اخبار اخبار اقتصادی

تهران اواخر دهه‌ی ۳۰ چند مالک و چند مستاجر داشت؟

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری اخبار آنلایندر شهرور 1337 روزنامه نگاری از مجله اطلاعات زنان گزارشی از جمعیت تهران، تعداد بیکاران و مالکان و مستاجران تهران را با امضای «خان بهدوش» به نقل از تهران منتشر کرد. اداره آمار. وزارت کشور در آن زمان. قسمت هایی از این گزارش را به نقل از همین مجله در تاریخ 16 شهریور 1396 می خوانید:

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی اداره آمار وزارت کشور، کل جمعیت تهران و حومه یک میلیون و هفتصد و نود و هفت هزار و چهارصد و بیست و نه نفر (یک میلیون و 797 هزار و 429 نفر) است. این جمعیت شامل 394242 (394242) خانوار می باشد.

از این افراد، یکصد و سی و چهار هزار و ششصد و بیست و سه (134623) خانواده صاحب خانه ای هستند که در آن نشسته اند و دویست و پنجاه و نه هزار و ششصد و نوزده (259619) خانواده دیگر مالک خانه نیستند. خانه خودشان به این معناست که آنها در یک خانه در کنار هم زندگی می کنند.

بیکارها

از مجموع 394 هزار و 242 خانوار تهران، بین 330 هزار تا 84 خانوار، یک یا دو نان آور مشغول به کار هستند و مابقی شصت و چهار هزار و پنجاه و هشت (64 هزار و 58) نان آور خانه بیکار هستند. در میان این جمعیت عده ای واقعاً بیکار هستند، عده ای مثلاً برای تحصیل به تهران آمده اند و هزینه هایشان از پدر و مادر است و تقریباً پنج تا شش هزار خانواده از درآمد ملک و اجاره بها خرج می کنند. ملاحظه می کنید که سرنوشت خانه و اموال دویست و شصت هزار خانواده در دست پنج شش هزار نفر است و حدود نیمی از درآمد این تعداد زیاد به جیب این پنج شش هزار نفر می رود. مردم…

259

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *