اخبار اخبار جهان

رمزگشایی از ویدئوهای شهادت یحیی سنوار؛ عملیاتی روانی که به در بسته خورد

تبلیغات بنری


زینب اسماعیلی: هنوز مشخص نیست که کارشناسان جنگ روانی رژیم اسرائیل با چه هدفی فیلم آخرین لحظات زندگی یحیی سنوار را منتشر کرده اند، اما تا کنون تاثیر پر رونقی داشته است. اگرچه حساب فارسی اسرائیل در

لحظه ها حرف اول را در عرصه رسانه ای به ویژه در جنگ روانی رسانه ای می زند. حالا تا زمانی که نتوانند روایت را تغییر دهند، روایت «کماندوی سینوار» را می توان تقویت و تثبیت کرد.

عکس های منتشر شده و نحوه کار اسرائیلی ها برای یافتن اهداف نشان می دهد که تل آویو بیش از هر زمان دیگری به دنبال نسل کشی است، همه موجودات زنده غزه را ردیابی می کند و برای کشتن آنها تا رسیدن تانک ها پول می دهد. رمزگشایی تصاویر منتشر شده بسیار نزدیک به چیزی است که آفریقای جنوبی تقریباً یک سال پیش در دیوان بین المللی دادگستری مطرح کرد. “نسل کشی مردم فلسطین.”

اجازه دهید تصاویر منتشر شده در فضای رسانه های عمومی در مورد کشف محل اختفای سه عضو حماس از جمله سنوار و شهادت آنها را رمزگشایی کنیم.

در ویدئوی اول، سربازان اسرائیلی ادعا می کنند که سه نفر را دیده اند که از یک ساختمان نیمه ویران بیرون آمده اند. بر اساس گزارش ها، نیرویی که سینوار را به هلاکت رساند، متعلق به تیم رزمی تیپ اصلاح است که سربازان آن در دوره آموزشی نظامی شرکت می کنند و یگان ویژه ای نیست به عنوان بخشی از یک مأموریت معمول برای پاکسازی منطقه از جنگجویان حماس و عملیات آن بر اساس اطلاعات حضور سینوار در منطقه نبود.

خود تعریف «ماموریت پاکسازی نیروهای حماس» از یک تیم رزمی، نشان دهنده سیستم جنگی اسرائیل است. چگونه می توانید این تیپ رزمی حماس را از مردم عادی متمایز کنید؟ ممکن است برخی از مردم فلسطین به شهر ویران شده خود بازگشته باشند، اما نیروهای اسرائیلی آنها را مشکوک می دانند تحت عنوان پاکسازی نیروهای حماس و نابودی آنها تا زمانی که تانک بیاورند.

روزنامه هاآرتص در گزارش خود درباره نحوه پیدا شدن سینوار و همراهانش نوشت: «صبح روز چهارشنبه، یکی از سربازان یک شخصیت مشکوک را دید که در ساختمانی در تل سلطان در حال حرکت بود، یک پهپاد نظامی سه نفر را مشاهده کرد که از ساختمان خارج شدند و جابجایی بین خانه‌ها وظیفه این بخش از گزارش‌های آرتز این است که: «چهره مشکوک» به چه معناست؟ و کشتن؟

روزنامه هاآرتص نوشت: در این لحظه ارتش متوجه شد که آنها از اعضای حماس هستند و به سمت آنها آتش گشودند و با شلیک به آنها پاسخ دادند. بر اساس تحقیقات اولیه انجام شده توسط ارتش، آنها در تبادل آتش زخمی و متفرق شدند – دو نفر به یک ساختمان و سنور به ساختمان دیگر رفتند. سپس یک تانک و سایر نیروها وارد شدند. در همین لحظه السینوار به طبقه دوم ساختمانی که در آن مستقر بود رفت و تانک گلوله ای به سمت وی ​​شلیک کرد. ..»

البته ادامه ماجرا را همه می دانیم، اما چیزی که نباید به راحتی از کنار آن گذشت، نکات زیر است:

اگر نظم و قانون در جهان وجود داشت، ارتش اسرائیل باید توضیح می داد که چگونه متوجه شد که این سه نفر نیروهای حماس هستند؟

ارتش اسرائیل که پشت ادعای تروریستی حماس و حزب الله پنهان شده است، به طور وحشیانه همه را از گروه های مقاومت حذف می کند. اگرچه این اقدام از سوی رهبران آمریکا، اروپا و کانادا خوشایند تلقی می شود، اما هر عملیات نظامی در خاورمیانه بذر انتقام، نفرت، افراط گرایی و ممانعت از توسعه و صلح را به همراه دارد. از منظر سیاسی بلندمدت، این وضعیت به نفع سایر کشورها نیز نیست.

عملیاتی که منجر به شهادت السنوار شد از قبل برنامه ریزی نشده بود و به طور اتفاقی به یحیی السنوار رسیدند. اگر یک ماه پیش از انفجار پیجرها در لبنان به دلیل دقت عملیاتی آنها صحبت می کردند، بهتر است این بار سکوت کنید.

اگر این سه نفر که به طرق مختلف پیدا شدند، سه بی خانمان فلسطینی بودند، آیا در غیاب هیچ رسانه و خبرنگاری متوجه می شد که این سه نفر را به اتهام تعلق به حماس کشتند و آب نمی رفت. تکان دادن آیا این نشانه نسل کشی نیست؟

می توان گفت که فلسطینی ها وضعیت غزه را می دانند و به آن باز نمی گردند، باید بگویم که آنها بارها خانه های خود را از دست داده اند و به خانه های خود بازگشته و آن را بازسازی کرده اند. این رنج به سن والدین ما می رسد.

می دانیم که ارتش اسرائیل از جسدی که گمان می رود متعلق به سینوار باشد، نمونه DNA برداشت و برای تعیین هویت مرد مرده به پزشکی قانونی فرستاد. نمونه DNA با نمونه ای که در زمان زندانی شدن سینوار در اسرائیل در اختیار سرویس های امنیتی سینوار بود، مقایسه شد و در نهایت آنها خبر مرگ او را دادند. اما هویت دو نفر دیگر هنوز اعلام نشده است. طبیعتا اسناد و تجهیزاتی که همراه آنها بود هویت واقعی آنها را نشان نمی داد.

اگرچه پرونده ادعایی آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری نیازمند زمان برای بررسی بیشتر است، اما فرصت خوبی برای جمهوری اسلامی ایران است تا از ظرفیت قانونی خود در مجامع بین‌المللی برای محکوم کردن ردیابی مردم غزه و کشتار آنها در مناطق مختلف استفاده کند. راه ها

311311

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *