اخبار اخبار عمومی

برای دانشگاه تهران سرپرست انتخاب شد/ شرایط بهتر با تغییر ایجاد می‌شود؛ دانشگاه جای نگاه امنیتی نیست

تبلیغات بنری


به گزارش روزنامه الخبرآنلاین. رئیس دانشگاه تهران بالاخره تغییر کرد اما پس از چند بار تایید و تکذیب. چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مقیمی دیگر رئیس دانشگاه تهران نیست و ناصر سلطانی از اعضای هیات علمی مکانیک به جای وی انتخاب شده است. اما این خبر بلافاصله تکذیب شد تا اینکه مقیمی رئیس دانشگاه شد. برای اینکه تهران بماند، دیروز از معاونش خواست تا در پرونده انضباطی دانشجویان تجدیدنظر کند، درخواستی که برخی گفتند خیلی دیر شده است. سه سال بعد تیمی بر این باور بودند که تسویه حساب برای ادامه مدیریت دانشگاه تهران است اما با حکم امروز مشخص شد وزیر علوم دوره خود را در دانشگاه تهران به پایان رسانده و باید کرسی را ترک کند.

رئیس جدید دانشگاه تهران

حسین سیمای صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز طی حکمی سیدحسین حسینی را به عنوان رئیس دانشگاه تهران منصوب کرد. در حکم حسینی آمده است: نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به سمت ریاست دانشگاه تهران منصوب می شوید. از جنابعالی انتظار می رود با توکل به خداوند متعال بر اساس قوانین، سیاست ها و برنامه های مصوب به این دانشگاه رسیدگی نمایید. امید است با پیروی از معارف اسلامی، مبانی علمی و راهبرد حکومت وحدت ملی، جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب نظران و تشکیل شورایی از منتخبان دانشگاه، مشارکت حداکثری دانشگاهیان را در یک پیشنهاد ارزنده ایجاد نماییم. . مردم به وزارت برای پست ریاست دانشگاه. موفقیت و سربلندی روز افزون شما را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

تغییر همه روسای دانشگاه ها دور از انتظار است و باید به صورت سیستماتیک انجام شود

اما باید پرسید که اهمیت چنین تغییراتی در دانشگاه ها چیست؟ کارن ابرانیا، دبیر اتحادیه اساتید دانشگاه ها به رابو گفت: البته انتظار تغییر روسای دانشگاه ها و مراکز آموزشی سراسر کشور، انتظار درستی نیست، اما باید عملکرد آنها بررسی شود یک روش قبلاً، یعنی هیئت‌هایی به دانشگاه‌ها می‌فرستادند و سؤالاتی را از کارکنان اعم از دانشجویان و اساتید می‌پرسیدند تا بدانند آیا رئیس دانشگاه می‌تواند به دانشگاه کمک کند یا خیر.

وی ادامه داد: دانشگاه یک محیط علمی است و باید تفکر کنترلی در آن وجود داشته باشد، تلاش برای کنترل مسائل امنیتی در دانشگاه و تحت فشار قرار دادن کارکنان، اساتید و دانشجویان کار درستی نیست و منجر به از دست دادن جایگاه دانشگاه می شود. ” عملکرد اصلی دست در دست هم محیط مناسب برای دانشگاه آرامش است. همین افرادی که مسئول اخراج اساتید از دانشگاه یا ایجاد محدودیت برای آنها هستند، نمی توانند این ماجرا را تغییر دهند، چون با ایمان خود این مشکلات را برای اساتید ایجاد کردند، امروز باید دیگران جایگزین آنها شوند تا بتوانند مشکل را حل کنند. مشکلاتی که برخی از مسئولان ایجاد کرده اند».

شرایط بهتر با تغییر همراه می شود

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: با کسانی که مشکل ایجاد می کنند نمی توان همین مشکل را حل کرد، این مشکلات باید با افراد جدیدی که دیدگاه جدیدی دارند و با نظر رئیس جمهور موافق هستند حل شود، تغییر برای بهبود اوضاع خوب است. تغییر برای بهبود اوضاع خوب است.” روحیه و نشاط تازه ای ایجاد می کند تحول آینده در دانشگاه بزرگی مانند دانشگاه تهران باعث می شود موج جدیدی در بین دانشجویان، اساتید، کارمندان و حتی در جامعه ایجاد شود تا همه احساس کنند که تغییر در راه است و اصلاحات رخ خواهد داد. انجام شده و شرایط بهتری نیز با تغییر ایجاد می شود، اگر همان ایده ها و نگرش های قدیمی در دانشگاه باقی بماند، همان پاسخ های قدیمی را به ما می دهد و مشکلات حل نمی شود.

233233

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *