اخبار اخبار تکنولوژی

عکس | خودروی چینی یا اتاق نشیمن متحرک

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین: زکر، فرعی ماشین ساز جیلی بزرگتر از عرضه ششمین خودروی جدید انرژی خود (NEV)، مینی ون Mix خبر داد. پس از ارائه نسخه مفهومی این خودرو چینی ظاهری شبیه مدل تولیدی دارد و نام مینی ون Ziker را یدک می کشد.

Zucker Mix بر اساس پلت فرم مدولار SEA-M است که بر به حداکثر رساندن فضای داخلی تمرکز دارد. این ساختار به مهندسان اجازه می‌دهد تا میزان استفاده از فضای کابین را تا 93 درصد افزایش دهند. این بهترین عدد در صنعت خودروسازی است، زیرا میانگین میزان استفاده از فضا در خودروهای شاسی بلند کمتر از 70 درصد است. ابعاد خودرو 4668/1995/1775 میلی متر با فاصله بین دو محور 3008 میلی متر است. چرخ های جلویی آن می توانند بیش از 50 درجه بچرخند و در نتیجه شعاع چرخشی 4.95 متری ایجاد می شود.

تصویر ماشین چینی یا اتاق نشیمن متحرک

یکی دیگر از ویژگی های Zucker Mix دو درب کشویی در سمت سرنشین جلو است. به لطف این درها، Zucker Mix دارای یک دری با عرض 1480 میلی متر است. بنابراین مسافران می توانند راحت تر از خودرو سوار و پیاده شوند.

تصویر ماشین چینی یا اتاق نشیمن متحرک

در داخل این خودرو دارای پنج صندلی است که صندلی های جلو قابلیت چرخش 270 درجه را دارند. یکی از ویژگی هایی که زوکر اغلب به آن اشاره می کند، یک کنسول مرکزی متحرک با میز است. این خودرو همچنین دارای یک یخچال و 9 حالت نشستن مختلف است. همچنین می توانید تمامی صندلی های خودرو را تا کنید و کابین را به تخت تبدیل کنید.

تصویر ماشین چینی یا اتاق نشیمن متحرک

کنسول مرکزی Zucker Mix دارای یک صفحه نمایش شناور بزرگ و یک صفحه کیلومتر شمار کوچکتر است که در پشت فرمان قرار دارد. اهرم تعویض دنده نیز در پشت فرمان پنهان شده است. این خودرو دارای یک صفحه نمایش واقعیت افزوده و یک سیستم سیستم عامل هوش مصنوعی است که به مسافران این امکان را می دهد تا از هر نقطه در کابین خودرو را با صدا کنترل کنند.

تصویر ماشین چینی یا اتاق نشیمن متحرک

به دلیل استفاده از درب کشویی دوتایی، ایمنی Zucker Mix به یک نگرانی تبدیل شد. مقامات زوکر توضیح دادند که این خودرو دارای ستون های B مخفی است که استحکام پیچشی خودرو را افزایش می دهد. برای اثبات این توضیحات، زوکر چندین آزمایش انجام داد.

اولین آزمایش شامل برخورد جانبی با مانع متحرک با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت بود. سپس یک کانتینر 2.2 تنی را روی پشت بام انداختند. بدنه خودرو تغییری نکرده و درب راننده طبق معمول باز است.

تصویر ماشین چینی یا اتاق نشیمن متحرک

ستون های B مخفی Zucker Mix دارای مقاومت کششی 2000 مگاپاسکال هستند. بدنه آن از 7 عنصر آلومینیومی و یک بدنه دایکاست استفاده می کند. در نتیجه قدرت پیچش به 37600 درجه می رسد. برای مقایسه، BMW X5 دارای عدد 31700 درجه است.

Zucker Mix دارای سنسور LiDAR بر روی سطح خود است، بنابراین می تواند از سیستم کمک راننده Haohan 2.0 Zucker پشتیبانی کند. این سیستم می تواند به طور خودکار در بزرگراه ها و جاده های شهری کار کند. شایان ذکر است سامانه ذکر NZP از این ماه آغاز به کار می کند. این سیستم باعث می شود خودرو در هر جاده ای از سیستم اتوماتیک استفاده کند و به صورت خودکار از نقطه A به نقطه B حرکت کند.

تصویر ماشین چینی یا اتاق نشیمن متحرک

سیستم محرک Zucker Mix شامل یک موتور الکتریکی در محور عقب با حداکثر قدرت 415 اسب بخار است. این خودروی کوچک خانوادگی می تواند در 6.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو به صورت استاندارد دارای باتری 76 کیلووات ساعتی LFP است که برای برد تا 550 کیلومتر مناسب است. این باتری می تواند از 10% تا 80% در 10.5 دقیقه شارژ شود.

گزینه دیگری برای باتری Zucker Mix وجود دارد. این گزینه یک بسته باتری سه گانه 102 کیلووات ساعتی NMC برای برد 700 کیلومتر است.

تصویر ماشین چینی یا اتاق نشیمن متحرک

قیمت یک دستگاه 76 کیلووات ساعتی از حدود 40 هزار دلار آمریکا (معادل 2 میلیارد و 640 میلیون تومان) شروع می شود. قیمت نسخه دوربرد زیکر میکس که 702 کیلومتر برد دارد 42100 دلار آمریکا (معادل 2.72 میلیارد تومان) است.

منبع: کام. carnewschina

58322

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *