اخبار اخبار عمومی

این مرد میلیاردر آمریکایی پلاسمای بدنش را تعویض کرد تا جوان بماند/ عکس

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، برایان جانسون، میلیاردر آمریکایی 47 ساله اخیراً تحت عملی به نام «تبدیل کامل پلاسما» (TPE) قرار گرفت و مدعی شد این روش درمانی برای بیماری های مختلف مناسب است.

به گزارش India Today. جانسون در پست اخیر خود در پلتفرم نوشت: این روش که با حذف و جایگزینی پلاسمای بیمار انجام می شود، به دلیل پتانسیل آن برای مدیریت و درمان طیف گسترده ای از بیماری ها مورد توجه قرار گرفته است.

خبرگزاری ایسنا نوشت: پلاسما قسمت مایع خون است که سلول ها، مواد مغذی، هورمون ها و مواد زائد را در سراسر بدن حمل می کند. جانسون نوشت: “روش تعویض کل پلاسما، تمام پلاسما را از بدن من خارج می کند و آلبومین را جایگزین آن می کند.” هدف از درمان سم زدایی بدن من است.

آلبومین پروتئینی است که توسط کبد ساخته می شود و به حفظ تعادل مایعات، انتقال مواد مغذی و حمایت از عملکرد بافت کمک می کند. این پروتئین از نشت مایع از رگ های خونی جلوگیری می کند و نقش کلیدی در درمان های پزشکی ایفا می کند. سطوح پایین آلبومین می تواند نشان دهنده مشکلات کبدی یا کلیوی یا سوء تغذیه باشد. همچنین در زمینه پزشکی، آلبومین در درمان هایی مانند پر کردن حجم خون از دست رفته یا برخی اقدامات پزشکی مانند تعویض پلاسما استفاده می شود و به رشد و ترمیم بافت کمک می کند.

جانسون قبلاً یک لیتر از پلاسمای خود را با پلاسمای پسرش به مقدار مشخص شده جایگزین کرده بود و پلاسما را به پدرش اهدا کرده بود. زمانی که پدرش پلاسما دریافت کرد، جانسون ادعا کرد که روند پیری او 25 سال کاهش یافت و به مدت 6 ماه در همین حالت ماند. این میلیاردر فاش کرد که فرآیند تعویض کامل پلاسما دو ساعت طول کشید.

در مورد تبادل کامل پلاسما

تعویض کامل پلاسما یک روش پزشکی است که در آن مقدار زیادی پلاسما از خون بیمار خارج می شود و با پلاسمای اهداکننده یا جایگزین پلاسما جایگزین می شود. این فرآیند به حذف مواد مضر مانند اتوآنتی بادی ها، کمپلکس های ایمنی و سموم از جریان خون کمک می کند. کارشناسان این روش را با تعویض روغن انسانی مقایسه می کنند.

مطالعات نشان داده اند که تبادل کل پلاسما می تواند بر درمان بیماری های خودایمنی، اختلالات عصبی و اختلالات خونی تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، مطالعه ای که توسط انجمن هماتولوژی آمریکا منتشر شد، اثربخشی این روش را در درمان بیماری هایی مانند میاستنی گراویس، سندرم گیلن باره و پورپورای ترومبوسیتوپنیک نشان داد.

تبادل پلاسما تام در بخش مراقبت های ویژه برای مدیریت بیماران بدحال استفاده شده است و تطبیق پذیری و پتانسیل خود را برای نجات نشان داده است.

4747

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *