اخبار اخبار تکنولوژی

نیش این مار بی‌صدا می‌کشد

تبلیغات بنری


به گزارش وبسایت رابو، نیش های خانواده قمچیماران در پشت فک قرار دارند و به همین دلیل با وجود اینکه بسیاری از گونه های این خانواده سمی هستند، توانایی تزریق سموم خود را به موجودات بزرگ ندارند، اما جهش یافته از این قاعده مستثنی است.

فک شگفت انگیز بومرنگ تا 180 درجه باز می شود و با این توانایی خارق العاده، مار می تواند به راحتی دندان های نیش خود را در بدن هر موجودی فرو کند.

البته تا سال 1957، این مارهای کوچک زیبا مانند سایر مارهای زنگی در زمره مارهای غیر کشنده طبقه بندی می شدند تا اینکه در آن سال، کارل اشمیت، هرپتولوژیست و دوزیست معروف گزیده شد و اگرچه نیش کوچک به نظر می رسید، تنها یکی از دندان ها وجود داشت. از یک مار انگشت اشمیت فرو رفت، اما او را تا مرز مرگ کشاند.

یکی از خطرناک ترین ویژگی های زهر جهش یافته زمان ظاهر شدن علائم آن است که چند ساعت پس از گزش شروع می شود. از آنجایی که سم به سرعت عمل نمی کند، قربانی ممکن است متوجه نشود که در خطر جدی مرگ قرار دارد و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

اگرچه تعداد قربانیان نیش این مار زیبا کم است، اما ماجرای مرگ کارل اشمیت نمونه بارز دست کم گرفتن این مار کشنده است. جسد اشمیت که متخصص تبخال بود، 24 ساعت پس از گزش به دلیل ایست تنفسی و خونریزی شدید مغزی در خانه اش پیدا شد.

5858

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *