اخبار اخبار تکنولوژی

پهپادی چون اژدها / وقتی از آسمان آتش می‌بارد/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش وبسایت رابو، در کلیپی که از پهپاد شعله افکن منتشر شده است، می بینیم که این پهپاد در ارتفاع پایین از ردیف درختان پرواز می کند و شعله های سوزان را بر سر سربازان روسی می ریزد. دود غلیظی از درختان بلند می شود که نشان دهنده جدی بودن حمله است. ترمیت، ماده مورد استفاده در این حمله، مخلوطی از پودر فلز و اکسید فلز است که در ساخت بمب های آتش زا استفاده می شود.

به گفته روزیاتو، این ماده قادر است در دمای بیش از 2400 درجه سانتیگراد بسوزد، دمایی که حتی فولاد و بتن را ذوب می کند. تماس این ماده با پوست انسان می تواند منجر به سوختگی عمیق در سطح استخوان شود. با وجود خطرات شدید استفاده از ترمیت، سازمان های بین المللی کنترل تسلیحات استفاده از آن را در مناطق جنگی علیه مواضع دشمن ممنوع نکرده اند.

این حمله بخشی از تلاش گسترده‌تر اوکراین برای پیشروی در خاک روسیه است. از 6 اوت، نیروهای اوکراینی عملیات خود را در مناطق مرزی روسیه آغاز کرده اند که اولین تهاجم به خاک روسیه پس از جنگ جهانی دوم محسوب می شود. این عملیات شامل حملات در مناطق بلگورود، بریانسک و کورسک بود.

در پاسخ به این حملات، روسیه نیز حملات موشکی و پهپادی خود را به شهرهای اوکراین از جمله کیف تشدید کرده است. در یکی از این حملات، هتلی در شهر کراماتورسک هدف قرار گرفت که منجر به کشته شدن یک مشاور امنیتی سابق بریتانیا شد.

این درگیری ها نشان می دهد که جنگ در اوکراین وارد مرحله جدیدی شده است. استفاده از فناوری های پیشرفته مانند پهپادهای شعله ور نشان از تغییر تاکتیک های جنگی و افزایش شدت درگیری ها دارد. همانطور که هر دو طرف به دنبال برتری نظامی هستند، هزینه انسانی جنگ همچنان در حال افزایش است.

در حالی که جامعه بین المللی همچنان نگران تشدید درگیری است، تلاش ها برای یافتن راه حل دیپلماتیک ادامه دارد. با این حال، به دلیل استفاده از سلاح های پیشرفته و تاکتیک های جنگی جدید، چشم انداز صلح در آینده نزدیک نامشخص است.

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *