اخبار اخبار اقتصادی

خودروی فوق کمیاب مرسدس‌بنز به فروش گذاشته شد /عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین: این روزها اتومبیل های شگفت انگیز زیادی در اینترنت وجود دارد، اما تعداد کمی از آنها مانند این هستند مرسدس بنز منحصر به فرد. مرسدس بنز 500K مدل 1934، با طراحی بدنه رودستر متمایز خود، یکی از تنها 342 نمونه ساخته شده با موتور 5.0 لیتری سوپرشارژ آن دوره است. این مرسدس بنز معمولی هم نیست. مرسدس بنز 500K به عنوان برترین کلاسیک لوکس شناخته می شود و این نسخه داستان منحصر به فردی دارد. این می‌تواند گران‌ترین خودروی فروخته شده در Bring a Trailer باشد و قبلاً پیشنهادی ۱ میلیون دلاری دریافت کرده است.

مرسدس بنز 500K تنها بین سال های 1934 تا 1936 تولید شد و بر جذابیت کل مجموعه افزود. حرف K در انتهای نام مدل به این معنی است که این خودرو دارای سوپرشارژر (کلمه آلمانی سوپرشارژر) است و آن را از سایر مدل ها متمایز می کند.

بر اساس این گزارش comاین نمونه خاص در 2 اکتبر 1934 توسط Reijinga's Automobilebedrijf در لاهه، هلند ارائه شد. این خودرو شاسی 105179 زمانی در طول جنگ جهانی دوم از بین رفت، سپس توسط شخص دیگری خریداری شد و بدنه آن تعویض شد. این خودرو بیش از 50 سال در موزه اتومبیل آلهولم نگهداری می شد تا اینکه دوباره فروخته شد.

در آن زمان، این مرسدس بنز کمیاب یک بازسازی هفت ساله را به دست متخصص مرسدس جیم فریسوالد آغاز کرد. فریسوالد بدنه جدیدی به سبک رودستر با طول اضافی برای این خودرو ساخت و موتور را برای قدرت بیشتر بازسازی کرد.

این 500k به چند دلیل منحصر به فرد است. آسیب های وارد شده به این خودرو در جنگ جهانی دوم، راه را برای جایگزینی بدنه آن با یک مدل منحصر به فرد هموار کرد. مرسدس داستان ما به جای داشتن بدنه استاندارد کابریولت چهار صندلی و چهار درب B، این خودرو اکنون دارای بدنه رودستر فولادی ویژه ای است که توسط Kas Noriyuki ساخته شده است.

این مرسدس بنز بسیار کمیاب برای فروش گذاشته شده است / عکس

بدنه به رنگ قرمز تیره و دارای پنل‌های فولادی، درهای عقب لولایی با دستگیره‌های بال‌شکل، رادیاتور V شکل، کاپوت با دریچه‌ها و لوله‌های اگزوز برجسته، جلوپنجره دو تکه V شکل، فلرهای گلگیر جلو با آینه‌های جانبی است. و غیره .

موتور هشت سیلندر M24 در طول بازسازی مورد بازنگری قرار گرفت و در صورت فعال بودن توربوشارژر حدود 160 اسب بخار قدرت تولید می کند. Supercharge نیز بازسازی شده است، اما در حال حاضر کاهش یافته است.

این مرسدس بنز بسیار کمیاب برای فروش گذاشته شده است / عکس

فهرست شده در Bring a Trailer، این استثنایی 1934 500K در حال حاضر پیشنهادی معادل 1,000,000 دلار دارد و یک هفته تا پایان حراج باقی مانده است. روی کیلومتر شمار خودرو حدود 74 هزار کیلومتر دوندگی دیده می شود.

یک مرسدس بنز 540K رودستر خصوصی 1936 در 19 اوت 2012 در حراجی Gooding & Company در Pebble Beach به قیمت 11.777 میلیون دلار فروخته شد. اگر مناقصه ادامه یابد، آن 500000 دلار می تواند رکوردهای جدی را بشکند.

227322

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *