اخبار اخبار عمومی

بهترین‌های کنکور ساکن شهرهایی با قدرت سیاسی اقتصادی؛ این ۵ شهر همیشه میزبان نفرات اول هستند

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، آزمون سراسری طی یکی دو سال گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است و تغییر مکانیسم ارزشیابی و پذیرش دانشجو برای ورود به دانشگاه ها دلیل اصلی این علاقه بر خلاف گذشته و نه تنها نتایج آن است. از آزمون سراسری، بلکه معدل تجمعی دانش آموزان در مدرسه تاثیر زیادی در پذیرش آنها دارد و این روشی است که در یکی دو روز گذشته پس از رای اعتماد مجلس نمایندگان بر وزیر آموزش و پرورش، بار دیگر تاثیر معدل انباشته بر نتایج پذیرش دانشگاه ها آشکار شده است آیا این روش دوباره تغییر می کند یا به آینده و تصمیم تصمیم گیرندگان بستگی ندارد؟ اما آنچه مهم است این است که نتایج آزمون به همین شکل فعلی اعلام شده است.

درصد دختر و پسر در 30 کنکور اول

همانند سال های گذشته، قبل از اعلام عمومی نتایج کنکور، اسامی نفرات برتر گروه های آزمایشی مختلف اعلام شد. در سه گروه آزمایشی ریاضی، فیزیک و انسانی پسران بیشترین سهم را در پایه یک تا دهم داشتند و از 30 نفر برتر در سه گروه آزمایشی (تجربی، ریاضی و انسانی) 26 نفر پسر و 4 نفر از دختران موفق به کسب رتبه شدند این سه گروه آزمایشی جزو رتبه های برتر هستند.

تهران همچنان اولین شهر در بهترین هاست

هر سال با اعلام نفرات برتر کنکور، هر شهر سهم خود را می گیرد، اما مثل همیشه این تهران است که سهم بیشتری دارد که با توجه به نتایج اعلام شده 30 نفر برتر امسال هم همین اتفاق افتاد. افراد در سه گروه آزمایشی، ریاضی، فیزیک و انسانی 11 نفر از تهران، یعنی حدود 36.6 درصد از دانش آموزان برتر کنکور 1403 (سه گروه تجربی، ریاضی و انسانی) ساکن تهران هستند و این سهم 3 نفر و هرکدام 2 نفر برای مشهد و تبریز. برخی از بهترین داوطلبان کنکور امسال ساکنان یزد و ۱۱ نفر باقی مانده از شهرهایی مانند بند عباس، ارومیه، نیشاپور، رشت، ساری، سبزوار و خراسان جنوبی هستند. قزوین، بیرجند، کرمانشاه و اصفهان.

بهترین دانش آموزان کنکور در شهرهایی با قدرت سیاسی و اقتصادی زندگی می کنند. این پنج شهر همیشه میزبان بازیکنان برتر هستند

سه گروه آزمایشی: ریاضی، فیزیک، علوم انسانی

شهرهایی که متعلق به تهران هستند

نتایج نفرات اول کنکور سال های گذشته نیز نشان می دهد که سهم شهر تهران از سایر شهرستان ها بیشتر است به عنوان مثال در سال 1402 هجری شمسی و در بین 26 نفر برتر از سه گروه آزمایشی. ریاضی فیزیک و انسانی 9 نفر تهرانی بودند یعنی حدود 34.6 درصد از بهترین داوطلبان کنکور سال قبل ساکن تهران بودند و در سال های 1401 و 1400 و در این دو سال وضعیت به همین منوال بود. ، شهر تهران با سهم 8 نفر از 30 داوطلب برتر کنکور در سه گروه آزمایشی در نظر گرفته شده 26.6 بوده و بهترین درصد را کسب کرده است.

اما در چهار سال گذشته (1400-1403) علاوه بر تهران، چند شهر دیگر هم بودند که سعی کردند سهم خود را از کاندیدای اول در کنکور، مشهد، تبریز، یزد و اصفهان حفظ کنند که چهار شهر در آن ها هستند. نتایج مقام های اول ظاهر شد. نامزدهای کنکور همیشه خود را در بین مدعیان نشان داده اند. تهران با 36 دانش آموز، مشهد با 10 دانش آموز، تبریز با 7 دانش آموز و یزد و اصفهان با 6 دانش آموز هر کدام رتبه های برتر را در آزمون 1400 تا آزمون امسال داشتند و نشان دادند که رقبای خوبی برای یکدیگر هستند.

بهترین دانش آموزان کنکور در شهرهایی با قدرت سیاسی و اقتصادی زندگی می کنند. این پنج شهر همیشه میزبان بازیکنان برتر هستند

سه گروه آزمایشی، ریاضی، فیزیک، علوم انسانی (1400-1403)

دانش آموزانی که در کنکور در شهرهایی که قدرت و ثروت در آنها متمرکز شده است سرآمد می شوند

توجه به نام شهرها و تعداد نفرات برتر کنکور نشان می دهد که رتبه های 1 تا 10 کنکور در سال های گذشته اغلب بین شهرهایی تقسیم می شد که از وضعیت اقتصادی و سیاسی بهتری نسبت به سایرین برخوردار بودند. تدریس می شود، اما طبق گزارش رسانه ها، در همان کنکور سال 1403 از بین 30 نفر اول گروه ریاضی، تجربی و انسانی، 22 نفر از آنها دانش آموز سامبادی بودند.

233233

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *