اخبار اخبار اقتصادی

متقاضیان خودروهای خارجی حتما بخوانند/ فروش ۱۹ خودروهای وارداتی آغاز شد + مدل و قیمت خودروها

تبلیغات بنری


به گزارش -، بر اساس اطلاعیه جدید سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، تمامی مشمولان ماده 4 مقررات بازار خودرو (که در پنجاه و چهل و سومین جلسه شورای رقابت به تصویب رسید) می توانند از امروز آغاز به کار کنند. چهارشنبه 1403/02/08 لغایت 23:59 از روز دوشنبه 08/07/1403 ثبت نام خود را تکمیل و پنج اولویت را از محدوده محصولات اعلام شده انتخاب نمایید.

تسنیم نوشت: متقاضیان از روز سه شنبه مورخ 24/07/1403 لغایت ساعت 12 ظهر روز شنبه 1303/08/05 باید یکی از حساب های خود را صرفاً در شعب بانک های واجد شرایط اعلام شده در سامانه تحت عنوان برق وارداتی افتتاح کنند. وسیله نقلیه وکالت و مبلغ کل مبلغ پنج میلیارد ریال می باشد.

الف- خودروهای با قیمت ثابت در مبادی ورودی:

قیمت درج شده در جدول شماره 1 قیمت نهایی در مبادی ورودی و هزینه ها و هزینه های قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، حمل و نقل و … می باشد. علاوه بر قیمت های ذکر شده در بالا

متقاضیان خودروهای خارجی مطالعه کنند/ فروش 19 خودرو وارداتی + مدل و قیمت خودرو آغاز شد.

تبصره 1 – قیمت مندرج در جدول شماره 2 بهای محاسبه شده در مراکز فروش و قیمت نهایی خودروهای مذکور طبق مصوبات شورای رقابت و پس از ارائه کلیه اسناد و مدارک مثبته و بر اساس آخرین قیمت گذاری می باشد. استانداردهای مصوب شورای تعیین و تثبیت قیمت، توسط تامین کنندگان و تولیدکنندگان وابسته به سازمان حمایت از مصرف کننده محاسبه و سپس در سامانه بارگذاری می شود.

واضح است که هنگام صدور فاکتور نهایی، هزینه ها و هزینه های قانونی پس از ترخیص مانند مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، اسقاط خودروهای فرسوده، حمل و نقل و … به قیمت های نهایی و مصوب اضافه می شود.

تبصره 2- عقد قرارداد فروش فقط بر اساس آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کننده خودرو امکان پذیر است. در این راستا و در کلیه روش های فروش و پیش فروش با شرکت های واردکننده، مفاد جدول مندرج در ماده (4) آیین نامه اجرایی فوق الذکر و اصلاحات آن، استانداردهای کار می باشد.

تبصره 3- ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی که در مراحل قبلی خودرو را انتخاب کرده و گزینه ارسال به خودروساز یا رزرو را در پورتال خود مشاهده می کنند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.

تبصره 4- بر اساس ماده 19 آیین نامه اجرایی ماده 14 قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر درآمد سرمایه، اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.

223225

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *