اخبار اخبار اقتصادی

ارز ۲۸۵۰۰ تومانی‌ حذف نمی‌شود/ از سیاست شوک‌وار حذف ۴۲۰۰ درس گرفتیم

تبلیغات بنری


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رابو، محمد قاسمی با بیان اینکه از سیاست شکور شکور در برداشت 4200 تومانی از ارز مطلع شدیم، گفت: قرار نیست 28500 تومان حذف شود.

تسنیم در خبرها نوشت: وی در خصوص افزایش تورم با افزایش نرخ ارز گفت: خط قرمز بودجه این بود که به معیشت مردم آسیب نزند. از سیاست شوکوار در حذف سکه 4200 تومانی درس گرفتیم. در همان زمان جلسات متعددی برگزار شد و من به عنوان کارشناس گفتم که یکباره انجام نشود. در نتیجه 28500 تومان حذف نمی شود. در طول سال با توجه به نرخ رشد نقدینگی و سایر متغیرها، تعدیل هایی روی آن اعمال خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تعدیل نرخ ارز کالاهای غیر ضروری در گمرک، تمرکز بر نزدیک شدن تدریجی نرخ محاسبه ارزش به قیمت بازار است. این معادل این است که نیاز دولت یا کسری بودجه دولت به دلیل افزایش واردات کاهش یابد. در نتیجه زمانی که این دو عامل در تعامل هستند، انتظار کاهش تورم را داریم.

قاسمی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در خصوص نرخ ارز در حوزه صادرات و واردات یک روال وجود دارد. مانند مبنای ارزش کالاهای صادراتی و وارداتی. اگر اجازه بدهیم نرخ ها به همان شکل منفی ادامه پیدا کند، کسری تجاری به گونه ای پیش می رود که ارز دوباره افزایش می یابد.

تلاش دولت این است که سیاستی فعال داشته باشد و در مواردی که به معیشت مردم مربوط نمی شود، بتواند نرخ واحدی برای تشویق صادرات داشته باشد و واردات را نیز کنترل کند.

صدا

217

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *