اخبار اخبار جهان

افشاگری جنجالی مدیر سیگنال درباره گاف بزرگ مکرون/ چرا رییس‌جمهور فرانسه از تلگرام می‌ترسد؟

تبلیغات بنری


به گزارش روزنامه الخبرآنلاین. پاول دورف، مدیر تلگرام در فرانسه دستگیر شداو هست وی دلایل بازداشت خود را بیان کردبیشتر حول محور عدم مدیریت صحیح محتوای منتشر شده در این پیام رسان و عدم همکاری با دولت ها است.

در همین حال، یک مدیر پیام رسان سیگنال نظر متفاوتی دارد. متیو روزنفلد می گوید: «اگر حقیقت داشته باشد دیوانه کننده است. پیام رسان تلگرام رمزگذاری پیش فرض ندارد. فرانسه در تلاش برای دستگیری مدیر تیم ملی روسیه (اشاره به پاول دورف) است که به متن تمام پیام های ارسال یا دریافت شده توسط امانوئل مکرون در این پیام رسان دسترسی دارد. مکرون مدتی است که از کاربران پیام رسان تلگرام بوده است.

پیام رسان تلگرام از رمزگذاری سرتاسر (E2EE) استفاده نمی کند. این پیام رسان پیام رسان ابری است، به این معنی که همه پیام ها به جای دستگاه کاربر در سرورهای تلگرام ذخیره می شوند. از طریق پرس و جو، تیم تلگرام روسیه می تواند به هر پیامی که رئیس جمهور فرانسه برای مخاطبان خود در این پیام رسان ارسال یا دریافت کرده است، و هر پیامی که این مخاطب برای سایر مخاطبان ارسال و دریافت کرده است، دسترسی پیدا کند و… «پیام ها به صورت متن ساده ذخیره می شوند. و هیچ محدودیتی وجود ندارد، می توان “به عنوان مثال، از مدل زبان بزرگ (LLM) برای استخراج اطلاعات، ارتباطات افراد و اسرار پنهان استفاده کرد.”

مدیر پیام رسان رقیب تلگرام با بیان اینکه این اقدام سیاستمداران فرانسوی خیلی دیر است ادامه می دهد: سیاستمداران و اعضای کابینه فرانسوی دیر وارد عمل شده اند. “حذف شده” تا دیگر برای کاربر نمایش داده نشوند، اما در واقع پیام ها همچنان در دسترس خواهند بود.

5858

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *