به گزارش وبسایت رابو، نسل جدید پاترول در ابوظبی رونمایی شد، یعنی یکی از خودروهای پرطرفدار منطقه است و فروش آن از تویوتا لندکروزر بیشتر است. پاترول جدید نیز مانند نسل قبلی با نام آرمادا در بازار آمریکا به فروش خواهد رسید. یکی از مهم ترین تغییرات در نسل جدید این SUV ژاپنی حذف موتور V8 تنفس طبیعی قبلی و جایگزینی آن با موتور جدید 3.5 لیتری توئین توربو V6 قرض گرفته شده از Infiniti QX80 است. این موتور در جعبه پاترول 425 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که نسبت به نسل قبل 25 اسب بخار و 140 نیوتن متر افزایش را نشان می دهد. اکنون نیرو از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک جدید منتقل می شود.
به گزارش پدال، اگرچه پاترول 2025 طراحی کاملا جدیدی دارد که لوکس تر و زیباتر به نظر می رسد، اما ابعاد جعبه ای خود را حفظ کرده است. در جلوی خودرو، چراغهای LED جدید C شکل جلب توجه میکنند، در حالی که جلوپنجره V-Motion نیسان نیز عریضتر شده است. در پشت ما شاهد چراغهای عمودی هستیم که بی شباهت به SUVهای تماماندازه آمریکایی نیستند و با یک نوار LED که روی یک پنل مشکی کار میکند به هم متصل میشوند. در نسل جدید پاترول/آرمادا، نیروی پیچشی نسبت به نسل قبلی 25 درصد افزایش یافته و به گفته نیسان، کیفیت سواری بهبود یافته است. حداکثر ظرفیت یدک کشی این وسیله نقلیه 3850 کیلوگرم است.
پاترول جدید از فناوری کاپوت نامرئی استفاده می کند که به راننده اجازه می دهد هنگام رانندگی در جاده های ناهموار، جهت چرخ های جلو را دقیقاً تنظیم کند. این خودرو همچنین می تواند در آب تا عمق 70 سانتی متری حرکت کند. نیسان شش حالت مختلف رانندگی را برای SUV پرچمدار خود در نظر گرفته است، از جمله Eco، Sport، Standard، Rock، Sand و Mud. در بازار ایالات متحده، کسانی که نمیخواهند با Armada به خارج از جاده بروند، میتوانند به Platinum Reserve لوکس سری بزنند که با چرخهای 22 اینچی منحصر به فرد، سیستم تعلیق بادی تطبیقی و صندلی راننده در بالای خانواده قرار دارد. ماساژور
در داخل پاترول جدید شاهد طراحی مجلل و زیبا با دو صفحه نمایش 12.3 اینچی برای سیستم سرگرمی و صفحه نمایش دیجیتال با ساب ووفر هستیم که با ویژگی هایی مانند صفحه نمایش هدآپ 7 اینچی، مولتی زون همراه است. سیستم کنترل تهویه مطبوع، نور 64 رنگ، گرمکن صندلی های جلو، صفحه نمایش 12.3 اینچی برای عقب، سیستم صوتی با … 12 بلندگو و … همچنین دکمه هایی برای انتخاب دنده روی کنسول وسط تعبیه شده است. در بخش ایمنی، نیسان شامل تجهیزاتی مانند ترمز اضطراری خودکار، نور بالا خودکار، سیستم نظارت بر نقاط کور، دوربین جلو 170 درجه و بسته کمک راننده ProPilot با سیستم هایی مانند کروز کنترل تطبیقی به عنوان استاندارد در پاترول است. و آرمادا در تریم های بالاتر، پکیج ProPilot 2.1 نیز ارائه می شود که با کنترل ترمز، دریچه گاز و فرمان، رانندگی بدون هندز در بزرگراه را امکان پذیر می کند.
قیمت نسل جدید نیسان پاترول در خاورمیانه از حدود 65 هزار دلار شروع و به 105 هزار دلار می رسد. قیمت آرمادا برای بازار آمریکا هنوز اعلام نشده است، اما نیسان قصد دارد با خودروهایی مانند شورولت تاهو، فورد اکسپدیشن و تویوتا سکویا رقابت کند. این خودرو اواخر امسال وارد بازار ایالات متحده خواهد شد، اما خریداران در بازارهای فرمان راست مانند استرالیا باید تا اواخر سال 2026 منتظر بمانند تا پاترول را به دست آورند.
5858
khabaronline به نقل از رابو