رونمایی از سلاح چمدانی پهپادکش / عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

رونمایی از سلاح چمدانی پهپادکش / عکس

تبلیغات بنری


غزل زیاری: وزارت دفاع استرالیا اخیرا از سلاحی رونمایی کرد که نه تنها اولین سلاح لیزری این کشور است، بلکه قدرتمندترین لیزر قابل حمل پرانرژی جهان است که می تواند پهپادها را با دقت بالا ساقط کند.

در شرایطی که این روزها پهپادها در حال تبدیل شدن به یک تهدید فزاینده هستند، به نظر می رسد لیزرها نیز سلاحی جذاب برای مقابله با پهپادها هستند.

به گزارش رابو، در حالی که روش های مختلفی برای مقابله با حملات و نفوذ پهپادها وجود دارد؛ اما لیزر به دلیل مزایای بسیاری که دارد به انتخاب اصلی برای این امر تبدیل شده است. از درگیری های سرعت نور با چندین هدف گرفته تا تعداد بی نهایت شلیک که هر کدام فقط 1 دلار هزینه دارند (البته این تعداد هزینه انرژی است و هزینه تجهیزات را در نظر نمی گیرد).

چندین دهه است که ابرقدرت ها به دنبال ساخت و استفاده از سلاح های لیزری بوده اند. اکنون استرالیا با لیزر پرتابل پرانرژی فراکتل در این زمینه حرف جدیدی برای گفتن دارد. این سیستم جدید که شبیه یک لیزر نقشه برداری بزرگ است، کمتر از 50 کیلوگرم وزن دارد و اخیراً توسط ارتش استرالیا در یک منطقه نظامی آزمایش شده است.

تشخیص عکس سلاح/کیسه هواپیمای بدون سرنشین

این آزمایش در کنار سلاح های ضد پهپاد معمولی به منظور مقایسه آنها با یکدیگر انجام شد. نکته جالب توجه در اینجا این است که تسلیحات ضد پهپاد معمولی از مهمات زیادی استفاده می کردند و اغلب نتوانستند اهداف ورودی را تا زمانی که در فاصله حمله قرار می گرفتند منهدم کنند. اما سلاح لیزری بی صدا و ثابت عملکرد موفق تری داشت.

مزایای سلاح های لیزری نسبت به سلاح های قبلی

به گفته سازنده این سلاح لیزری، Fractl با باتری و برق AC کار می کند. به گونه ای طراحی شده است که واکنش های متفاوتی را نسبت به هواپیماهای بدون سرنشین نشان می دهد. این سلاح می تواند پهپادها را با پرتوی به اندازه یک سکه 10 سنت در حین حرکت با سرعت 100 کیلومتر در ساعت در فاصله 1000 متری هدف قرار دهد یا سنسورهای آنها را از فاصله 1500 متری بسوزاند – دهم سیستم های مشابه

تشخیص عکس سلاح/کیسه هواپیمای بدون سرنشین

سلاح لیزری به هشدارهای چشمک زن، حسگرهای خیره کننده یا آسیب دید واکنش نشان می دهد. لیزر را می توان دقیقاً با استفاده از کنترلر دستی هدایت کرد و به اپراتور این امکان را می دهد تا قسمت خاصی از پهپاد را برای حداکثر تأثیر هدف قرار دهد.

کار با این تفنگ آسان است! با فشار دادن یک دکمه، می توانید پهپاد را ردیابی کنید و کامپیوتر کنترل را به دست می گیرد. سپس با فشار دادن یک دکمه دیگر، مانند یک بازی ویدیویی، ماشه را می‌کشید. با استفاده از انگشت اشاره خود می توانید به سرعت هدف را بین دوربین فیلمبرداری پهپاد، جرم مرکزی یا یکی از ملخ ها تغییر دهید. نابود کردن یک هدف فقط چند ثانیه طول می کشد.

تشخیص عکس سلاح/کیسه هواپیمای بدون سرنشین

این کنترل دقیق اجازه می دهد تا از لیزر برای قطع سیم ها یا انفجار مواد منفجره استفاده شود. همچنین برای از بین بردن کامل هدف به نیروی کمتری نسبت به کتری برقی نیاز است (حدود 2000 وات که آب را در چند دقیقه به جوش می آورد). سیستم هدف گیری می تواند حملات فردی و گروهی را مدیریت کند. به علاوه طراحی این لیزر به گونه ای است که به چشم افرادی که احتمال دارد شاهد این برخورد و حمله هستند آسیبی نزند.

تشخیص عکس سلاح/کیسه هواپیمای بدون سرنشین

الی لیا، افسر پیاده‌سازی و هماهنگی روباتیک (RICO) گفت: «پهپادها در اشکال و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و ابزارهای مختلفی برای غلبه بر تهدیدات آنها مورد نیاز است. عکاسی از پهپادهای کوچک دشوار است. در نتیجه، یک سلاح انرژی هدایت شده که می تواند این نوع اهداف را شناسایی، ردیابی و نابود کند، بخشی از جعبه ابزار ما است. وی افزود: درس‌هایی که از نبردهای سال‌های اخیر گرفته‌ایم این است که پهپادها یک مشکل واقعی هستند و اگر کاری برای آن‌ها انجام ندهیم در نبردهای آینده با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

منبع: نیوتلاس

54321

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *