اخبار اخبار عمومی

تداوم رد پای داماد زاکانی در شهرداری/ تاخیر در تحویل واگن‌های متروی تهران از مقصد پکن؛ بالاخره قرار است تهرانی‌ها اموات‌شان را کجا دفن کنند؟

تبلیغات بنری


نورا الحسینی: در این سال‌ها، شهردار تهران چندین بار به تهرانی‌ها قول داد که تهران را به شهری تبدیل کند که زندگی در آن برای تهرانی‌ها راحت‌تر و بهتر شود، از ارزان‌تر کردن زندگی در تهران تا کمک به حل چالش مسکن. اما آیا کیفیت زندگی در تهران در این سه سال تغییر کرده است؟

نقش داماد فراتر از نصیحت است

اگر اخبار 12 و 13 آبان ماه 1400 تا 1402 را مرور کنیم، اولین خبر از حکومت گسترده علی رضا زاکانی بر دامادش برای انتصاب بدعت شهری را می بینیم. چند روز بعد به دلیل فشارهای اجتماعی مجبور شد این دستور را لغو کند اما حضورش ادامه دارد. شهردار می گوید از نصیحت برادر همسرش استفاده می کند، اما برخی از اعضای شورای شهر معتقدند حضور برادر شوهرش چیزی بیش از نصیحت است. سال گذشته در تذکری دسته جمعی خواستار توضیح این حضور در شهرداری شدند.

همچنین 13 آبان ماه سال جاری شهردار تهران در مراسم معارفه و معارفه معاونان خود اعلام کرد که فناوری و هوشمندی لوکوموتیو شهرداری تهران خواهد بود و سرمایه گذاری های مهمی در حوزه هوشمندسازی انجام شده و باید داشته باشیم. تعریف جدیدی از فناوری و حمل و نقل تا قدرت بیشتری در این زمینه داده شود و از نیروهای متخصص، امین و قابل اعتماد استفاده کنیم تا بتوانیم از حقوق خود دفاع کنیم و میدان فکر و اندیشه را جریان دهیم و توانمندی های مبتنی بر فناوری را در مسیر درست توسعه دهیم.

تنظیم مقررات مدیریت پسماند در تهران

در این سال ها یکی از تذکرات مکرر به اعضای شورای شهر تهران این است که در زمینه هوشمندسازی تهران به طور جدی عقب هستیم و به گفته برخی اعضای شورا در این زمینه نیز عقب مانده ایم. یکی دیگر از وعده های شهردار تهران در 13 آبان 1401 تغییر نحوه پاکسازی شهر تهران بود و قول داد زباله ها را از دسترس کوله پشتی ها خارج کند و از قرار دادن درب روی مخازن زباله در پایتخت خبر داد. آینده وی گفت: به این ترتیب امکان رهایی شهر از زشتی هایی که در حال حاضر دارد را ایجاد می کنیم؛ امروز این موضوع زیبا نیست و باید به این شکل اصلاح شود، از طرفی می توانیم زباله ها را به گونه ای ساماندهی کنیم. هیچ کس نمی تواند آن را از تانک ها بریزد، کف خیابان بریزد و به این ترتیب شروع به جداسازی کند.» ساماندهی این موضوع و همچنین جمع آوری کوله پشتی به طور کلی. در این منطقه ایجاد می شود و با زیبایی شهر، شرایط خاصی ایجاد می شود که برای آن قراردادهای ویژه ای بین گروه های درون شهرداری منعقد می شود و این کار آغاز می شود و در حدود پنج درجه ساعت ما می توانیم این رویداد را “برای تهران مهم است.”

تراموا به تهران

بحث تراموا موضوع دیگری بود که شهرداری در این سال ها چندین بار وعده آن را داد و با همان واکنش شورای شهر مواجه شد. شورا اصرار دارد که مطالعات تراموا باید به شورا ارائه شود. پرویز سروری در این روز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: هنوز گزارش دقیقی از تراموا به شورا ارائه نشده است و ممکن است این مشکل در مرحله مطالعاتی باشد نیاز است؛ اما مطالعات این طرح باید به شورا بیاید تا در مورد آن بحث شود.

ادامه داماد زاکانی در شهرداری/ تاخیر در تحویل واگن های متروی تهران از مقصد پکن؛ بالاخره مردم تهران مردگان خود را کجا دفن می کنند؟

– گشت و گذار در محل دفن متوفی

امسال مدیرعامل سازمان بهشت ​​زهرا (سلام الله علیها) از تلاش این سازمان برای ایجاد قابلیت های جدید برای تشییع اموات با توجه به اتمام ظرفیت بهشت ​​زهرا (سلام الله علیها) خبر داد. ) و گفت: با اقدامات مختلف سعی در جلوگیری از دلالان قبور و ایجاد اقتدار قبور داریم

وی در تشریح محل احداث قبرستان های جدید شهر تهران گفت: این گورستان ها در سه نقطه جنوب شرقی، شمال غربی و شمال شرقی ساخته می شود. اما برای جلوگیری از اتفاقات غیرمنتظره، این نکات تا زمانی که تایید نشوند اعلام نمی شود.»

قول مدیرعامل هشت زهرا در سال 1401 همچنان در سال 1403 تکرار می شود، هرچند امید است تا پایان سال جاری قبرستان تهرانی ها ساخته شود.

ادامه داماد زاکانی در شهرداری/ تاخیر در تحویل واگن های متروی تهران از مقصد پکن؛ بالاخره مردم تهران مردگان خود را کجا دفن می کنند؟

سرنوشت واگن های متروی چینی در تهران؟

در 12 آبان 1402 که شهردار تهران در سفری به چین بود، محمد اقمری به رسانه ها گفت که در یک پروسه 4 ساله 1050 خودرو به مترو اضافه می کنیم. وی در سمت رئیس کمیته ساخت و ساز شورای شهر تهران اعلام کرد: شهردار تهران با حضور در چین، قرارداد ساخت 791 واگن برای مترو تهران را آغاز کرد. دستور انتقال فناوری 840 خودرو (فناوری حمل و نقل خودرو) نیز اجرا می شود. در این مدت تفاهم نامه هایی منعقد و هماهنگی های لازم با دولت انجام شد. به اندازه ای که این قرارداد با پیش پرداخت شورای دولت منعقد شد و اکنون کارهای نهایی آن مرحله به مرحله پیش می رود. در روند بررسی قرارداد 630 دستگاه خودرو به 791 دستگاه ارتقا یافت. علاوه بر این، اخیراً 259 دستگاه برای اضافه شدن طی یک فرآیند دو تا سه ساله مذاکره شد و تعداد دستگاه ها به 1050 دستگاه رسید.

در حال حاضر از 630 مربی خبری نیست و گفته می شود اولین قطار چینی در بهمن ماه وارد تهران می شود. در این سال ها تنها تصاویری از ساخت خودروهای چینی منتشر شد که گفته می شد سند فعال سازی این قرارداد بوده است.

233233

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *