اخبار اخبار تکنولوژی

سخت‌تر شدن فیلترینگ فعالان کسب‌وکار را بی‌انگیزه کرده است/ کیفیت ورودی شتاب‌دهنده‌ها کاهش یافته است!

تبلیغات بنری


به گزارش -، شصت و نهمین مجمع سرمایه گذاری کارایا روز پنجشنبه 17 شهریور 1403 هجری شمسی در محل صندوق خلاقیت و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد. خبرنگار رابو در حاشیه این مراسم در گفت و گو با محمدصادق سبحانی گفت: مدیرعامل تریگ آپ از وی در مورد وضعیت ورود شتاب دهنده سوال پرسید، مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید.

کاهش کیفیت ورودی ما محسوس بوده است

محمدصادق سبحانی معتقد است که با توجه به رشد مهاجرت و فضای اقتصادی کشور، شتاب دهنده ها شاهد کاهش ورودی گروه های خلاق هستند. او گفت: «افت میزان ورودی‌های ما به اندازه افت کیفیت ورودی‌ها محسوس نبود.» بلکه نرخ تبدیل آنها برای رسیدن به یک استارتاپ برای سرمایه گذاری کاهش یافته است، زیرا “ایده ها و کیفیت ایده ها کمی پایین آمده است.”

نیروهای قدرتمند با ایده های جذاب مهاجرت کردند

سبحانی افزود: نیروهای توانمندی که می خواهند با ایده های جذاب وارد این بازار شوند مهاجرت کرده اند و با آنها یکسری ایده ها تکرار و اجرا شده است و باید به سمت ایده هایی برویم که وجود ندارد و همین موضوع باعث می شود سخت کار کن.»

سبحانی با اشاره به اینکه استارت آپ هایی داشتیم که پس از طی مراحل رشد مهاجرت کردند، ادامه داد: وی با بیان اینکه این مهاجرت در گذشته شدید بوده و اخیراً به نرخ ثابتی رسیده است، گفت: نرخ مهاجرت در سال‌های اخیر بیشتر بوده است و این امر علی‌رغم سخت‌گیری قراردادهای ما برای مدیریت این خطرات اتفاق افتاده است.

روند انحلال دقیق تر، تجار را ناامید کرده است

وی در پایان گفت: هزینه فرصتی که در اختیار این تیم‌ها بود، مثلاً آزادکاری و کسب درآمد دلاری باعث شد که در کشور نمانند، نان خشک نخورند و استارت‌آپ‌های خود را راه‌اندازی کنند. زیرساخت‌های دیگر در اقتصاد دیجیتال ما، مانند تورم و انحلال، موجی از ناامیدی را در بین استارت‌آپ‌ها ایجاد کرده است، و تشدید انحلال به این ناامیدی دامن زده و در عین اینکه به کسب‌وکارها آسیب می‌زند، بسیاری از کارآفرینان آنلاین را دلسرد کرده است، زیرا نشان داده است که این پلتفرم هنوز برای فعالیت آماده نیست

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *