری پاول دورف پیام فرانسه به امارات بود!

تبلیغات بنری


نجار علی- رضا قربانی، یکی از بنیانگذاران Solution، نایب رئیس کمیته تحول، نوآوری و بهره وری اتاق بازرگانی تهران و رئیس سابق کمیته فین تک سازمان پیروزی در تهران، مهمان امروز کافه خبر آنلاین بود. با توجه به بازتاب گسترده دستگیری مدیر عامل اپلیکیشن پیام رسان تلگرام در فرانسه، با رضا قربانی چرایی وقوع این اتفاق و تهدید جدی نام دبی برای کشورهای جهان را مورد بررسی قرار دادیم. مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید:

رضا قربانی با اشاره به سندی که از اتاق اقتصاد دیجیتال دبی به دست آمده است، گفت: این سند بیانگر این است که کشوری مانند امارات و شهری مانند دبی در تلاش هستند تا به مرکزی برای اقتصاد دیجیتال در منطقه تبدیل شوند. دبی از نظر آب و هوایی شرایط مناسبی برای زندگی ندارد و بر خلاف جذابیت توریستی از نظر جغرافیایی فاقد هرگونه امکانات طبیعی است و کل فضای آن مصنوعی است و حتی در ساعاتی از روز نمی توانید. در خیابان های دبی قدم بردارید. چنین کشوری نه تنها فارسی زبانان، بلکه از اروپا و آفریقا را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند و شهری که همواره مورد غفلت قرار گرفته، به سمت ساخت پلتفرم و ایجاد کسب و کار پیش می رود.

وی در واکنش به دستگیری پاول دورف در یکی از شهرهای فرانسه هنگام پیاده شدن از هواپیما گفت: دفتر اصلی تلگرام در دبی قرار دارد و ممکن است بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا در شهرهای بزرگ مانند دبی دفاتر داشته باشند. لندن یا نیویورک شعبه دارند. دفتر اصلی در دبی است و اکثر کارمندان خود را به دبی منتقل می کنند.

خروجی های ما ورودی هستند

به گفته رضا قربانی، دبی پروژه ای را برای جذب 100 هزار برنامه نویس راه اندازی کرد. وی گفت: در بخشی از برنامه هفتم توسعه کشور آمده است که 500 هزار فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال باید در کشور آموزش ببینند و می‌توان به این نکته اشاره کرد که به مرور زمان خروجی‌های دانشگاه‌های ما به آنها تبدیل می‌شود همچنین طی سال های گذشته متخصصانی را که توسط شرکت های بزرگ در سراسر جهان جذب شده اند، آموزش داده است.

ردا قربانی در کافه آنلاین الخبر

پیشرفت نگران کننده عربستان سعودی در اقتصاد دیجیتال

نایب رئیس کمیته توسعه، نوآوری و بهره وری اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه دبی در ساختار ذهنی دولتمردان ما اهمیت چندانی ندارد و همچنان به عنوان یک بندر سنتی به آن نگاه می شود، خاطرنشان کرد: وی افزود: این نظر باید اصلاح شود.

وی افزود: پادشاهی عربستان سعودی نیز از نظر پیشرفتی که در اقتصاد دیجیتال داشته بسیار ترسناک شده است، اما ما به طرق مختلف با دبی تعامل داریم و اقتصاد دیجیتال در دبی مسیر جدیدی را طی می کند و تبدیل به شهری برای زندگی شده است.”

فعالان اقتصاد دیجیتال در ایران تصمیم گرفته اند وسایل خود را جمع کنند و بروند

وی در ادامه از مهاجرت فریلنسرها و شرکت ها به دبی ابراز نارضایتی کرد و گفت: بسیاری از فعالان اقتصاد دیجیتال در این کشور به این نتیجه رسیده اند که بروند و فعالیت خود را حتی در زمینه حمل و نقل در دبی ادامه دهند. شهر بسیار مناسبی است و می توان در یک روز از ایران به این شهر سفر کرد.

تحولات دبی ادعاهای نادرستی نیست

قربانی خاطرنشان کرد: افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی دبی ادعای نادرستی نیست. وی در این خصوص گفت: به عنوان مثال دبی در حال حاضر دارای وزارت هوش مصنوعی است و اولین کشوری بود که چنین وزارتخانه ای داشت. درست است که دبی بسیار بزرگ است، اما تحولی که در سیستم بانکی و سیستم حمل و نقل این کشور در حال رخ دادن است نشان از این پیشرفت دارد. بر خلاف ما که به اوج تجارت الکترونیک رسیده ایم، دبی بسیار کند و گام به گام در حال حرکت است و تمام جنبه های زندگی در دبی در حال تغییر است، مثلا در روزهای اخیر ارز دیجیتال را به عنوان یک وسیله پرداخت پذیرفته اند و این یک امر نیست. اتفاق شگفت‌انگیزی که رخ داد، اما در چهار یا پنج سال گذشته، آنها سازماندهی و تلاش کرده‌اند تا به این نقطه برسند، تا جایی که شرکت‌های پیشرو ارزهای دیجیتال جهان، مانند بایننس، دفتری در دبی افتتاح کردند.

زنگ خطر برای ایرانیان مقیم دبی/ دستگیری پاول دورف پیامی از فرانسه به امارات بود!

ردا قربانی در کافه آنلاین الخبر

7500 شرکت ایرانی به دبی مهاجرت کردند

قربانی ادامه داد: این اقدامات برای کشور ما بسیار خطرناک است. وی گفت: حدود 7500 شرکت ایرانی به دبی مهاجرت کرده‌اند، اما این تعداد دقیق نیست. بسیاری از شرکت های ایرانی که به دبی مهاجرت می کنند با نام یک شرکت ایرانی این کار را انجام نمی دهند بلکه از طریق یک واسطه در دبی ثبت می شوند. رقم موجود می گوید یک میلیون ایرانی به دبی رفت و آمد می کنند و برخی از این شرکت ها اصلا شرکت های واقعی نیستند، بلکه شرکت های کاغذی هستند که نام آنها فقط برای اخذ ویزای بلند مدت ثبت شده است. اما تعدادی از شرکت ها نیز با وجود محدودیت های متعدد برای ایرانیان در دبی تاسیس می شوند.

هشدار برای ایرانیان مقیم دبی

وی با اشاره به اینکه زنگ خطر برای ایرانیان مقیم دبی به صدا درآمده است، ادامه داد: وی گفت: ایرانیان دبی به کسب و کارهای سنتی پرداختند و در واقع در تجارت سنتی ماندند و در بازی اقتصاد دیجیتالی که در دبی در حال شکل گیری است و هندی ها و پاکستانی ها در آن شرکت می کنند، شرکت نمی کنند.

ما باید با پاکستانی ها رقابت کنیم

نایب رئیس کمیته تحول، نوآوری و بهره وری اتاق بازرگانی تهران افزود: نگاه برخی کشورهای همسایه به ما بسیار منفی است و این را در دبی می توان دید و علاقه ای به ایرانی ها ندارند. شرکت‌های ایرانی در دبی در حال رشد هستند و می‌توانند پروژه‌هایی را توسعه دهند، اما در نهایت باید با هندی‌ها و پاکستانی‌هایی که جامعه بسیار گسترده و قوی دارند، کار کنیم. ما به اشتباه فکر می کنیم وقتی به دبی می رویم باید با آمریکایی ها یا اروپایی ها مسابقه دهیم، در حالی که در واقع ما اصلاً با آنها رقابت نمی کنیم و آنها در لیگ دیگری بازی می کنند و ما باید با پاکستانی ها مسابقه دهیم، در حالی که آنها اینقدر قدرت آنها در لایه‌های مختلف شرکت‌های بزرگ حضور دارند و به راحتی فعالیت تابعیت ایرانی را متوقف می‌کنند و نسبت به ما نگاه منفی دارند.»

زنگ خطر برای ایرانیان مقیم دبی/ دستگیری پاول دورف پیامی از فرانسه به امارات بود!

ردا قربانی در کافه آنلاین الخبر

ما بازی نمی کنیم، ما بازنده هستیم

وی ادامه داد: زمین بازی رقابت با پاکستانی ها است و اگر وارد این میدان نشویم بازنده خواهیم بود زیرا آنها برخلاف ایرانی ها که خیلی خوب هستند، جامعه بسیار قوی دارند دور از هم “ما نقطه مرکزی نداریم که بتوانیم به آن وصل شویم.”

اقتصاد دبی جدا از نفت است

قربانی گفت: دبی از اقتصاد نفتی جدا شده و در اقتصاد دیجیتال از مصرف کننده به تولیدکننده تبدیل شده است، با وجود اینکه اقتصاد نفتی و گردشگری دارد و پادشاهی عربستان سعودی از آن جلوتر است. وی افزود: دبی نه تنها ما ایرانی ها بلکه اروپایی ها و آمریکایی ها را نیز هدف قرار داده است.

خیلی صاف نرو

وی ادامه داد: دستگیری پاول دورو در فرانسه پیامی به دوستان و فعالان تجاری روسی در امارات بود که خیلی نرم نباشند. انتصاب مدیری در این سطح به دلیل مشکلات مالیاتی غیرقابل توجیه و غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: با این اقدام فرانسه پیامی را به امارات رساند و بگوییم این پیام به فردی روسی رسیده است و افکار عمومی در حال حاضر به دلیل جنگ در اوکراین علیه روسیه است پاول دورف مدام در اروپا رفت و آمد می کرد و دستگیری او از این طریق پیامی برای اروپایی ها داشت، زیرا دبی در حال حاضر جهان را با خطر جدی مواجه می کند.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *