اخبار اخبار اقتصادی

۹ دلیل ۱۴۰ اقتصاددان برای شرکت در انتخابات/ اقتصاددانان به چه کسی رای می‌دهند؟

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، در این بیانیه آمده است: به خوبی از تورم فزاینده، گسترش بیکاری به ویژه در بین جوانان تحصیل کرده عزیز، افزایش جمعیت زیر خط فقر، کاهش ارزش ارز، عقب نشینی آگاه هستیم. گرانی مسکن و انواع تبعیض ها و نابرابری ها، تخصیص سرمایه، مهاجرت نخبگان و در نهایت کاهش شدید رشد، امروز و فردای کشور را تاریک کرده است. این چیزها مردم را خسته کرد و چیزها جایگزین امید شد. تشکیل دولتی با اهداف مشخص توسعه ای و متعهد به بهبود وضعیت معیشتی مردم می تواند به تدریج مشکلات کشور را حل کند.

در صورتی که مشکلات و چالش های امروز ناشی از انتخاب های جمعی قبلی است. حرکت رو به جلو و رفع این چالش ها مستلزم انتخاب های جمعی هوشمندانه و عاقلانه است فرصت جدید برای ایران عزیزمان با شرکت در انتخابات.
ما معتقدیم پایبندی به مجموعه ای از اصول اقتصادی شرط لازم برای دستیابی به این آینده متفاوت است. سوابق اجرایی و رویکرد دکتر مسعود بازیکیان بیانگر اعتقاد ایشان به اصول زیر و توانایی ایشان در تحقق این اصول است..

1- حاکمیت قانون: حاکمیت قانون مهمترین عامل ثبات و پیشرفت هر جامعه است و قانونی شدن مراکز قدرت مایه امیدواری طبقات فرودست است. اگرچه می دانیم که بخش محدودی از حاکمیت قانون در دست قوه مجریه است. این بخش تأثیر عمیقی بر زندگی روزمره و قوام روابط اقتصادی کشور دارد.

2- خروج از انزوا و تعامل با دنیا: سیاست خارجی کشور علاوه بر تنش زدایی باید فرصتی برای تعامل اقتصادی گسترده با طیف وسیعی از کشورهای جهان به ویژه کشورهای توسعه یافته را در دستور کار قرار دهد. اقتصاد و مردم ما به شدت تحت تاثیر تحریم ها قرار گرفته اند، هرچند انزوای اقتصاد ایران خواسته رژیم سلطه جهانی است. اما نیروهای داخلی پشت این وضعیت بودند و برای بهبود همه شاخص های اقتصادی باید از این وضعیت خارج شویم.

3- انضباط پولی، ارزی و بودجه ای دولت: کسری مزمن و ساختاری بودجه دولت و بنگاه‌های دولتی و تامین مالی آن از طریق نظام بانکی روزانه در تنظیم ارز و انضباط پولی و بانکی از مهم‌ترین عوامل بی‌ثباتی کلان و تورم مزمن در اقتصاد ایران است. افزایش کارایی، شفافیت و انضباط در مخارج دولت، کنترل پایدار کسری بودجه و مدیریت حرفه ای و غیرانتفاعی سیاست نظام پولی و ارزی برای ارتقای سلامت و کارایی نظام پولی و مالی کشور ضروری است..

4- بهبود فضای کسب و کار: فعالیت گسترده و غیر شفاف نهادهای عمومی غیردولتی در بازارها. تضاد منافع گسترده در بخش دولتی، قوانین سست، مقررات اضافی، انسداد، نهادهای نظارتی ناکارآمد، انحراف خصوصی سازی، و فساد رشد بخش خصوصی را محدود کرده است. بخش و تاریک شدن افق سرمایه گذاری و رونق تجارت خارجی، احیا، نوسازی، احیا رشد اقتصادی، ایجاد شغل پایدار و کاهش گسترده فقر مستلزم دادن فضا به بنگاه‌های اقتصادی کاملاً خصوصی، آزادسازی محیط کسب‌وکار، تسهیل سرمایه‌گذاری در اقتصاد دیجیتال، حمایت از توسعه استارت‌آپ‌ها، تثبیت زنجیره‌های ارزش و تسهیل اقتصاد دیجیتال است. ورود و خروج موسسات اقتصادی..

پنجم – مسابقه: ایجاد ساختار رقابتی شرط لازم برای رشد اقتصادی بلندمدت است. سیاست گذاری در این زمینه باید مبتنی بر شفافیت در استفاده از فرصت ها، عادلانه بودن داوری و مقررات و سخت گیری دستگاه های اجرایی در برابر تضاد منافع باشد و شرکت های بخش دولتی نباید با ایجاد انحصار دسترسی به اهرم های سیاسی و امنیتی سوء استفاده کنند. خدمات. اطلاعات داخلی و تبعیض در دسترسی به منابع مالی و فرصت های رقابت با بخش خصوصی.

6- مبارزه با فساد: فساد در ایران بیش از هر چیز دیگری ناشی از عدم شفافیت در بخش عمومی غیردولتی، توزیع رانت‌های حاکمیتی، اولویت دادن فرصت‌های اقتصادی به قدرت‌های داخلی و تسلط اقتصاد قیمت دستوری است.رامکانیسم های گسترده و معیوب برای تخصیص منابع تحت تأثیر قرار می گیرند. مبارزه با فساد باید بر حذف این مکانیسم ها در بازارهای مختلف متمرکز شود.

هفتم: حمایت اجتماعی مؤثر و پایدار: حاکمیت به نام قانون و اخلاق موظف به تحقق عدالت اجتماعی، تأمین حداقل استانداردهای زندگی و تسهیل دسترسی به آموزش و درمان در سطوح مختلف جامعه بدون توجه به مذهب، نژاد و جنسیت به منظور کاهش نابرابری، ثبات و اجتماعی و اجتماعی است. پایداری اقتصادی و سیاسی. حمایت اجتماعی و توانمندسازی گروه های کم درآمد و نیازمند نباید به رشد آینده بستگی داشته باشد.

هشتم – شفافیت و پاسخگویی: شفافیت حاکمیت اقتصادی در فرآیندهای تصمیم‌گیری و دسترسی به اطلاعات به‌ویژه داده‌های مالی از یک سو و پاسخگویی ساختارهای قدرت به مشتریان خود از مهم‌ترین عوامل افزایش سرمایه اجتماعی و پیشگیری از فساد و پاسخ‌گویی به مشتریان است. رسانه ها، سازمان های سیاسی حرفه ای و سایر نهادهای مردمی. احتمال فساد نه تنها اندازه دولت را کاهش می دهد، بلکه از دانش عمومی نیز بهره می برد. دولت های مؤثر و شفاف، خوب و پاسخگو هستند.

نه توانمندسازی نظام بوروکراسی و شایسته سالاری در کشور: توانمندسازی نظام بوروکراسی کشور منوط به بکارگیری افراد در سطوح تصمیم گیری و تصمیم گیری بر اساس توانمندی های حرفه ای بدون توجه به گرایش های سیاسی و خاستگاه قومی و تبعیت بخش سیاسی از بخش متخصص است..

در این بیانیه تاکید شده است: اقتصاد ایران به شدت از بی ثباتی سیاست ها رنج می برد و اختلاف نظر رسمی یکی از دلایل بی ثباتی سیاست ها و شکست سیاست هاست. بسیاری از طرح های بزرگ ملی و بین المللی به دلیل نبود روش کاری برای رفع اختلاف نظر مسئولان متوقف شده است. پایبندی به این دستورالعمل‌ها می‌تواند کلید ایجاد اجماع در سطح حاکمیت و مدیریت موفق اقتصاد کشور باشد. میثاق جدید رئیس جمهور و مردم برای مدیریت اقتصادی کشور و از این طریق می توان به آینده ای متفاوت از گذشته امیدوار بود. اگر هر یک از این اصول نادیده گرفته شود، وعده های 9 گانه رونق و بهبود و معیشت مردم، توهمی بیش نخواهد بود، در غیاب این اصول، خصوصی سازی تبدیل به خصوصی سازی صنایع داخلی و تاسیسات پمپاژ می شود. بودجه انبساطی در توزیع رانت های غیرمولد منجر به افزایش حجم پول، تورم و چابکی و نوسازی به موازات عدم قدرت و مقررات زدایی می شود که منجر به سلطه انحصاری بر زندگی مردم می شود. برای دستیابی به اصول فوق و آغاز دورانی جدید برای ایران عزیزمان در انتخابات شرکت کنیم.

223223

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *