اخبار اخبار عمومی

گزارش شرق از روایت محلی‌ها درباره سیدمحمد میرموسوی

تبلیغات بنری


به گزارش پایگاه خبری رابو از مشرق، بر اساس اخبار جست و جو و فرار منتشر شده در این دو روز، جسد متعلق به آقای محمد میرموسوی است. 36 ساله مجرد ساکن لنگرود در نزاع محیط زیستی دستگیر شد. اما پس از مرگ یا به عبارت دقیق تر، کشته شدن آقا محمد، ماجرا رسانه ای شد. تصاویر و فیلم های کوتاهی از جسد وی در حمام پخش شد که نشان می دهد وی قبل از مرگ به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. به نظر می رسد که یک گلوله به سمت سید محمد شلیک شده است. در این ویدیو فردی قسمتی از پشت خود را جلوی دوربین نشان می‌دهد و می‌گوید: اینجا سوراخ‌هایی است.

یکی از همکاران آقای محمد میرموسوی در گفت و گو با «الشرق» گفت: من و محمد دو سال در دانشکده نیروی انتظامی در جاده لیلاکو لنگرود همکار بودیم و می دانستیم او در کودکی، خوش اخلاق و خوش اخلاق بود، او را به پاسگاه ناصر کیادی بردند و به نظر من بی تفاوت بود خیلی خنده دار.» او می گوید که از مردم شنیده ام که طرف دعوای سید محمد متعلق به یکی از سازمان هاست و به همین دلیل درگیری شروع شده است. این ادعا البته هنوز تایید نشده و تنها یکی از شایعات اهالی است. خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه در گزارشی درباره جزئیات قتل این فرد نوشت: این فرد پس از تماس مردمی به خانه پدری خود در روستای بارکوسای لاهیجان در نزاع شرکت کرد محل و پلیس حضور داشتند، وی دستگیر شد.» خبرگزاری فارس نوشت که وی روز پنجشنبه ۱۰ شهریورماه پس از دستگیری به بازداشتگاه میدان تازه‌ماز منتقل می‌شود. وی پس از بازداشت به بیمارستان منتقل شد و با پیگیری های انجام شده مشخص شد که وی قبل از بستری شدن در بیمارستان علائم حیاتی نداشته است. در این گزارش آمده است که خانواده سید محمد اصرار دارند که پرونده وی از طریق مجاری قانونی پیگیری شود.

روایت ساکنان محلی

آن‌طور که یکی از همسایه‌های سیدمحمد در روز حادثه به «شرق» گفت: «بین چند نفر در روستا درگیری رخ داد و سید محمد نیز در این درگیری‌ها شرکت داشت. اهالی به کلانتری زنگ می زنند و تعدادی از افسران می رسند، اما وقتی مأموران می رسند، دعوا حل می شود. ساکنان از ماموران می خواهند که آنجا را ترک کنند. در این میان دعوای لفظی رخ می دهد. ما آنجا نبودیم، اما برخی می گویند که افسران ضعیف صحبت کردند و به محمد توهین کردند. عده ای می گویند سید محمد همچنان از دعوا عصبانی است و سر خود مأموران فحاشی می کند. ماموران وقتی دیدند دوباره جو در حال متشنج شدن است، درخواست کمک کردند.»

وی ادامه می دهد: نیروهای جدیدی که وارد شده بودند او را دستگیر کردند و سید محمد با مأموران درگیر شد، بدنش خوب و ورزشکار بود، از تصاویر جسدش مشخص است، او را به کلانتری محل بردند و کتک زدند. به نظر می‌رسید که پنج مأمور بودند و به او گفتند که به یکی از کارمندان دولت توهین کرده است، پس باید او را کتک بزنند.» برخی از اهالی برای مداخله رفتند، اما اجازه ورود به کلانتری را به آنها ندادند و پس از چند دقیقه شنیدند. شلیک گلوله و در کلیپی که از حمام منتشر شده بود، اثر گلوله روی کمرش مشخص بود و دلیل تیراندازی را دقیقاً نمی دانیم، عمدی یا سهوی بوده است. او می گوید که سید محمد در همان کلانتری به سر می برد: «جسد کالبدشکافی می شود و سپس به خانواده اش تحویل داده می شود اما تصاویری از جسد شکنجه شده سید محمد در رختشویخانه در یکی از شبکه های محلی گیلان منتشر شد که پس از آن مدعی العموم و سایر مقامات اعلام کردند که در حال پیگیری موضوع هستند.

شهروند دیگری به الشرق گفت: مادر و پدرش بازنشسته یکی از سازمان ها هستند و به همین دلیل مجبور شدند موضوع را به یک طریق حل کنند، اما قربانی این جوان و شکایت از او همچنان ادامه دارد. او می گوید که سید محمد را به درختی بستند و ماشینش را به خاطر درگیری که پیش آمد آتش زدند. «البته ماشین مال پدرش بود، بعد او را به کلانتری می برند و در آنجا به صندلی یا میله می بندند و با کابل، آهن، میله و باتوم او را می زنند و در اثر این ضربات جان می دهد. “

روایت های متعدد

داستان دیگری درباره علت کشته شدن آقای محمد چند روز پیش به نقل از برخی از ساکنان محلی در شبکه های اجتماعی منتشر شد و البته تفاوت چندانی با نقل قول های دیگر ندارد. داستانی با تصاویری از ماشین در حال سوختن این شخص. در این روایت تاکید شده است که خود آقای محمد منشأ درگیری بوده است و سوختن خودروی وی دلیلی بر این مدعا است. در واقع با بالا گرفتن درگیری و آتش زدن خودرو، اهالی به پلیس اطلاع می دهند و پلیس عاملان حادثه از جمله مرحوم میرمسووی را دستگیر می کند. او در کلانتری شروع به توهین، سرپیچی از دستورات پلیس و درگیری با ماموران پلیس می کند و این روند تا رسیدن به بازداشتگاه ادامه دارد. اما مسئله اصلی اینجاست که پلیس تحت هیچ شرایطی مجاز به انجام اعمال خشونت آمیز در این سطح نیست. اعمال خشونت آمیز که منجر به مرگ یک شهروند شد.

پیگیری های رسمی

بلافاصله پس از انتشار خبر کشته شدن سید محمد میرموسوی، مقام قضایی هفتم شهرر بدون نام بردن از وی، از دستگیری پنج مامور پلیس در ارتباط با مرگ یک نفر در بازداشتگاه دادسرای عمومی خبر داد. پلیس لاهیجان. روز گذشته ابراهیم الانصاری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان با اعلام اینکه اقدامات قضایی برای تعیین علت مرگ این فرد زیر نظر دادسرای لاهیجان انجام شده است، گفت: ضمن انجام اقدامات قضایی، پیگیری های لازم انجام شد. آپلودها انجام شد.» توسط پزشکی قانونی برای تعیین علت فوت، پیگیری های لازم توسط ماموران مربوطه انجام شد و متهمان پرونده با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند در این حادثه، وزارت کشور با دستور رئیس جمهور به موضوع رسیدگی کرد و اسکندر مومنی وزیر کشور تیم تحقیق و تفحص ویژه ای را برای بررسی کامل و همه جانبه به محل اعزام کرد. گفته شد که نتایج این تحقیقات طی گزارشی به رئیس جمهور و مردم ارائه خواهد شد. بررسی این کمیته در اسرع وقت به هیأت وزیران اعلام می شود از سوی دیگر، فرجه در اطلاعیه ای اعلام کرد که فرماندهی انتظامی کشور دستور رسیدگی ویژه به این موضوع را صادر کرده و تیم بازرسی کل کشور به سرعت مستقر شدند. در محل حادثه بررسی های لازم در 72 ساعت گذشته.

همچنین گفته می شود به دستور اکید سردار رادان تمامی متهمان این حادثه تحت بازجویی و تحقیقات قرار دارند. آنچه حائز اهمیت است این است که در پایان این اطلاعیه تاکید شده است که «پلیس از این گونه خطاها چشم پوشی نکرده و با متخلفان احتمالی برخورد خواهد کرد و نتیجه اقدامات بعدی به اطلاع عموم خواهد رسید.»

در جدیدترین خبر، مرکز رسانه فرماندهی نیروی انتظامی از برکناری فرمانده کلانتری ناصر کیادا و تعلیق خدمت ماموران درگیر در این فاجعه خبر داد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: روز گذشته با حکم سردار رادان فرمانده کلانتری و بر اساس جمع بندی گزارشات بازرسان، رئیس بازرسی کل شهرستان الفرجا به سمت فعلی خود منصوب شد. دیگران.» مقامات درگیر از خدمت تعلیق شدند. همچنین در صورت قصور و کم توجهی سایر کارکنان نیروی انتظامی، مجازات های انضباطی مناسب اعمال خواهد شد. در پایان این ضایعه را به خانواده مرحوم میرموسوی تسلیت عرض نموده و وظیفه شرعی و اخلاقی نیروی انتظامی را احقاق حقوق آنان می دانیم.

233233

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *