اخبار اخبار فرهنگی

صنعت چاپ کشور نیاز مبرم به، به روز شدن ماشین آلات و امکانات دارد

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو، روز شنبه دهم شهریور 1403 هجری شمسی به مناسبت روز ملی صنعت چاپ (11 شهریور) و به همت ستاد اتحادیه بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ جمعی از خبرنگاران و عکاسان رسانه از هلدینگ پرس نقش الماس به عنوان بزرگترین سامانه … چاپ آنلاین در ایران و مجتمع چاپ هودی پارس یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین مراکز چاپ و بسته بندی دارویی در ایران.
این برنامه یکی از برنامه های ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ است که توسط 9 تشکل صنفی و غیر صنفی در حوزه صنعت چاپ برنامه ریزی شده است ، اتحادیه مقوا، انجمن مدیران کاغذ و انجمن واردکنندگان ماشین آلات صنعت چاپ، انجمن صنفی تابلوسازان، انجمن واردکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ، شرکت تعاونی لیتوگرافی و شرکت تعاونی چاپخانه داران تهران.
خبرنگاران و اصحاب رسانه با همراهی جلال ذکایی دبیر ستاد اتحادیه در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ در ابتدای این بازدید به هلدینگ الماس رفتند تا با چرخه تولید و کیفیت چاپ آشنا شوند. فعالیت این گروه و بخشهای مختلف چاپخانه در مراحل پیش چاپ، چاپ و بسته بندی محصولات آن تأسیس شد.
همچنین در حاشیه این بازدید سعید حاجیلو مدیرعامل هلدینگ نقش الماس در تشریح کیفیت و کیفیت فعالیت های این گروه گفت: بزرگترین سیستم چاپ آنلاین را در چاپخانه نقش الماس طراحی و راه اندازی کرده ایم و حتی با چاپخانه های کوچکتر که گاهی به دلیل قیمت پایین دستگاه تعداد محدودی سفارش چاپ می کنند برایشان مقرون به صرفه نیست، بنابراین ما به صورت آنلاین کار می کنیم و سفارشات آنها را آماده می کنیم.
وی افزود: برای رفع خلاء صنعت چاپ در کشور نیاز مبرمی به نوسازی ماشین آلات و امکانات قبل و بعد از چاپ و همچنین استفاده از دانش روز، امکانات نرم افزاری و سخت افزاری داریم و ما در الماس حکاکی هستیم. چاپ یک تلاش پیچیده است و ما با استفاده از نیروهای متخصص توانسته ایم برخی از این مشکلات و نیازها را برطرف کنیم.

حاجیلو در پایان خاطرنشان کرد: حکاکی الماس از سال 1381 تا 1384 در زمینه پس از چاپ فعالیت داشته و از سال 1385 به صورت گروهی با رعایت استانداردهای بین المللی چاپ با توجه به کیفیت نیروی کار و کارگاه در این صنعت وارد صنعت چاپ شده است. زمینه این گروه تصریح کرد: دستگاه چاپ الماس حکاکی با مساحت بیش از 2500 متر مربع با 300 کارگاه و کارمند اداری در ارائه هر چه بیشتر و بهتر پروژه های چاپ و تبلیغات و رفع نیازهای مشتریان به ویژه در زمینه تولیدات عمومی، فعالیت در سه شیفت و البته دفاتر دیگر. این گروه که در شهرهای دیگر مانند قزوین فعالیت می کند با بیش از 1000 نفر، خدمات خود را با مجهزترین دستگاه های روز دنیا در انواع و اقسام مختلف ارائه می دهد و سبد درخواست مشتریان را متنوع و باکیفیت می کند.

در ادامه خبرنگاران به همراه جلال ذکایی و غلامرضا شجاع، مدیرعامل تعاونی چاپ سنگی کشور برای بازدید از مجتمع چاپ هودی پارس به خارج از تهران رفتند.
امیر هومان محمدی مدیر مجتمع چاپ هودیس پارس در جمع خبرنگاران ضمن خیرمقدم و گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ به بیان فعالیت های مجتمع چاپ هودی پارس که یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین مراکز چاپ و بسته بندی دارویی در ایران می باشد پرداخت. وی گفت: در مجتمع چاپ هودیس پارس تلاش کردیم تا آخرین علم روز دنیا را در زمینه بسته بندی دارو به ایران بیاوریم و از این فناوری به نحو مطلوب استفاده می کنیم و این کار را نیز انجام داده ایم. برای این منظور از تکنسین های چاپخانه های بزرگ دنیا استفاده شده است.
وی تاکید کرد: در فرآیند استانداردسازی تا 80 درصد موفق بوده ایم و در نتیجه این فعالیت ها صادرات به اروپا و حوزه خلیج فارس را آغاز کرده ایم. این چاپخانه با چالش های مختلفی مواجه است.

هاگیلو درباره چالش های این گروه گفت: تا سال 1403 به نوعی توانستیم در خصوص مسائل تخصیص ارز و مشکلات ثبت سفارش به فعالیت خود ادامه دهیم، اما در سال 1403 قطعی مکرر برق باعث آسیب جدی به عملکرد این چاپخانه شد. از آنجایی که قطع برق باعث خاموش شدن دستگاه می شود، خاموش شدن و راه اندازی این دستگاه ها هر بار 8 ساعت طول می کشد و این باعث ضرر هنگفتی برای صاحب دستگاه چاپ می شود.
در این بازدید جلال ذکایی دبیر انجمن صنفی کارگران روز ملی صنعت چاپ و مدیر سابق چاپخانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری با اشاره به برنامه های سیاست گذاری جشنواره ملی صنعت چاپ گفت: شورا و بیان کرد: نوع رویکردی که این ستاد دنبال می کند عموماً مبتنی بر مسئولیت اجتماعی و منفعت عمومی است که در گام اول و به صورت نمادین به مناسبت 11 شهریور 11 زندانی با کمک صنعتگران صنعت چاپ به صورت قهری آزاد شدند. .

سپس بابک عبدین، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ، به نمایندگی از یکی از 9 سازمان تشکیل دهنده ستاد اتحادیه برای بزرگداشت صنعت چاپ، گفت: روز ملی صنعت چاپ فقط یک روز ملی صنعت چاپ نیست. این یک روز در تقویم است، اما روزی است برای بزرگداشت همه فعالان سختکوش در این صنعت وسیع، از جمله چاپخانه‌ها، کارخانه‌داران، تولیدکنندگان، بازرگانان، بازرگانان، کارمندان، تکنسین‌ها، طراحان و حتی مصرف‌کنندگانی که این صنعت را تشکیل می‌دهند. بسیاری از زندگی آنها من هر روز با این صنعت زندگی می کنم و از محصولات آن بهره می برم و امیدوارم با شناختی که از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی دارم و اهمیتی که برای این صنعت قائل هستم، برای رشد این صنعت و بالا بردن آن تلاش کنند. کیفیت، که منجر به بهبود کیفیت زندگی افراد می شود.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ در پایان با اشاره به برگزاری بیست و یکمین جشنواره ملی صنعت چاپ که به زودی در سراسر کشور برگزار می شود، توضیح داد و به برخی از سیاست های این جشنواره اشاره کرد: در جشنواره صنعت چاپ در سال 1403 هجری شمسی می خواهیم دانش آموختگان برتر رشته چاپ را بشناسیم دانشگاه ها این جشنواره را با حضور شرکت ها و گروه های بزرگ صنعت چاپ در سایر کشورها برگزار می کنند و جنبه بین المللی این جشنواره را ارتقا می دهند. تا بتوانیم ایران را نمادی در برگزاری جشنواره ای برای ارائه استاندارد صنعت چاپ در سطح منطقه کنیم.
الماس نقش به مدیریت سعید حاجیلو در سال 1380 به عنوان واحد خدمات پس از چاپ با استفاده از دستگاه چاپ سیلک سیلک نیمه اتوماتیک و دستگاه خشک کن UV وارد عرصه چاپ شد. پس از گذشت 22 سال، این گروه پرانرژی و همبسته با در نظر گرفتن سه دسته مهم قیمت پایین، کیفیت خوب و سرعت بالا و همچنین عرضه انواع محصولات عمومی و انحصاری با توجه به نیاز مشتریان خود به ارائه خدمات خود ادامه می دهد. همکاران خدمات و محصولات جدید در زمینه چاپ و تبلیغات.

صنعت چاپ کشور نیاز مبرمی به نوسازی ماشین آلات و امکانات دارد

دستگاه های نصب شده در مجتمع پرس حکاکی الماس از بهترین ماشین آلات و تجهیزات نصب شده در کشور محسوب می شوند و مطابق با تکنولوژی روز دنیا انتخاب شده اند و هم اکنون انواع خدمات پیش چاپ، چاپ و پس از چاپ می باشد. ارائه شده در مجتمع مطبوعاتی حکاکی الماس.
مجتمع چاپ هودیس پارس با مدیریت امیر هومان محمدی یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین مراکز چاپ و بسته بندی دارویی در ایران است که با تکیه بر تجهیزات پیشرفته و تیم متخصص خود خدمات با کیفیتی را در این زمینه ارائه می دهد.
به لطف چاپ افست پیشرفته و فناوری های پیشرفته بسته بندی، این مجموعه قادر به تولید بسته بندی های متنوع و باکیفیت برای صنعت داروسازی است. با توجه به اهمیت ویژه بسته بندی داروها، این مجموعه کلیه خدمات خود را مطابق با استانداردهای داخلی و بین المللی ارائه می دهد.
هودیس پارس در صنعت چاپ و بسته بندی دارویی نیز به دلیل ارائه خدمات باکیفیت و مدرن به عنوان نامی معتبر شناخته می شود. این مجموعه با بهره گیری از فناوری های روز، نوسازی خدمات خود و بهبود فرآیندهای تولید را در اولویت قرار داده است و در این راستا سعی در ارائه خدمات باکیفیت و با ارزش افزوده بالا به مشتریان خود دارد.

5757

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *