اخبار اخبار جهان

اهمیت حمله موشکی حوثی‌ها به اسرائیل/ تست موشکی محور مقاومت موفق بود؟

تبلیغات بنری


رسول السلیمی: سخنگوی ارتش گروه انصارالله اعلام کرد که این گروه از موشک بالستیک مافوق صوت جدید در یک «عملیات نظامی منحصر به فرد» که تل آویو را هدف قرار داده است، استفاده کرده است. با وجود سیستم های دفاعی پیشرفته اسرائیل، این موشک تا زمانی که وارد حریم هوایی اسرائیل شد، رهگیری نشد. چه اینکه این موشک توانست از سامانه های پدافندی آمریکا و انگلیس در امتداد دریای سرخ عبور کند و به هدف برسد.

به گزارش رسانه های عبری، این موشک مسافتی بیش از 2000 کیلومتر را طی کرد و در مدت 15 دقیقه از آسمان یمن، عربستان، اردن و رژیم اسرائیل عبور کرد.

ارتش اسرائیل گفت: «تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که موشک به احتمال زیاد در هوا متلاشی شده است». آژیرها در ساعت 6:32 صبح در اسرائیل به صدا درآمدند، به این معنی که حوثی ها زمان پرتاب موشک را با دقت نسبتاً دقیق تعیین کرده بودند. کارشناسان می گویند این موشک با سرعت تقریبی 177 کیلومتر در دقیقه حرکت می کرد. سرعت مافوق صوت بالاتر از 5 ماخ یا بیش از پنج برابر سرعت صوت تعریف می شود. یعنی بیش از 102 کیلومتر در دقیقه.

به گفته حوثی ها، موشکی که پرتاب شد مافوق صوت بود و با سرعت پنج یا بیشتر از صوت حرکت می کرد که نشان دهنده تغییر اساسی در موازنه قدرت در خاورمیانه است. ناظران سیاسی می گویند این یک شکست اطلاعاتی بزرگ از سوی ارتش اسرائیل و تشکیلات امنیتی ائتلاف غربی است و می تواند سرنوشت جنگ غزه را تغییر دهد.

سامانه دفاع موشکی اسرائیل

از دیدگاه کارشناسان نظامی، موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که اطلاع رسانی دیرهنگام درباره ورود موشک از یمن یکی از مزیت های اصلی سامانه پدافندی چندلایه نیروی هوایی را که مبتنی بر رهگیری چندگانه است، کاهش داده و حتی تضعیف کرده است. . فرصت ها. زیرا پس از شناسایی زودهنگام، یک موشک رهگیر Arrow 3 به سمت موشک پرتاب می شود که می تواند آن را در ارتفاع بالا در حالی که هنوز در فضا است رهگیری کند. اگر این رهگیری با شکست مواجه شود، می توان موشک رهگیر دیگری Arrow 3 یا Arrow 2 را که برای رهگیری دوربرد نیز طراحی شده است، مستقر کرد.

تا آنجا که می دانیم، تلاش برای رهگیری موشک از یمن با استفاده از موشک پکان شکست خورد. به گفته منابع خبری اسرائیل، موشک رهگیر «گنبد آهنین» که برای موشک های کوتاه برد طراحی شده بود نیز پرتاب شد، اما این تلاش کاملاً موفقیت آمیز نبود. نیروی هوایی اسرائیل تا حدی در حال بررسی است که آیا موشک پرتاب شده پس از ورود به جو تا حدی رهگیری یا متلاشی شده است.

در همین حال یحیی سریع گفت: موشک جدید ظرف 11 دقیقه و در فاصله 2040 کیلومتری به اسرائیل رسید و از آسمان یمن، عربستان و اردن گذشت. برد این موشک حدود 2 هزار کیلومتر است که برای پوشش مسافت یمن تا اسرائیل کافی است. این موشک با کامیون از محل نگهداری خود به محل پرتاب منتقل می شود و در آنجا مونتاژ می شود.

هدف این نوع موشک از پیش تعیین شده است و در حین پرواز قابل تغییر یا اصلاح نیست. آماده سازی پرتاب، مانند سوخت گیری مرحله اول، به جای چند ساعت، تنها حدود 30 دقیقه طول می کشد و هدف قرار دادن محل آن با هواپیما یا موشک بسیار دشوار است.

اهمیت حمله موشکی حوثی ها به اسرائیل/آیا آزمایش موشکی محور مقاومت موفقیت آمیز بود؟

موشک ایرانی خیبر شاخان

یحیی سریع برای توصیف این موشک از واژه توسعه فناوری استفاده کرده و به نظر می رسد ارتش یمن به سطح جدیدی از فناوری موشکی رسیده است.

کارشناسان می گویند که موشک مافوق صوت به گونه ای عمل می کند که به صورت عمودی پرتاب می شود و یک مسیر بالستیک را دنبال می کند، به این معنی که به صورت یک قوس یا نیم دایره حرکت می کند. با موتور روشن در جو حرکت می کند و آن را به جلو می راند. در حین پرواز مرحله اول از آن جدا می شود و مرحله دوم پس از مصرف سوخت مجددا وارد جو می شود و در اثر گرانش به شتاب خود ادامه می دهد.

مقامات نظامی اسرائیل همچنین اعتراف کردند که سامانه دفاع موشکی ختز 3 که مسئول رهگیری موشک های خارج از حریم هوایی اسرائیل است، به درستی کار نمی کند، اما موشک های پرتاب شده در مرحله دوم سامانه ختز 2 را رهگیری کردند.

با این حال، روزنامه اسرائیلی The Jerusalem Post گزارش داد که قطعات موشک بالستیک شلیک شده در نزدیکی Gezer و احتمالاً در سه منطقه دیگر، از جمله ایستگاه قطار در نزدیکی شهرهای Midian و Rehovot، سقوط کرده است که نشان می‌دهد سامانه‌های اسرائیلی قادر به هدف قرار دادن موشک‌ها در خارج هستند. اسرائیل. حریم هوایی اسرائیل “موفق نبود.”

این در شرایطی است که سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز یکشنبه تایید کرد که «دشمن اسرائیل باید منتظر عملیات های منحصر به فرد بیشتری در آینده باشد، زیرا در آستانه اولین سالگرد عملیات هفتم اکتبر هستیم. طوفان الاقصی) “

اهمیت حمله موشکی حوثی ها به اسرائیل/آیا آزمایش موشکی محور مقاومت موفقیت آمیز بود؟

نقطه هدف گیری موشک های مافوق صوت یمن در اسرائیل

کارشناسان سیاسی معتقدند «در این حمله برای اولین بار ارتش یمن تل آویو را با موشک مافوق صوت هدف قرار داد، این حمله اولین آزمایش سامانه‌های دفاعی اسرائیل با موشک مافوق صوت در شرایط واقعی بود و سامانه‌های اسرائیلی در این حمله شکست خوردند. که.” امتحان.”

این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که اسرائیل پالایشگاه ها و تأسیسات حیاتی کمی دارد، عمق استراتژیک آن کم است و محور مقاومت با ظرفیتی که امروز آزمایش کرد، توانایی استفاده از تعداد زیادی موشک مافوق صوت، تأسیسات انرژی، پالایشگاه، تولید برق و … را دارد. نمک زدایی آب و… برای هدف قرار دادن اسرائیل. این امر به دلیل تعداد زیاد موشک هایی است که در طول عملیات موشکی فوهام صادق ایران به اسرائیل اصابت کرده است. . در مورد زیرساخت های حیاتی در اسرائیل.

حمله ای با انگیزه یمنی ها به دلیل هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی آنها و ایران انگیزه ای برای انجام آن در تلافی ترور اسماعیل هنیه دارد.

همزمان فشار بر کابینه اسرائیل در حال اعمال فشار بر محور مقاومت بر هرزی هالیوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل است که دیروز در گردهمایی خانواده های اسرای اسرائیلی اعلام کرد در صورت توافق با حماس حاصل شود، امکان پذیر خواهد بود. اگر در اسرع وقت به آن نرسید، “هیچ کس دیگری نمی تواند به کشور خود بازگردد.” اما آیا نتانیاهو با نادیده گرفتن محاسبات نظامی محور مقاومت در مورد افزایش میزان تخریبی که توسط زیرساخت های اسرائیل ایجاد خواهد شد، به جنگ غزه ادامه خواهد داد؟ هدفمند؟

311213

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *