اخبار اخبار تکنولوژی

جنگنده‌ فرانسوی که امارات به بهانه پاول دورف قید آن را زد!/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش -، دستگیری پاول دورف صاحب اپلیکیشن تلگرام خبرساز شد و توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرد. در این میان روابط سیاسی برخی کشورها مانند امارات با فرانسه دستخوش تغییراتی شده است. یکی از مهمترین اتفاقات روابط امارات و فرانسه، تعلیق قرارداد خرید 80 فروند جنگنده رافال توسط طرف اماراتی است.

شیخ محمد بن راشد، حاکم دبی و نخست وزیر امارات، اعلام کرد که دورف شهروند اماراتی است و ممکن است دستگیری وی علاوه بر قرارداد خرید هواپیماهای جنگنده، قراردادهای تجاری دیگر از جمله حضور توتال در پروژه های این کشور را تحت الشعاع قرار دهد. .

در 3 دسامبر 2021، امارات و فرانسه قرارداد تسلیحاتی 19 میلیارد دلاری را با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که وارد ابوظبی شد، به عنوان بخشی از سفر دو روزه به خلیج عربی امضا کردند که شامل بازدید از قطر و عربستان سعودی نیز می شد.

بر اساس این قرارداد، امارات 80 فروند هواپیمای جنگی رافال به اضافه 12 فروند هلیکوپتر نظامی کاراکال از فرانسه خریداری کرد که بزرگترین فروش هواپیمای رافال در خارج از کشور محسوب می شود. هواپیماهای جنگنده رافال F4 که در حال حاضر در دست توسعه هستند، قرار است تا سال 2027 تحویل داده شوند.

اماراتی ها چه جنگنده ای را دستگیر کردند؟

رافال یک جنگنده بال دلتا است که در طیف وسیعی از عملیات ها عمل می کند. راوال در زبان فرانسوی به معنای باد ناگهانی و وحشی است. واژه ای که می تواند این جنگنده چابک نسل چهار و نیم را به خوبی توصیف کند.

این پرنده در دهه 1980 طراحی شد و قرار بود تمام نقش های یک پرنده جنگنده را ایفا کند. از عملیات برتری هوایی گرفته تا بمباران اهداف زمینی و شناسایی. رافال در دفاع هوایی، حملات عمیق، شناسایی و حملات ضد کشتی برتری دارد. این جنگنده در دو نوع تک سرنشین و دو سرنشینه برای عملیات زمینی و دریایی طراحی شده است. این جنگنده بسیار سریع، چابک و قادر به حمل مقادیر زیادی سلاح است. این هواپیما جنگنده همه جانبه فرانسه در نظر گرفته شده است

ممنوعیت هواپیمای جنگنده فرانسوی توسط امارات به بهانه پاول دورف!/عکس

اگرچه رافال به معنای واقعی یک هواپیمای رادارگریز نیست، اما در طراحی خاص آن، سطح مقطع راداری (RCS) و ردیابی مادون قرمز بسیار کاهش یافته است. به این ترتیب می توان ویژگی نیمه پنهان کاری این جنگنده نسل چهارم و نیم را در نظر گرفت.

علاوه بر رادار اسکن الکترونیکی فعال “RBE2” با برد تا 200 کیلومتر، رافال به چندین سیستم حسگر غیرفعال برای ایفای نقش یک جنگنده برتری هوایی مجهز است.

دو موتور توربوفن اسنکما M88 نیروی محرکه رافال را تامین می کنند و این پرنده با طول حدود 15 متر و طول بال های آن 10 متر با حداکثر وزن برخاست 24500 کیلوگرم به آسمان می رود.

ممنوعیت هواپیمای جنگنده فرانسوی توسط امارات به بهانه پاول دورف!/عکس

در ارتفاعات بالا، رافال می تواند به حداکثر سرعت 1.8 ماخ برسد و توانایی کامل پرواز فوق العاده را دارد. پرواز هواپیما با سرعت مافوق صوت بدون استفاده از موتور پس سوز و حمل مقدار موثری از سلاح، محموله یا مسافر را ابرپرواز می نامند.

موشک هوا به هوا مجیک R-550، موشک کروز مبتنی بر Storm و موشک کروز هسته ای ASMP-A از مهمات قابل استفاده در جنگنده رافال هستند.

پادشاهی عربستان سعودی نیز از جمله کشورهای بسیار علاقه مند به خرید این جنگنده است که می توانید اطلاعات بیشتری در مورد آن در مقاله پیدا کنید. عربستان سعودی در حال خرید این دو جنگنده بزرگ در اروپا است او درس می خواند

F22 Raptor در شبیه سازی نبرد با رافال شکست خورده است

جنگنده چابکی که اف 22 آمریکایی را سرنگون کرد! رویارویی این دو جنگنده در سال 2009 و طی مانوری با حضور نیروهای هوایی انگلیس، آمریکا، فرانسه و امارات در آسمان امارات رخ داد.

ممنوعیت هواپیمای جنگنده فرانسوی توسط امارات به بهانه پاول دورف!/عکس

در این مانور سناریوهای مختلفی اجرا شد و البته F-22 در بسیاری از نبردهای شبیه سازی رقبا را شکست داد. نتیجه نبردهای هوایی کاملاً به نفع F22 بود و توانست در فرآیند شبیه سازی 6 فروند هواپیمای رافال را هدف قرار دهد که نتیجه آن حتی در پنج نبرد هوایی بود، اما در یک نبرد نتوانست با رافال مقابله کند مغلوب این پرنده چابک فرانسوی.

شکست F-22 در نبرد هوایی برای آمریکایی ها آنقدر غیرقابل باور بود که از فرانسه خواستند فیلم کابین خلبان رافال را در جریان نبرد هوایی منتشر کند. در تصاویر منتشر شده مشخص بود که خلبان در موقعیتی قرار دارد که می تواند جنگنده آمریکایی را ساقط کند و در نبرد واقعی هیچ شانسی برای زنده ماندن F-22 وجود ندارد.

227322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *