اخبار اخبار سیاسی

مجلس یادبود نیروهای مقاومت لبنان برای فرزند امام خمینی+ سند

تبلیغات بنری


به گزارش -، رحلت مرموز آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند ارشد امام خمینی (ره) در اول آبان 1356 موج جدیدی در نهضت اسلامی ایجاد کرد. در پی این حادثه اجتماعات مختلفی در داخل و خارج از ایران برای بزرگداشت حاج آقا مصطفی خمینی برگزار شد. اما مراسم بزرگداشت فرزند امام در لبنان که توسط نیروهای مقاومت برگزار شد، رنگ و بوی دیگری داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، وزارت امور خارجه طی سندی با عنوان «فوق محرمانه» اعلام کرد که سازمان اطلاعات و امنیت کشور مراسم عزاداری آقای مصطفی خمینی به گزارش سازمان امل، تحت نظارت آقای موسی صدر و جمعی از روحانیون لبنانی.

در ادامه این سند که روزنامه داخلی سازمان امل گزارش داد، آمده است: «جنبش اخراجی ها (نیروهای مقاومت لبنان موسوم به نهضت امل) سال گذشته مراسم تشییع روح آیت الله السید برگزار کردند. بعدازظهر جمعه در حسینیه بیروت زیر نظر حضرت سیدالشهدا(ع) . آقای موسی صدر و جمعی از روحانیون و جوانان مصطفی خمینی فرزند رهبر شیعیان آیت الله خمینی.

مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سپس انیس سویدان و مجید صالح آغاز شد و در پایان سخنان شیخ محمد یعقوب را ایراد کرد و ترجمه سخنان شیخ محمد یعقوب به شرح زیر بود:

در این سالگرد دردناک که غم و اندوه از دست دادن عالم سید مصطفی، فرزند مبارز امام خمینی (ره) را به وجود می آورد، اهداف ما نیز گرد هم می آیند تا حالتی آکنده از بوی شهادت و انعکاس اراده و عمل ایجاد کنیم. در زندگی که در پرتو ایمان به هستی است، چشم حقیقت به تغییر و تحول می نگرد تا اصالت او را عنصر مبارزه اش، ایمانش را عنصر ثبات و آگاهی از ارزش هایش را عنصری قرار دهد. عنصر جهاد و ایثار، منطق تنبلی و تنبلی طبقه روحانی که برای حل مشکلات زندگی به دعا متوسل می شود، عظمت وحشت، الهی را نادیده می گیرد، کلاسیک های انتظار و ارتجاع را قرار می دهد و منطق آمادگی را در پیش می گیرد. با ایجاد فضای مناسب تری برای مبارزه و گسترش دامنه نهضت و تبدیل شدن به هجرت دائمی فراتر از مرزهای جغرافیایی، وی در ادامه به ترسیم چهره جاودانه اسلام، دین انسانیت، دگرگونی و قدرت همگام با اسلام می پردازد بارها به روشی جامع، انقلابی و نوآورانه.

هجرت پدر مجاهدش نیز ضربه‌ای بر بی عدالتی، عصیان و حرکت نوین بود تا این پیام را به عنوان زندگی سازنده در زمان انقلاب مطرح کند تا فرصت مناسب‌تری برای کار فراهم شود. پسرش نیز از این رویه پیروی کرد و ذهن خود را برای جذب پدیده های جدید باز کرد: از قضا می خواست در برخی از مراحل تحصیل از دستیار رزمی کمک بخواهد که اسلام را به یک مکتب اعتقادی و علیه همه مکاتب و افکار نادرست تبدیل کرد. آنها با گذشت زمان در جای خود قرار گرفتند. به همین دلیل از حضرت امام صدر صاحب مکتب اصلاح طلبی در لبنان که مبتنی بر اندیشه پیشتاز و مؤمن است آموخت. به همین دلیل است که عمق این یادبود بُعد رزمی صحیح خود را می یابد و در یک مکان وسیع گنجانده می شود و هر بار خلاصه می شود و هر مکان را پر می کند.

ای برادر شهید، روز یاد تو در لبنان مصادف است با شهادت حسینی در جنوب، هجرت فی سبیل الله و دو هجرت که به هم می رسند تا نهضت نورالانقلاب از آن الهام گرفته و مجسم شود. انقلاب معادله مبارزه از زبان خون است، خونی که همراه با ندای آسمانی: لا اله الا الله، الله اکبر و ایمان خالصانه و در روز یاد تو، دوباره زنده می شود تا بدهی. جهشی به نهضت و رساندن آن به پدر مجاهد، زنان مؤمن آیت الله خمینی، با خدا تجدید میثاق کرد که راه سلوکی الحسینی استوار باشد و از خدا بخواهد که به روحش وارد شود وارد بهشت ​​شود و همه ما را برای پذیرش مرگ به عنوان شهادت آماده کند.

گردهمایی نیروی مقاومت لبنان برای فرزند امام خمینی + سند

گردهمایی نیروی مقاومت لبنان برای فرزند امام خمینی + سند

29219

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *