اخبار اخبار فرهنگی

نام دهخدا باید بر مراکز علمی بدرخشد/ با نام‌ «دهباشی» مخالف بودم/ مدرسه‌سازی در این شرایط ارزشمند است

تبلیغات بنری


پریسا ساسانی: علی دهباشی نویسنده و روشنفکر اخیرا صاحب مدرسه ای به نام و هویت «بخارا» شده است. خیرین مدرسه ساز به دلیل قدردانی از وی به عنوان یکی از دلسوزان عرصه فرهنگ این نام را برگزیدند و در نهایت مدرسه ای در روستای ماجین دره شهر ایلام «علی دهباشی بخارا» نام گرفت. در تاریخ معاصر ایران ثبت شده است.

علی دهباشی نویسنده و پژوهشگر فرهنگی در خصوص روند نامگذاری این مدرسه به نام خود گفت: انجمن حمایت از توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی با حمایت افسانا هدایتی و مجتبی محمود هاشمی اقدام به ساخت مدرسه ششم ابتدایی کرد.

وی ادامه داد: در واقع دو سال پیش گفته بودند که قصد دارند مدرسه ای به نام ایشان بسازند، اما در همان زمان به خیرین مدرسه گفته بودم که نمی خواهم نام آن را ببرم زیرا معتقدم نام بزرگان است. افرادی مثل علی دهخدا باید در تعطیلی مدارس ایران نقش داشته باشند.

مدیرمسئول مجله تخصصی و ادبی «بخارا» افزود: آنچه به غیر از مسائل فرعی به من مربوط می شود، ساخت مدرسه با هزینه شخصی است که یکی از اقدامات در خور توجه تلقی می شود. یعنی خانم افسانا هدایتی و آقای مجتبی محمود الهاشمی می توانند سرمایه خود را در این وضعیت اسفبار اقتصادی در جایی غیر از مدرسه سازی خرج کنند و این اقدام برای من ارزش دارد.

دهباشی خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاحیه این نوازنده علی اکبر شکارجی و سرکار خانم زهرا زرشیناس زبان شناس در کنار هنرجویان حضور داشتند.

24357

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *