اخبار اخبار فرهنگی

فصل اول «صدای نمایشنامه‌نویس» با خوانش ۱۵ نمایشنامه به کار خود پایان داد

تبلیغات بنری


مریم یاسین زاده: هادی حوری دبیر این رویداد فرهنگی هنری در بهار 1403 از استقبال گسترده اعضای انجمن نمایشنامه نویسان از دعوت به این رویداد خبر داد و از برگزاری جلسه ای با حضور متقاضیان این نشست های هنری خبر داد. .

برنامه ارائه این رویداد در فروردین 1403 هجری شمسی منتشر شد و پس از ملاقات با همه شرکت کنندگان و با توجه به استقبال گسترده اعضای انجمن نمایشنامه نویسان و مترجمان در خانه تئاتر، تصمیم گرفته شد که فصل اول این مراسم آغاز شود. این رویداد که در شش ماهه اول سال جاری برگزار می شود با اجرای 15 اثر از اعضای جامعه خواهد بود.

بر همین اساس اولین شب این مجموعه اجراها در 18 اردیبهشت 1403 با خوانش «قتل زن مرده» اثر آزاده فخری در تالار مشاهیر تئاتر شهر آغاز شد و با استقبال گسترده تماشاگران مواجه شد.

پس از ارائه این نمایش، مدیریت مجموعه تئاتر شهر از برگزاری مجدد این رویداد در آن مجموعه خودداری کرد و اجراهای بعدی رویداد صدای نمایشنامه نویس به سالن استادیوم جوانمار خانه تئاتر منتقل شد. این در حالی است که 9 نمایش تئاتر خوانی روزهای یکشنبه هر هفته از ساعت 19 به صورت مستمر در این سالن برگزار می شد.

با توجه به محدودیت حضور در ساختمان خانه تئاتر و تعطیلی این ساختمان، یک نمایش در سالن استادیوم مهین اسکی ساختمان شماره یک خانه تئاتر و چهار نمایش در تالار هنری مهرالمجلل در با حضور علاقمندان، اعضای هیئت مدیره کانون، هنرمندان و منتقدان.

در مورد نمایشنامه هایی که در فصل اول این رویداد و در مدت شش ماه و بیست و چهار هفته خوانده شد، به شرح زیر است:

1- زنی به دست آزاده فخری کشته شد

2- مجلس خوانی سهراب از محمد خورتزاده آستیم

3- دعوا در خانه توسط ماهین نوبخت

4- نوحه جنگل اثر مهدی فنیان

5-جهارشنباسوری اثر نادا غریب

6- خفکن اثر بهنام سرلک

۷- ما سنجاقک هستیم اثر آدینا سمنانی

8- نظریه غزل اثر معین محب علیان

9- مبارزه شاعر و سلطان اثر کوروش صالح پور

10- ورا تهمینه سهراب، کرد اثر حسین تفنددار

11- آواز صدف حمید حکیم الهی

12- شهدا کاشی از مهدی همتی

13- رمان شیفتگی نوید ترابی

14- منیشکا از شهرام ابوالقاسمی

15- آثار تقریبا کامل امیرحسین نجفی

هادی حوری دبیر این مراسم، مریم یاسین زاده مدیر روابط عمومی، محمد خورت زاده آستیم و نوید عصمتی مسئولین شبکه های اجتماعی و تبلیغات، پریسا قیدیب عکاس، مهلا قدوسی هماهنگ کننده و علی برهم سرپرستان این مراسم هستند. . از جمله این نشست های تخصصی در فصل اول این رویداد که به همت کانون نمایشنامه نویسان و مترجمان برگزار شد و خانه تئاتر راه اندازی شد.

باید قدردان آرام محضری، شهرام احمدزاده، شهید الفت، علی معتزادی، فرشید قلی پور، محمدرضا غریب زاده و شهرام ابوالقاسمی به عنوان اعضای هیئت مدیره انجمن نمایشنامه نویسان و مترجمان خانه تئاتر باشیم که همکاری بیشتری با این نهاد داشتند. . برای این رویداد

فصل اول این برنامه به پایان رسید

اختتامیه رویداد صدای نمایشنامه نویس فصل اول شنبه 10 شهریور 1403 از ساعت 19:00 در تالار سنگلج با حضور هنرمندان و علاقمندان به نویسندگی نمایشنامه ایرانی برگزار می شود.

5757

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *