اخبار اخبار سیاسی

تهدید کردن حسن روحانی در آخرین حضورش در تلویزیون بعد از ۸ سال ریاست جمهوری /گفتند یا قطع کنید یا خودمان قطع می‌کنیم

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو، علی رضا معزی، فعال رسانه ای و از مقامات دولت روحانی، شب گذشته در شبکه روحانی به رفتار دوگانه این نهاد پرداخت و نوشت:

اینکه سیداواسیما همچنان به وزرای سابق برای تبیین و تبلیغ دستاوردهای دولت ها حتی پس از پایان دوره تصدی آنها تریبون می دهد، نه تنها مشکل ساز است، اتفاقاً رفتار رسانه ای قابل دفاع است، بلکه امان و واگان از شر آن مصون هستند. استانداردهای دوگانه رسانه ملی!

شاید بد نباشد سالگرد را مرور کنیم. بر اساس یک سنت قدیمی، رؤسای جمهور در شب پایان دوره ریاست جمهوری خود در یک مصاحبه تلویزیونی گزارش عملکرد خود را ارائه می دهند و برای آخرین بار به عنوان رئیس جمهور مردم را مورد خطاب قرار می دهند. طبق همین روال آخرین مصاحبه روحانی برای 20 مرداد 1400 تعیین شده بود.

نیم ساعت بعد از شروع برنامه از رئیس صدا و سیما اعلام کردند که بیش از 20 دقیقه پخش نمی شود! در پاسخ ما، چرا فقط 20 دقیقه؟ گفتند: این را از روی صدقه بدانی وگرنه اصلاً نباید اجازه این کار را می دادیم!

صادقانه بگویم، من آن را تهدیدی برای تداوم ظلم رادیو به مدت 8 سال دانستم، اما در واقع 20 دقیقه بعد، مدیر برنامه اعلام کرد که صدا و سیما به ما فشار می آورد که آن را جمع کنیم و می خواهند آن را روی آنتن ببرند. به تماس های دفتر رئیس سازمان پاسخی داده نشد.

5 دقیقه اصرار داشتیم که گوینده حتی سه سوال هم نپرسید به همین ترتیب و چند بار با اصرار 5 دقیقه دیگر تمدید کردیم تا اینکه تهدید کردند یا تحریم می کنیم یا خودمان را تحریم می کنیم. اگرچه بسیاری از سخنان روحانی کنار گذاشته شد، اما به ناچار مصاحبه را متوقف کردیم.

در مناظره های سال های 1400 و 1403 روحانی و وزرایش مورد تهمت و اتهام غیبی هایی قرار گرفتند که فقط برای تسخیر و تخریب آمده بودند، زیرا غیبت گران احساس راحتی می کردند که به طرف مقابل فرصت پاسخگویی نمی دهند.

شاید در عصر همفکری و همدلی، بازگویی مصیبت ها و اعصاب چندان مناسب نباشد، اما یادآوری این گونه وقایع به دور از ثبت آن در تاریخ، می تواند از تکرار آنها جلوگیری کرده و رویه را در جهت احیای و احیای سرمایه اجتماعی اصلاح کند. از رسانه ملی

2727

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *