اخبار اخبار فرهنگی

مجید زین العابدین: رسالت جشنواره کودک تعالی و حمایت از سینمای کودک و نوجوان است

تبلیغات بنری


به گزارش -، از رسانه و امور ارتباطات جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در سی و ششمین نشست خود، متن این پیام به شرح زیر است:

سینمای کودک و نوجوان جلوه ای از درخشش اندیشه های چند نسل از ستارگان فرهنگی و هنری در عرصه سینمای ایران است. نام های معروف و پر سر و صدا یا از سینمای کودک و نوجوان شروع شد، یا با آن شروع شد. سینمای کودک و نوجوان سینمای عشق، آموزش و پرورش است. اکران فیلم جادویی کودکان این کره خاکی را به قله های پیشرفت و موفقیت می رساند و با آرمان گرایی آنها آرزوهای فرزندانشان را اوج می گیرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان پلی است که کودک درون فیلمسازان بزرگسال را با اتوپیای رویاهای کودکان پیوند می‌دهد. مکانی که دو دنیای متفاوت را در شهر داستان ها به هم متصل می کند. داستان تخیلی همه کودکان و نوجوانان جهان در این سینما پر رنگ است اما داستان کودکان غزه و لبنان در این سینما داستانی سرخ و تراژیک است. در فاصله جشنواره های سال گذشته تا امسال، کودکان در سراسر جهان با صدای لالایی مادرانشان در سرزمین رویاهای خود آرام می گیرند، در حالی که کودکان غزه با غرشی مهیب از میان ویرانه های سرزمین مادری خود به آسمان پرواز می کنند. بمب ها به جای پرواز در سرزمین رویایی. کودکان فلسطین و لبنان به جای تماشای فیلم و لذت بردن از سینما، کلوزآپ غم آنها به قاب دوربین های خبری بین المللی تبدیل شده است. جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان امسال با بخشی ویژه برای کودکان غزه از آنها یاد می کند. امیدوارم به زودی اثری از تروریسم و ​​درد جنایت بر دوش این کودکان بی گناه باقی نماند و دنیا برای آنها پر از زیبایی شود. کودکان غزه به فردای آرام و زیبا امیدوارند.

سینمای کودک طی یک سال گذشته شاهد حرکت رو به رشدی در تولید و نمایشگاه بوده است و حضور چند میلیونی خانواده‌ها و مخاطبان تماشاگر فیلم‌های کودک و نوجوان اکران شده در سینماهای کشور، پویایی این سینما را در شرایط تولید باکیفیت نوید می‌دهد. جشنواره سی و ششم فرصتی جدید برای نمایش خلاقیت و نمایش … نگاهی نو به این سینما. جشنواره ای که هدفش رقابت محض نیست، بلکه برتری و حمایت از سینمای کودک و نوجوان است.

از اعضای ستاد جشنواره در تهران و اصفهان، هنرمندان و سینماگران ممتاز، هیئت داوران محترم و همه عزیزانی که زحماتشان باعث شد پروانه های جشنواره در شهر زندگی به پرواز درآیند صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

مجید زین العابدین

دبیر جشنواره

5757

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *