اخبار اخبار تکنولوژی

تراشه جدید آیفون سریع‌تر از نسل قبل است اما…

تبلیغات بنری


به گزارش – و به نقل از دیجیاتو A18 حرفه ای جدیدترین و قدرتمندرابهترین تراشه موبایل اپل است که قادر است 18 درصد بهتر از نسل قبل عمل کند. طبیعتاً استانداردهای جدیدی ظاهر می شودرامی دهد که افزایش قدرت باعث شده استرااین به این دلیل است که نسبت قدرت پردازش به ازای هر وات مصرفی بدتر از گذشته شده است.

نتایج بنچمارک GFXBench Aztec Ruins برای چیپست A18 Pro اپل

تست GFXBench Aztec Ruins یکی از تست هایی است که توسط کاربر پلتفرم Bilibili برای بررسی عملکرد تراشه A18 Pro اپل انجام شده و برای استرس پردازنده گرافیکی استفاده می شود. در این تست، خروجی 1440p با تنظیمات گرافیکی بالا اعمال شد و نتایج نشان داد که تراشه جدید اپل 72 فریم در ثانیه دارد، یعنی تقریبا 13 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبل و 16 درصد بهتر از نسخه غیر پرو دارد. در این تست تراشه A17 Pro توانست رکورد 64 فریم بر ثانیه را ثبت کند.

تفاوت تراشه A18 Pro اپل با نسل قبلی نسبتاً محسوس است. اما با نگاهی دقیق به جداول می توان متوجه شد که چگونه این افزایش عملکرد به دست آمده است. یکی از این نمودارها نشان می دهد که حداکثر توان مصرفی تراشه جدید اپل به 11.5 وات رسیده است. در حالی که این مقدار برای A17 Pro تنها 9.72 وات بود. به عبارت دیگر، عملکرد هر وات تراشه جدید اپل نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است. با این حال، قدرت پردازش کلی افزایش یافته است. شایان ذکر است که تراشه مذکور با استفاده از نسل دوم فناوری 3 نانومتری TSMC تولید شده است.

هنوز مشخص نیست که آیا مصرف انرژی تراشه A18 Pro اپل نسبت به گذشته واقعاً افزایش یافته است یا خیر. یا این شرکت محدودیت مصرف برق تراشه خود را تغییر داد تا عملکرد پردازشی بهتری نسبت به نسل قبل نشان دهد. همچنین شایان ذکر است که از چنین بنچمارک هایی برای نشان دادن حداکثر قدرت تراشه استفاده می شود و بعید است که کاربران در استفاده معمولی و روزانه شاهد افزایش مصرف برق دستگاه خود باشند. از سوی دیگر، آیفون های جدید اپل قادر خواهند بود نرخ فریم بالاتری را در بازی ها ارائه دهند و به دلیل استفاده از سخت افزار قدرتمندتر، عملکرد حرارتی بهتری خواهند داشت.

227227

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *