اخبار اخبار اقتصادی

اُکالا در سال ۱۴۰۲؛ روایت رشد و تحول

تبلیغات بنری


گزارش سالانه Ocala در 5 سپتامبر 1403 منتشر شد. این بازار آنلاین که در سال 2016 شروع به کار کرد، از سال 1402 به عنوان سال رشد و تحول و پی ریزی پایه های محکم برای آینده ای روشن یاد می کند.

بر اساس این گزارش، Ocala با 19 میلیون کاربر فعال نسبت به سال 1401 رشد 147 درصدی داشته است.

دستاوردهای اوکالا در سال 1402 در یک نگاه

اکالا یک پلتفرم خرید آنلاین سوپرمارکت است که به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی از سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای محلی اطراف محل سکونت خود خرید کرده و با ارسال رایگان و فوری سفارشات خود را در مقصد مورد نظر دریافت کنند.

اکالا اعلام کرد که در سال 1402 هجری قمری 1852 فروشگاه تجاری فعال، بیش از 19 میلیون کاربر و بیش از 157 میلیون بازدید از وب سایت و اپلیکیشن آن وجود داشت.

تعداد سفارشات مشتریان با 118 درصد افزایش از 1401 به 2.3 میلیون و 97 درصد از سفارشات با موفقیت ارسال شد.

شکستن رکوردهای صنعت

در 4 مارس 1402، رکورد خرید آنلاین از سوپرمارکت ها توسط این پلتفرم شکسته شد. بیش از 127000 سفارش در یک روز ثبت شد و رکوردهای بالایی را در صنعت ثبت کرد.

اوکالا در سال 1402; رمان رشد و تحول

امکان خرید از فروشگاه های مختلف را فراهم کنید

در سال 1402 هجری قمری، اکالا امکان خرید از متنوع ترین سوپرمارکت ها را فراهم کرد، یعنی علاوه بر فروشگاه های افوق کوروش، هایپر فامیلی، قدم، یاران دریا و سایر سوپرمارکت های محلی نیز در دسترس بودند.

تعداد فروشگاه ها در تهران 109 درصد و تعداد سوپرمارکت های محلی 34 برابر شده است.

اوکالا در سال 1402; رمان رشد و تحول

نانوایی به آکالا اضافه شد

افزودن قابلیت خرید از نانوایی های مجاور، قابلیت جدیدی است که به پلتفرم ایکالا اضافه شده است. با اضافه شدن 183 نانوایی در تهران، امکان ارائه نان تازه به مشتریان فراهم شده است.

رشد اوکالا در شهرهای ایران

بر اساس این گزارش، ایکالا 233 شهر را پوشش می دهد که در این میان جمعیت تهران، شیراز و اصفهان بیشترین رشد را در تعداد کاربران در سال 1402 داشته اند.

اوکالا در سال 1402; رمان رشد و تحول

اکالا در 223 شهر ایران فعالیت می کند و بیشترین پوشش را در بین پلتفرم های خرید آنلاین محصولات سوپرمارکتی ارائه می دهد. این پوشش گسترده مشتریان بیشتری را قادر به خرید اقلام ضروری کرده است.

تعداد فروشگاه های این پلتفرم در سال 1402 به 1852 فروشگاه رسید که نرخ رشد 26 درصدی را نشان می دهد.

نقش اوکالا در تسهیل زندگی کاربران

هر یک از مشتریان آکالا به طور متوسط ​​در سال 1402 47% نسبت به سال قبل سفارش بیشتری ثبت کردند 65% مشتریان پس از اولین تجربه خرید خود در سال 1402، آنها دوباره این بستر را انتخاب کرده اند.

ما در اکالا با فراهم کردن امکان خرید آنلاین کالاهای سوپرمارکتی، کسب سود بیشتر با خرید کالاها با بهترین قیمت و ارسال رایگان و صرفه جویی در وقت به مشتریان خود کمک کرده ایم تا کالاها را به درب منزل تحویل دهند.

  • با سفارش از اکالا، هر مشتری به طور متوسط ​​33 کیلومتر کمتر سفر کرد و بیش از 23 ساعت صرفه جویی کرد.
  • در طول سال 1402 هجری شمسی، هر مشتری با استفاده از قابلیت ارسال رایگان در آکالا، به طور متوسط ​​291 هزار تومان از آکالا تخفیف دریافت کرد و به طور متوسط ​​187 هزار تومان پس انداز کرد.

ثبت نام مشتریان در 1402

در این گزارش آمار جالبی برای مشتریان استاندارد اکالا ارائه شده است. یکی از مشتریان ایکالا در سال 1402 تعداد 837 سفارش در این پلتفرم ثبت کرد و یک نفر دیگر در مجموع 739 میلیون و 135 هزار تومان خرید کرد.

اوکالا در سال 1402; رمان رشد و تحول

پرفروش ترین محصولات و برندها

بر اساس این گزارش، محصولاتی از رده های تنقلات، خواربار، لبنیات و بهداشتی پرفروش ترین های این پلتفرم در سال 2014 بوده اند.

اوکالا در سال 1402; رمان رشد و تحول

در زیر 10 برند محبوب در بین کاربران اکالا به نمایش گذاشته شده است که شامل چیتوز، مزموز، پگاه، مینو و غیره می شود.

اوکالا در سال 1402; رمان رشد و تحول

در سال 1402، کمپین های مختلفی که در ایکالا انجام شد، تأثیر زیادی بر برندها گذاشت. کمپین 360 درجه شهر تهران با حضور برندهایی مانند رانا، سافت لاین، میماس و گولرنگ در دو مرحله برگزار شد. این کمپین فروش را افزایش داده و برندها را در بازار بیشتر دیده است. افزایش دو برابری فروش این برندها یکی از مهمترین دستاوردهای این کمپین بود:

  • رشد ۷۹ درصدی فروش شامپو بدن گلرنگ
  • رشد 361 درصدی فروش آب میوه میماس
  • رشد 322 درصدی فروش روغن مایع رانا
  • رشد 136 درصدی در فروش مایع لباسشویی Softlane

قابلیت های لجستیکی ایکالا

افزایش سرعت کار و کیفیت در ارسال سفارشات نیازمند توسعه زیرساخت های لجستیکی و فنی بوده است. آکالا در سال 1402 هجری قمری در شاخص های مختلف به دستاوردهایی دست یافت که نتیجه آن بهبود تجربه خریداران بود.

اوکالا در 1402; رمان رشد و تحول

عملکرد تیم پشتیبانی ایکالا

تیم پشتیبانی اکالا تمام تلاش خود را برای کمک به حل مشکلات مشتریان در کوتاه ترین زمان ممکن انجام داد. در سال 2014، 78 درصد از مشتریانی که با واحد پشتیبانی ایکالا تماس گرفتند، شکایات آنها در کمتر از یک ساعت برطرف شد.

شاخص تفکیک تماس اول (FCR) در سال 1402 هجری شمسی با رشد 109 درصدی نسبت به سال قبل به 82 درصد رسید.

به طور کلی، رضایت مشتری از پشتیبانی اکالا 4.6 از 5 بود.

رشد تعداد کارکنان

تعداد شرکای ایکالا در سال 1402 با 83.1 درصد افزایش از 249 نفر در سال 1401 به 456 نفر در سال 1402 رسید.

میانگین سنی همکاران ICALA از جمله کارگردانان نشان می دهد که اکثر کارگردانان بین 31 تا 35 سال سن دارند.

گزارش Ocala 1402 رشد و توسعه قابل توجه این پلتفرم را در فضای خرید آنلاین سوپرمارکت نشان می دهد. نوآوری و توسعه زیرساخت، افزایش تعداد کاربران و سفارش‌ها، بهبود تجربه مشتری و اجرای موفق کمپین‌های بازاریابی از جمله دستاوردهای کلیدی Ocala در سال جاری بود.

فایل کامل گزارش سالانه ایکالا را می توانید از اینجا دانلود کنید.

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *