فضای مجازی برای مردم عادی بد است نه برای مسئولان
اخبار اخبار فرهنگی

فضای مجازی برای مردم عادی بد است نه برای مسئولان

تبلیغات بنری


مهسا بهداری: مسعود مازیکیان: به کمال گرایی آنها پایان می دهیم و سیستم نامزدی برچیده می شود: «ما می خواهیم موش و گربه بازی نامزدی و فیلترینگ را تمام کنیم.» در همین حال، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بهترین شغل برای زنان را مشاغل اینترنتی دانست تا بتوانند در خانه کار کنند و طرحی را برای فیلتر کردن بر اساس منابع فرهنگی پیشنهاد کرد، اما برنامه ای برای اتمام آن نداشت. سعید جلیلی از خبرنگاران داخلی مانند اتا، سروش ویس و روبیکا تمجید کرد و هیچ برنامه ای برای پایان انحلال نداشت. علی رضا زاکانی برنامه خاصی ارائه نکرد و از صحبت های او مشخص شد که به شدت مخالف این موضوع نیست.

اما بحث اصلی این است که چرا وقتی این افراد مخالف استفاده از فضای مجازی هستند، همه آنها روی افرادی که دلیل اصلی فیلتر شدن بودند، علائم آبی دارند، آنچه را که برای دیگران می پسندند، نمی پسندند.

این موضوع از دیدگاه غلامرضا نوری قزلجا یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصل نفاق است. وی درباره این تعارض می گوید: «این تناقض و نفاق است و وقتی می گوییم نفاق به این معناست که انسان چیزی را برای دیگران نمی خواهد و آن را برای خود می خواهد، این رفتار دو طرف دارد و هر که این راه را طی کند، می خواهد. هرگز در دنیای امروز، صحبت از انحلال و این مسائل، اگر امروز خنده دار نبود، قطعاً مردم باید این دسته از افراد را مستقیماً بشناسند این رفتار و داستان به طور غیرمستقیم حاوی پیام های زیادی است که مردم باید از آن آگاه باشند.

قامبیز نوروزی وکیل دادگستری نیز این اتفاق را یک تناقض آشکار و مشترک بین همه مراجع می داند و می گوید: «این یک تناقض آشکار و پایان ناپذیر در سیستم رسانه ای ایران است. رسانه های تلگرام و اینستاگرام که بسیار پرطرفدار هستند، با فیلتر کردن این فضاها، می بینیم که هم مردم عادی و هم مسئولان از این پلتفرم ها استفاده می کنند و دایره نفوذ این پلتفرم ها مدام در حال افزایش است. مقامات دولتی، از جمله وزرا و نمایندگان ایالت، بسیاری از سخنان و پیام های خود را از طریق این پلتفرم ها مانند توییتر (در حال حاضر “

فضای مجازی برای مردم عادی بد است نه مسئولان

محمود صدیقی، نماینده مجلس دهم در پاسخ به این سوال: آیا تناقضی وجود ندارد که همان افرادی که نقش جدی و تاثیرگذاری در انحلال داشتند، اکنون از این فضا برای ارائه برنامه های خود و بیان نظر خود سوء استفاده می کنند؟ ایشان می فرمایند: «تعارضی که در تمام رفتار این دوستان وجود دارد، هر که بگوید استفاده از فضای مجازی برای مردم حرام است، برای خودش حلال است و این ماجرا در همه مطالب موجود است و نتیجه این می شود که هرکسی که داشته است. نقش جدی در انحلال از فضای مجازی برای تبلیغ خود استفاده می کند.»

فضای مجازی برای مردم عادی بد است نه مسئولان

فریدون صدیقی، کارشناس و استاد ارتباطات در پاسخ به این سوال می گوید: نکته اصلی ماجرا این است که اکثر کسانی که به عنوان نماینده انتخاب شدند نقش جدی، موثر و پیشرو در پاکسازی فضای مجازی داشتند. ” اما خودشان از همین فضا استفاده می کنند و این ماجرا از بعد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بسیار دردناک است، زیرا این تضاد باعث از بین رفتن سرمایه اجتماعی بالفعل و بالقوه می شود و نباید از این سرمایه ها غافل شد.

فضای مجازی برای مردم عادی بد است نه مسئولان

کیوان کثیریان، کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون، در نظرش با بقیه کامنت ها فرقی نمی کند، او مثل بقیه معتقد است: «کسی که در ایکس و اینستاگرام تبلیغ می کند، می داند که مردم در حوزه رسانه چه چیزی را دوست دارند و چه رسانه ای را دوست دارند. آنها دوست ندارند.” او می گوید: «آنها می دانند که مردم از تبلیغات رادیویی خوششان نمی آید و تبلیغات تلویزیونی برایشان نتیجه معکوس دارد و می دانند به همین دلیل کمتر روی آن تمرکز می کنند. البته کاندیداها از فضای رسمی تلویزیون استفاده می کنند، اما نکته مهم این است که آنها تیزرها در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.» چون آن کاندیدای انتخاباتی و تیم رسانه ای اش به خوبی می دانند که ضریب نفوذ به فضای مجازی زیاد است و انسان این را می داند و هیچ تلاشی برای این کار نمی کند، منافق و منافق است.

فضای مجازی برای مردم عادی بد است نه مسئولان

245245

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *