اخبار اخبار سیاسی

شانتاژهای سیاسی علیه دولت پزشکیان از زبان یک اصولگرا /خود ما اصولگرایان باید به تندروها «کارت قرمز» بدهیم

تبلیغات بنری


به گزارش -، تندروهای اصولگرا نه تنها در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، بلکه با هر انتصاب و تصمیمی در دولت جدید به تخریب و افراط گرایی علیه پزشکیان ادامه داده اند.

حسین کنعانی مقدم یکی از چهره های حاضر در جریان اصولگرا در پاسخ به سوال – گفت: اگر این به خاطر لجاجت و رقابت سیاسی و بداخلاقی سیاسی باشد در مقابل آن می ایستیم و حتی اگرچه من و او منتقد جریان اصولگرا هستیم و در چنین مواردی «اگر چنین چیزی را ببینیم… بداخلاقی در این اردوگاه، علناً به آنها تذکر می دهم و کارت قرمز نشان می دهم».

وی تایید می کند: برخی همچنان در رقابت هستند و متاسفانه برخی جناح های سیاسی معتقدند که هنوز انتخابات به پایان نرسیده و هنوز پیام انتخاب پزشکیان را دریافت نکرده اند.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری رابو با حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران و فعال سیاسی اصولگرا می نویسد:

***

*آقای الکنانی مجری است! ارزیابی شما از رفتار طیف اصولگرایان تندرو از زمان روی کار آمدن دولت چهاردهم چیست؟

بعد از اینکه پزشکیان به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند، حکومت ایشان توسط رهبری اجرا شد، سوگند قانون اساسی در مجلس قرائت شد و پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منصوب شدند، او بر اساس قانون اساسی دارای اختیاراتی است که باید اعمال کند و باید در برابر آن مراجع پاسخگو باشد.

در خصوص جابجایی ها معمولاً رئیس جمهور از طریق گزینش و قبولی و نیز طی مراحل قانونی اختیار دارد که طبق قوانین و مقررات مصوب دولت و آیین نامه های آن اقدام به انتصاب یا جابجایی افراد نماید، البته مراتب انتصابات باید مشخص شود. برنامه و بودجه باید به تصویب سازمان برسد و روند کار به گونه ای نیست که هیچ وزیر یا رئیس جمهوری بخواهد بدون طی مراحل قانونی قضاوت کند.

برخی هنوز در رقابت هستند

برخی هنوز در رقابت هستند و متأسفانه برخی از جناح های سیاسی معتقدند که هنوز انتخابات به پایان نرسیده است و هنوز پیام انتخاب پزشکیان را دریافت نکرده اند و بنابراین ممکن است بداخلاقی های سیاسی رخ دهد، بله، این حق حرکت های سیاسی است این نباید منجر به بداخلاقی سیاسی شود، به عبارت دیگر، کسی می خواهد انتقام از دست دادن خود را بگیرد، زیرا همه ما باید به رئیس جمهور کمک کنیم تا در مسئولیت های خود و قطعاً در انتخاب افرادی که دارای آزادی عمل هستند، موفق شود. البته رئیس جمهور باید به انتقادات قانونی یا چالش های قانونی که ممکن است در مورد این انتصابات وجود داشته باشد نیز پاسخ دهد.

رئیس جمهور نباید فکر کند که چون رئیس جمهور است هر کاری می خواهد انجام دهد، بلکه باید در چارچوب قانون عمل کند. رهبری بر حاکمیت قانون تاکید کردند. یعنی اگر رئیس جمهور بخواهد حکومت کند باید مطابق قانون باشد و هر جا که بخواهد خلاف کند ناگزیر همه موظف به امر به معروف و نهی از منکر هستند و مراجع نظارت به ویژه هیئت نظارت شرعی. مجلس باید مشارکت کند.

باج گیری سیاسی نباید رئیس جمهور را در موقعیتی قرار دهد که هر انتصابی را توضیح دهد

* اگرچه رهبری هم از دولت چهاردهم و هم شخصاً از رئیس جمهور حمایت می کرد و از طرفی هم کلیت نظام از پزشکیان حمایت می کرد، اما برخی از نمایندگان مانند نبویان در واکنش به انتصابات در دولت از عبارت «حامیان اغتشاشگران» استفاده می کنند. آیا این رفتار تندروها تقابل با نظام تلقی می شود؟

این یک نوع بی اخلاقی سیاسی است، اگر فردی با حکم رئیس جمهور مسئول شناخته شود، قاعدتاً باید از طریق وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قوه قضائیه و دستگاه های خاص مربوط به این موضوع رسیدگی شود. موضوع در صورت مثبت بودن پاسخ استعلام، حکم صادر می شود و می شود … شخص مسئول است. استفاده از شایعات و باج خواهی سیاسی برای قرار دادن رئیس جمهور در موقعیتی که بتواند در مورد هر انتصابی توضیح دهد، اشتباه است و تأثیر منفی دارد.

قاعدتاً هرکسی که معاون رئیس‌جمهور، رئیس سازمان، معاون وزیر یا حتی در مورد خود وزرا می‌شود، قطعاً صلاحیت‌های او بررسی می‌شود و این مسئولیت‌ها برخلاف روند قانونی محول می‌شود تا نسبت به آن اقدام قانونی شود.

سیاهچاله دوقطبی این کشور کشنده است زیرا…

اما درست نیست که جناح‌های سیاسی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود با هر حرکتی موج ایجاد کنند و فضای کشور را به سمت درگیری جناح‌های سیاسی و دوقطبی شدن مسائل سیاسی در کشور سوق دهیم. بارها گفته ام که دوقطبی شدن کشور در سیاست اجرایی سیاه چاله ای مهلک است که درآمد هیچکس از آن فرار نمی کند.

ما اصولگرایان باید به بدها کارت قرمز بدهیم

* به نظر می رسد این دوقطبی سازی از سوی جلیلی و حامیانش دنبال می شود.

در بحث انتقاد هم اشکالی ندارد و خوب است که انتقاد مطرح شود زیرا باعث می شود رئیس جمهور در کار خود از کارشناسان مشورت بگیرد، اما اگر از روی لجاجت و رقابت سیاسی و بداخلاقی باشد طبیعی است که در مقابل آن موضع گیری کنیم، هرچند من منتقد اصولگرایی هستم، در چنین مواقعی اگر چنین انحرافی اخلاقی در این اردو ببینیم، علناً به آنها تذکر می دهم و کارت قرمز نشان می دهم.

* البته گاهی به نظر می رسد که رفتارهای افراطی از خطوط قرمز عبور می کند و تاکید مداوم بر عبارت «آن یک نفر» نمونه ای از این رفتارهاست.

کسانی که نماینده مجلس هستند و وظایف قانونی دارند خواه ناخواه باید به مسئولیت قانونی خود عمل کنند و دولت هم باید پاسخگو باشد زیرا این رفتار نادرست است.

27211

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *