اخبار اخبار تکنولوژی

حاصل همکاری تویوتا و ب‌ام‌و در راه است!/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش – و بر اساس گزارش زومیت، ب ام و از برنامه های خود برای عرضه خودروی پیل سوختی در سال 2028 خبر داد. بی ام و برای تحقق این امر با تویوتا، یکی از معدود خودروسازان فعال در حوزه خودروهای هیدروژنی همکاری خواهد کرد. پروژه

BMW هنوز جزئیات زیادی در مورد خودروی جدید هیدروژنی خود ارائه نکرده است. اما او می گوید این خودرو بر اساس یکی از مدل های موجود ساخته خواهد شد. آخرین مدل آزمایشی خودروی هیدروژنی BMW بر اساس X5 SUV نشان می دهد که خودروی هیدروژنی آلمانی آینده به احتمال زیاد یک SUV خواهد بود. نسل فعلی iX5 در نیمه دوم چرخه عمر خود قرار دارد و بعید است که مدل هیدروژنی روی پلت فرم آن خودرو ساخته شود.

بدون در نظر گرفتن طراحی نهایی، بی ام و قول می دهد محصولی اورجینال و مطابق با برند خود را روانه بازار کند و تا حد امکان از تقلید از محصولات تویوتا خودداری کند. تویوتا همچنین در حال کار بر روی خودروهای هیدروژنی با استفاده از فناوری سلول سوختی است که با شریک باواریایی خود توسعه یافته است. فناوری پیل سوختی مورد استفاده در مدل هیدروژنی iX5 با همکاری تویوتا توسعه یافته است.

طبق بیانیه رسمی، BMW iX5 هیدروژنی بخشی از ناوگان آزمایشی است که کمتر از 100 دستگاه از آن در اسپارتانبورگ ساخته و در یک کارخانه آزمایشی در مونیخ تخصیص داده خواهد شد. در کارخانه، iX5 با قدرت 396 اسب بخار مجهز به دو مخزن 700 بار هیدروژن ساخته شده از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن است. این دو مخزن 6 کیلوگرم هیدروژن را حمل می کنند و در چرخه WLTP برد خودرو را به حدود 500 کیلومتر می رساند. پر کردن مخازن هیدروژن خودرو تنها سه تا چهار دقیقه طول می کشد، که تقریباً همان زمانی است که برای پر کردن باک بنزین یا گازوئیل X5 نیاز است.

با توجه به اینکه اولین خودروی هیدروژنی BMW بر اساس نسل بعدی X5 ساخته خواهد شد، این خودرو بر روی پلتفرمی مشابه با CLAR ساخته خواهد شد. نسل جدید X5 در مدل های الکتریکی، هیدروژنی و پلاگین هیبریدی احتمالا در نیمه دوم سال 2026 وارد خط تولید خواهد شد.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *