اخبار اخبار ورزشی

در بازی با ژاپن کشته دادیم؛ در قلعه‌ حسن خان فاجعه می‌شود!

تبلیغات بنری


سفر پر ستاره: در حالی که کمتر از دو هفته تا آغاز لیگ برتر آسیا باقی مانده، وضعیت میزبانی استقلال و برسولیس به عنوان نمایندگان ایران در این رقابت ها مشخص نیست. 2 ورزشگاه آزادی و تختی این روزها آمادگی برگزاری مسابقات را ندارند و به همین دلیل استقلالی ها راهی ورزشگاه شهدای شهرقدس شدند. این ورزشگاه تنها 12 هزار و 500 نفر گنجایش دارد و حتی شرایط مساعدی برای برگزاری مسابقات لیگ برتر ایران ندارد اما اکنون میزبان رقابت های لیگ نخبگان آسیا خواهد بود. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده است که ورزشگاه امام رضا (علیه السلام) مشهد شرایط برگزاری مسابقات بین المللی را به طور کامل دارد اما مشخص نیست چرا از این ورزشگاه استفاده نشده است. ورزشگاه امام رضا (علیه السلام) حتی در بازی ایران و قرقیزستان نیز مورد استفاده قرار نگرفت و صدای اعتراض امیر قلانویی را بلند کرد و حالا در آستانه برگزاری مسابقات مهم لیگ برتر، این ورزشگاه از دسترس خارج شده است. این اتفاق در بازی در ورزشگاه شهدای شهرقدس رخ داد که بسیار خطرناک است و در صورت ازدحام جمعیت ممکن است اتفاقات بدی در آن رخ دهد.

صادق درودجار، مدیرعامل سابق نساجی در گفتگوی اختصاصی با رابو به ابعاد مختلف این موضوع گفت:

اول اینکه نظر شما در مورد مخالفت مشهد با میزبانی بازی های تیم ملی استقلال و پرسپولیس در حالی که این شهر تنها ورزشگاه استاندارد کشور را در شرایط فعلی دارد چیست؟

مسئولان استان خراسان رضوی، شهر مشهد، شورای فوتبال، اداره کل ورزش و جوانان و مسئولان استانی باید توجه و اهمیت بیشتری به مسائل کشور داشته باشند. تافته جدا بافته و مکانی بزرگتر از کشور ایران نیست. اگر ورزشگاه امام رضا (علیه السلام) با پول آستان قدس رضوی ساخته شده، پول آستان قدس از مردم گرفته شده و مردم آنجا پول داده اند و نباید منکر تیم ملی شوند که مردم از استفاده از این زمین بازی. این یک اشتباه بزرگ است و با دستورات دینی ما مطابقت ندارد. این موضوع آنقدر زشت و ناپسند است که به برادران افغانستانی اجازه تمرین و اردو می دهند اما تیم ایران نه. این اقدام به شدت مذموم است و تصمیم گیرندگان باید پاسخگو باشند. در کشور باید دستگاه های نظارتی عزمشان را جزم کنند که چرا به خواسته های مردم پشت کرده اند که موفقیت تیم ملی فوتبال ایران است و مردم را از امکاناتی که دارند محروم کرده اند. این به هیچ وجه درست نیست، زیرا خلاف منافع ملی و مخالف منافع کشور، مردم و نظام است. آیا استقلال و پرسپولیس باید در قلعه حسن خان بازی کنند و کریستیانو رونالدو را به آنجا ببرند؟ اگر فرهنگ دینی دارید باید بگویید بیایید مشهد و شهر امام رضا (علیه السلام) را ببینید و این را هم نمی دانید. متاسفانه اگر جاذبه نداشته باشی دافعه هم نخواهی داشت!

آیا شهر اورشلیم شرایط میزبانی مسابقات مهم لیگ الیت و حضور رونالدو را دارد؟ با توجه به ظرفیت کم ورزشگاه و شرایط جغرافیایی؟

فکر نمی کنم ماه بیت المقدس تایید نمایندگان AFC را بگیرد. بعید می دانم با توجه به جاده، شرایط، فاصله از هتل، شرایط زمین و رختکن اجازه چنین کاری را بدهند و با احترام به مردم خوب و صمیمی شهر، نباید با آن موافقت کنیم. شهر اورشلیم در اختیار ما نیست که بازی را در آن استادیوم برگزار کنیم. خیلی متاسفم که در شرایطی هستیم که شرکت توسعه و تجهیز حتی نمی تواند ورزشگاه ها را نگهداری کند. آقای طلای عزیز! ما از طلا بودن پشیمانیم پس ما را مس کن. مدیریت شرکت توسعه و نگهداری حتی نتوانست ورزشگاه آزادی را حفظ کند و با این شرایط به دنبال ساخت ورزشگاه جدیدی با ظرفیت 100 هزار نفر بودند. اگر قرار بود ورزشگاه آزادی ساخته شود، به جای اینکه تنها استادیوم بین المللی و استاندارد تهران را که می تواند میزبان ورزشگاه باشد، تخریب کنند و به یکباره برای بازسازی آن تلاش کنند، باید یک نقشه مهندسی می کردند و قدم به قدم ساخته می شد. این اصولی نیست. استادیوم در 16-17 ماه ساخته شد و 2-3 سال است که تلاش می کنیم آن را بازسازی کنیم. این زیبایی کشور ما نیست و البته مجلس باید بودجه کارشناسی و اولیه ای برای نگهداری و مرمت اماکن ورزشی ملی در نظر بگیرد. ما در این سالها مهندس در شرکت به عنوان مدیر گروه منصوب نکردیم، مهندسان متخصص زیادی داریم، کسی نمی تواند اینجا کار کند؟ ما افراد بزرگی داریم که دانش خوبی از مهندسی ریاضی دارند. مثل آقای امید قارشیلو که در ایران مال کار می کند و شناختش از زمین های ورزشی بی نظیر است. چرا از این افراد برای ایجاد تغییر استفاده نمی کنیم؟ ببین من حرف آخر را می زنم. ما افراد متخصص و تحول خواه می خواهیم و افرادی که فقط خودشان را سیاسی معرفی می کنند برای ورزش خوب نیستند. ما افراد معقول، متعهد و متخصص می خواهیم.

در صورت میزبانی شهرقدس، نگرانی از اتفاقات تلخی مانند بازی ایران و ژاپن وجود ندارد؟

در بازی ایران و ژاپن به دلیل ورود برخی مسئولان، مردم را با داربست جدا کردند و چند نفر را کشتیم. در ورزشگاه آزادی هم بود. و در اورشلیم یک فاجعه خواهد بود. آیا می دانید چند نفر از تماشای مسابقه منع شدند؟ این بازی ها برای دیدن و لذت بردن مردم در زمین برگزار می شود. بازیکنان، مربیان و مردم می توانند لذت ببرند و تصویر زیبایی از ورزشگاه در آسیا و جهان به نمایش گذاشته شود. خطرات زیادی مردم و فوتبال را در اورشلیم تهدید می کند. کمترین فایده و بلیت فروشی برای ما دارد و کمترین زیبایی را در بین ورزشگاه های ایران دارد. می خواهیم لیگ الیت را در ورزشگاهی برگزار کنیم که بازی های لیگ اول و دوم را برگزار نکنیم. ما کشوری هستیم که یا چهل می‌سازیم یا بیست.

ما بلد نیستیم بیست ستون بسازیم! ما یا اصلاً آنجا بازی نمی کنیم یا لیگ برتر برگزار می کنیم که خیلی بد است و نشان از بی برنامگی ما دارد.

به نظر شما چگونه می توان این وضعیت فعلی را مدیریت کرد؟

اگر مسئولیتی در این زمینه داشتم، اجازه نمی‌دادم مسابقه در اورشلیم برگزار شود، زیرا از نظر فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی به ما آسیب می‌زند و به جایگاه ورزش کشور در آسیا آسیب می‌زند. .

به نظر شما منشا این بحران از کجا می آید؟ در ایران ورزشگاه خوب پیدا نمی شود!

بحران کنونی بحران مدیریت است. بحران عدم استراتژی در ورزش کشور است. در دوره آقای مهرزاده طرح جامع ورزش نوشته شد و در هیات وزیران تصویب شد، اما آقای علی آبادی آمد و آن را کنار گذاشت، اما حداقل می تواند مبنایی باشد برای اینکه بدانیم ورزش چه نیازهایی دارد و بر اساس آن. آن طرح برای نظام جامع ورزش در کشور، می‌توانیم آن را اصلاح کنیم و نیازسنجی انجام دهیم. ما در مورد ورزش تحقیق نمی کنیم، زندگی روزمره داریم. ما در ورزش هیچ چشم انداز آینده یا آینده نگری نداریم. به طور خلاصه، ما ارزش ورزش و جایگاه آن را در مجامع بین المللی و در زندگی مردم درک نمی کنیم.

ما در بازی با ژاپن کشته شدیم. در قلعه حسن خان فاجعه می آید!

258 258

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *