اخبار اخبار تکنولوژی

وزیر پیشین ارتباطات: لغو فیلترینگ، راهکار موثر مقابله با جنگ روانی ضدایران است

تبلیغات بنری


جواد مرشدی: سال هاست که داستان استفاده از فیلترها بر فضای مجازی حاکم شده است و در این بین افرادی هستند که برای دسترسی به شبکه های اجتماعی باید برای خرید فیلتر هزینه کنند و آن هم در این شرایط نامناسب اقتصادی.

گذشته از احتمال تهدیدات امنیتی، دسترسی به محتوای غیراخلاقی، فساد و…، مافیایی نیز در پشت صحنه حضور دارد که به دلیل اصرار مردم برای دور زدن فیلتر، درآمد هنگفت و میلیاردها دلار را به طور غیرمنتظره و بدون زحمت ایجاد می کند.

از طرفی با توجه به فساد گسترده در فروش فیلترهای ضدفیلتر و احتمال دزدی دریایی، متاسفانه نهادهای نظارتی در این زمینه فعال نیستند، بلکه برای کمک به اقتصاد خانگی هستند تا مجبور به پرداخت هزینه نباشید. خرید ضد فیلتر در این شرایط بد اقتصادی فعلی.

مردم حق دارند بدانند که آیا با این تورم و گرانی، هزینه بالای خرید فیلترشکن از روی دوش آنها برداشته می شود یا خیر؟ آیا دولت به این خواسته ملی پاسخ خواهد داد؟

در همین راستا چند روز پیش دکتری که در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وعده رفع سرماخوردگی را داده بود با تایید اینکه تا آخر به وعده های خود پایبند هستیم، گفت که تیمش سخت تلاش می کند تا به این وعده ها عمل کند.

رئیس جمهور درباره جمع آوری اطلاعات توسط وزیر ارتباطات و ارائه آن به اجلاس صحبت کرد وی افزود: قرار شد مجمع نمایندگان، قوه قضائیه و وزارت ارتباطات تشکیل جلسه داده و موارد را جمع بندی کرده و مراحل را تکمیل کنند به نفع کشور نیست و باید لغو شود.

انحلال به هزینه کشور

محمد غوری که سه دوره در کارنامه خود به عنوان سرپرست وزارت ارتباطات فعالیت می کرد، در گفت و گو با این خبرگزاری به موضوع نامزدی و محدودیت های اینترنتی پاسخ داد. “https://www.khabaronline.ir/news/1975449/khabaronline” وی با ارائه دیدگاهی می گوید با توجه به شرایط بحرانی و جنگ اطلاعاتی ایران و دشمنانش به ویژه آمریکا، اروپا و اسرائیل، دسترسی به اخبار صحیح و موثق برای مردم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. اعتقاد بر این است که مردم ایران توانایی تشخیص اطلاعات صحیح از اطلاعات نادرست را دارند و اگر اطلاعات سریع و بدون محدودیت به دست آنها برسد، می توانند بهتر قضاوت کنند و منطقی تری تصمیم بگیرند.

وزیر ارتباطات در دولت سازندگی همچنان تاکید می کند که فیلترینگ و محدود کردن دسترسی به اطلاعات به کشور آسیب می زند.در شرایط کنونی که جنگ روانی و رسانه‌ای علیه ایران جریان دارد، بستن راه‌های ارتباطی و محدود کردن مردم به جای کمک به ارتقای امنیت، آثار منفی و معکوس خواهد داشت. در واقع چنین اقداماتی نه تنها از رشد و شکوفایی استعدادهای افراد جلوگیری می کند، بلکه توانایی تحلیل و تصمیم گیری آنها را ضعیف می کند.

آنها باید فیلتر را لغو کنند

وی تصریح کرد: باید فیلترینگ لغو شود تا مردم به راحتی به اطلاعات دسترسی پیدا کنند و با هوشیاری و آگاهی بیشتری در این نبرد پیچیده اطلاعاتی وارد عمل شوند. وی می افزاید: قطع خطوط ارتباطی در این مرحله حساس، منافع کشور را به خطر می اندازد.

قاجی بر ضرورت ایجاد بسترهای ارتباطی آزاد و گسترده تاکید می کند و معتقد است این آزادی اطلاعات و ارتباطات در کنار افزایش آگاهی و شکوفایی استعدادهای مردم، موجب تقویت جایگاه کشور در برابر تهدیدات خارجی می شود.

نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان می کند: در شرایطی که ایران با حملات پیچیده رسانه ای و اطلاعاتی دشمنان مواجه است، دسترسی مردم به اخبار و اطلاعات صحیح و بدون سانسور و توان دفاع از خود ضروری است. و کشورشان کمکی نمی کند این نه تنها روحیه مردم را بالا می برد، بلکه مشارکت آنها را در دفاع از میهن افزایش می دهد.

58212

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *