اخبار اخبار تکنولوژی

نتیجه انفجار فاجعه‌بار زیردریایی آمریکایی / تصویری جدید از تایتان

تبلیغات بنری


به گزارش آنلاین، زیردریایی تایتان حامل 5 مسافر برای بازدید از بقایای کشتی تایتانیک بود که در 18 ژوئن سال گذشته به طور ناگهانی ناپدید شد. تیم های پشتیبانی نتوانستند اثری از او پیدا کنند. پس از مدتی قطعاتی از بقایای این زیردریایی کشف شد که مرگ تمامی سرنشینان آن را تایید کرد. نیروی دریایی آمریکا نیز گزارش داد که صدای انفجاری را در نزدیکی غرق شدن زیردریایی تایتان ضبط کرده است.

به گزارش دیجیاتو، گارد ساحلی آمریکا پیشتر گفته بود که این زیردریایی به دلیل “انفجار فاجعه بار” غرق شده و اثری از مسافران آن باقی نمانده است. اولین بقایای تایتانیک در ژوئن گذشته توسط یک زیردریایی از راه دور (ROV) در حدود 500 متری تایتانیک پیدا شد. اوایل این هفته گارد ساحلی عکس جدیدی از قسمت دم این زیردریایی منتشر کرد.

زیردریایی تیتان 5 مسافر داشت. سلیمان داوود 19 ساله، پسر شاهزاده داوود میلیاردر بریتانیایی-پاکستانی، جوانترین مسافر بود. شاهزاده دیوید نیز در حادثه تایتان کشته شد. همیش هاردینگ، میلیاردر بریتانیایی 68 ساله، سومین مسافر کشتی تایتان، فرمانده مشترک و استاکتون راش، فرمانده زیردریایی نیز در این حادثه کشته شدند. گارد ساحلی توانست بخشی از بقایای جسد را از لاشه کشتی بازیابی کند و همچنین بخشی از لاشه کشتی تایتان را برای بررسی بیشتر به ساحل منتقل کرد.

گارد ساحلی همچنان در حال بررسی علت غرق شدن تایتان است و هرگونه اشتباه، سهل انگاری یا نقض قانون را رد کرده است. این مرکز احتمال نقص مادی یا نقص طراحی را به عنوان یکی از دلایل غرق شدن زیردریایی تایتان بررسی خواهد کرد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *