اخبار اخبار تکنولوژی

گرمایش زمین و کمیاب شدن توت‌فرنگی!

تبلیغات بنری


غزل زیاری: محققان دانشگاه واترلو در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که افزایش دما به دلیل تغییرات آب و هوایی منجر به کاهش تولید و عرضه توت فرنگی و افزایش قیمت آن می شود.

آنها با استفاده از روش تحلیلی جدید دریافتند که افزایش 1.5 درجه سانتی گراد در دما می تواند بازده تولید توت فرنگی را تا 40 درصد کاهش دهد. این در حالی است که توت فرنگی یکی از سودآورترین محصولات در اقتصاد کالیفرنیا و آمریکا محسوب می شود و ارزش بازار توت فرنگی در سال 2022 تنها در آمریکا بیش از 3 میلیارد دلار برآورد شده است.

دکتر پورنیما اوننیکریشنان، عضو فوق دکتری در گروه مهندسی طراحی سیستم ها در دانشگاه واترلو، گفت: «این تحقیق نشان می دهد که چگونه تغییرات آب و هوایی می تواند مستقیماً بر محصولات غذایی تأثیر بگذارد. “این نشان دهنده اهمیت شیوه های کشاورزی پایدار برای حفظ عرضه پایدار مواد غذایی برای همه است.”

کشاورزی پایدار برای مقابله با استرس گرمایی

با استفاده از روش های کشاورزی می توان با تنش گرمایی ناشی از دمای بالای هوا مقابله کرد. برخی از این شیوه ها عبارتند از: بهبود آبیاری برای اطمینان از تامین آب کافی در طول موج گرما، استفاده از آبیاری قطره ای و برنامه ریزی برای جلوگیری از دوره های اوج آب و هوای گرم، همچنین استفاده از گیاهان سایه بان و نصب سازه های سایه برای کاهش تنش گرمایی.

با توجه به محبوبیت بالای توت فرنگی و ماندگاری کوتاه آن، محققان این تیم تحقیقاتی برای بررسی خود به این محصول مراجعه کردند و به این نتیجه رسیدند که این نتایج پیامدهای بالقوه ای را برای در دسترس بودن همه محصولات وارداتی از ایالات متحده نشان می دهد.

آنها در تحقیقات خود از مدلی استفاده کردند که احتمال کاهش تولید را با ارتباط ناهنجاری های دمای هوا و عملکرد کارخانه توت فرنگی پیش بینی می کند. در این مطالعه امکان اندازه گیری تنوع بیشتر در طول زمان و نتایج دقیق تری وجود داشت. یکی از محققین شرکت کننده در این بررسی گفت: “ما امیدواریم که درک بهتر ما از تاثیر افزایش دما بر بهره وری محصولات به توسعه پاسخ های کشاورزی پایدار توسط دولت ها و کشاورزان کمک کند.” نیاز فوری کشاورزان به اتخاذ استراتژی های جدید برای مبارزه با گرمایش زمین وجود دارد.

منبع: Scitech Daily

227227

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *