اخبار اخبار تکنولوژی

چرا گلادیاتورها گیاه‌خوار بودند؟

تبلیغات بنری


به گزارش وبسایت رابو، واژه گلادیاتور از کلمه gladius به معنای شمشیر گرفته شده است. یک گلادیاتور در امپراتوری روم، جنگجویی بود که با حیوانات وحشی می جنگید، جنایتکاران و دیگر گلادیاتورها را محکوم می کرد.

گلادیاتورها در درجه اول اسیران جنگی، بردگان و مجرمان محکوم بودند، اما افرادی هم بودند که داوطلبانه در مسابقات شرکت کردند. طبق برآوردها، مردانی که در مسابقات گلادیاتوری شرکت می‌کردند، هر بار که می‌جنگیدند، «۱ از ۹» احتمال کشته شدن داشتند.

به گزارش یورونیوز، در روم باستان، دنیای گلادیاتورها بسیار سازماندهی شده بود و قوانین سختگیرانه ای داشت که این جنگجویان باید از آن پیروی می کردند. این ستاره های میدان های نبرد که همزمان در مرکز دنیای سرگرمی رومی قرار داشتند، مانند ورزشکاران امروزی، رژیم غذایی سختی را دنبال می کردند و با تمرینات شدید مراقب سلامتی خود بودند.

رژیم غذایی کشتی گیران چگونه است؟

جالینوس پزشک یونانی در کتاب خود می گوید که ورزشکاران رومی برای ساختن ماهیچه ها گوشت می خوردند. سایر متون تاریخی ادعا می کنند که آنها از رژیم غذایی حبوبات و غلات پیروی می کردند.

اما مطالعه قبلی که توسط محققان دانشگاه پزشکی وین در اتریش و دانشگاه برن در سوئیس در سال 2008 بر اساس تجزیه و تحلیل استخوان های گلادیاتور انجام شد، نشان داد که آنها عمدتاً گیاهخوار بودند.

در این مطالعه که بر روی بقایای 22 گلادیاتور مربوط به 1800 سال پیش در شهر رومی افسوس در استان ازمیر ترکیه انجام شد، محققان دریافتند که رژیم غذایی این جنگجویان رومی بر اساس غلات و عمدتاً بدون گوشت بوده است.

سطح استرانسیوم در استخوان‌های آنها نیز نشان می‌دهد که این رزمندگان نوشیدنی‌ای می‌نوشیده‌اند که از خاکستر گیاهی ساخته شده بود. این نوشیدنی به عنوان تقویت کننده سلامتی برای رفع کمبود کلسیم و کمک به بازسازی بدن و بهبود استخوان های آنها پس از مبارزه و تمرین عمل می کرد.

ساختارهای استخوانی به جا مانده از گلادیاتورها نشان می داد که غذای معمول آنها گندم، جو و لوبیا بود. نامی که معاصران این جنگجویان به آن‌ها «جو خور» داده‌اند نیز ریشه در این رژیم غذایی دارد.

این رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات، لایه بزرگی از چربی زیر پوستی را برای آنها فراهم می کرد. این لایه چربی از رباط ها، اعصاب و رگ های خونی در برابر آسیب های ناشی از زخم محافظت می کند.

محققان می گویند تقریباً همه این مبارزان حرفه ای گوشت یا محصولات لبنی کمی در رژیم غذایی خود دارند. با این حال، گلادیاتورهایی بودند که در اصل از سایر نقاط امپراتوری روم آمده بودند و رژیم غذایی متفاوتی داشتند که شامل گوشت و محصولات لبنی بیشتری بود.

5858

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *