اخبار اخبار اقتصادی

تصمیم جدید بانک مرکزی برای سکه/ منتظر این نوع سکه‌ها باشید

تبلیغات بنری


به گزارش -، با افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و رشد دلار در بازار ایران، این ارز رکوردهای جدیدی را ثبت کرد. این اتفاق باعث شد حباب ارز به دو میلیون تومان افزایش یابد. از این رو بانک مرکزی دو تصمیم جدید و مهم برای تنظیم بازار ارز صادر کرد.

فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی معتقدند در روزهای پر نوسان و زمانی که اختلاف قیمت خرید و فروش ارزها بسیار زیاد است، خرید انجام نشود. زیرا این روزها با توجه به افزایش حباب هر لحظه احتمال کاهش قیمت ها وجود دارد.

البته این اتفاق در روزهای گذشته رخ داد، ارز از کانال 56 میلیون تومانی در کمتر از یک ساعت به کانال 54 میلیون تومان بازگشت. این امر پس از اعلام سیاست جدید بانک مرکزی در بازار ارز صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

ربع سکه بار دیگر رکورد/رکورد ثبت شده در ماه اکتبر را شکست و تا نوامبر ادامه یافت

پیش بینی جدید رئیس اتحادیه طلا از قیمت ها/ الان طلا و ارز بخریم یا نه؟

بانک مرکزی در نظر دارد هر سال سکه های جدید با تاریخ معرفی کند. در گام اول سکه های جدید به تاریخ 1403 باید وارد بازار شوند عرضه انبوه سکه 1403 به زودی در مرکز مبادلات آغاز می شود. این سکه که قدمت آن به سال 1403 می رسد به صورت کامل، نیم و ربع ضرب می شود و به زودی وارد بازار می شود.

بر اساس این گزارش، از هفته آینده تعداد روزهای حراج ارز به 3 روز (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) افزایش می یابد و عرضه گسترده ارز از طریق این مرکز انجام می شود. خریداران سکه می توانند از طریق مرکز مبادلات سکه خریداری کنند.

این گزارش حاکی از آن است که از 22 اسفند ماه 1402 تاکنون 25 مورد مزایده از طریق سامانه معاملات سکه طلا مرکز مبادلات ایران انجام شده است که طی این حراج ها در مجموع 393 هزار و 888 قطعه سکه طلا به متقاضیان اختصاص یافته است. سهم ربع سکه 210 هزار و 10 قطعه، نیم سکه 75 هزار و 61 قطعه و سکه تمام 108 هزار و 817 قطعه است.

کلیه اشخاص حقیقی با ملیت ایرانی که بالای 18 سال سن دارند می توانند در این حراج شرکت کنند و حداکثر اندازه سفارش و خرید برای هر متقاضی در مجموع 5 سکه می باشد. به گونه ای که می تواند 5 قطعه ربع سکه یا 5 قطعه نیم سکه یا 5 قطعه سکه کامل یا ترکیبی از این سه شامل سکه کامل، نیم سکه و ربع سکه باشد، مجموع این سه با هم نباید بیش از 5 قطعه

متقاضیان باید توجه داشته باشند که فقط می توانند یک سفارش فعال در هر سفارش برای انواع سکه داشته باشند. به این معنی که متقاضیان می توانند برای ثبت سفارش خرید هر نوع ارز تنها یک بار قیمت تعیین کنند و تعداد ارز را مشخص کنند.

خاطرنشان می شود شرکت در مزایده های گذشته مانع از شرکت در مزایده بیست و ششم نیست و افرادی که در این مزایده شرکت می کنند می توانند در مزایده های آتی نیز شرکت کنند.

223223

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *