به گزارش -. لامبورگینی برای افزایش فروش و سودآوری، مدل Uros را روانه بازار کرد اما طولی نکشید که این مدل به یکی از اصلی ترین محصولات سبد خرید این برند ایتالیایی تبدیل شد. علاقه و استقبال خریداران باعث شده است که تیونرهای مختلف به سراغ این مدل بروند تا با توجه به سلیقه هر صاحب آن را سفارشی کنند. یکی از این برندها، Al Mansory بود که مدل های مختلفی از اوروس را برای مشتریان ثروتمند خود تقویت و آماده کرد.
این شرکت آلمانی در آخرین تلاش خود برای ارتقای Urus، آن را به یک SUV 2+2 تبدیل کرد که مانند سایر مدل های اسپرت لامبورگینی تنها دو در دارد. در ابتدا، المنصوری با عرضه واناتوس کوپه EVO C، دو درب عقب را از اوروس حذف کرد و اعلام کرد که تنها 8 دستگاه را ارائه خواهد کرد. این شرکت با انتشار تصاویری از یکی از جدیدترین نسخه های Venatus نشان داد که سرنوشت این خودروی اسپرت (SUV) چگونه به پایان می رسد.
به گفته بیدال، منصوری سازنده آلمانی در تولید این محصول نیز مانند دیگر پروژه های اغراق آمیز خود در طراحی و استفاده از المان های ورزشی افراط کرده است که نه تنها به بهبود چهره اوروس کمک کرده، بلکه آن را خسته کننده نیز کرده است. طراحی این نمونه خاص از وناتوس عملا ناقص است، هر قسمت از خودرو حاوی جزئیاتی است که شاید در نگاه اول یک نکته مثبت تلقی شود، اما در واقع آرامش بلندترین لامبورگینی را کاهش داده و آن را به یک خودروی فول سایز تبدیل کرده اند. نمونه ای از ماشین اسباب بازی کودکان
المنصوری قسمت جلویی را به طور کامل بازطراحی کرد. از سپر، زیر سپر و کاپوت گرفته تا چراغ های LED زیر چراغ های جلو، همه پنل ها با استفاده از فیبر کربن دوباره طراحی شده اند تا Venatos را از سایر مدل ها متمایز کند. این تیونر همچنین عرض خودرو را افزایش داد تا قوس چرخها و تیغههای آیرودینامیکی بزرگتر کنار سپر را در خود جای دهد. قسمت کناری دارای لبه و کالیپرهای ترمز زیبا است که از معدود ویژگی های بصری مثبت این خودرو است. استفاده زیاد از ورودی و خروجی هوا، نشان وناتوس و رنگ آمیزی دوگانه بدنه از جمله ویژگی های این قسمت است.
دید عقب از سایر قسمت های خودرو مجاز نیست. سپر اصلی و سپر فرعی همگی دوباره طراحی شده اند. سه بال عقب روی صندوق عقب و سقف قرار گرفته اند که عملاً برای یک SUV بی فایده به نظر می رسد. حتی اگر از نظر آیرودینامیکی به آن کمک کنند، صاحب چنین خودرویی بعید است که با آن در پیست رانندگی کند! اگزوزهای عقب به شکل چند ضلعی قرار گرفتند و لوگوی لامبورگینی با لوگوی Venatus جایگزین شد.
قدرت این SUV لوکس برگرفته از یک موتور 4 لیتری توئین توربو V8 است که توانایی تولید 900 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور را دارد و بدنه سنگین آن در 2.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. المنصوری حداکثر سرعت وناتوس را 323 کیلومتر در ساعت برای اطمینان از ایمنی آن تعیین کرده است. نظر شما در مورد این نسخه ویژه لامبورگینی اوروس چیست؟
322