اخبار اخبار تکنولوژی

یکی از قابلیت‌های جذاب آیفون به اندروید می‌آید

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، ویژگی اعلان‌های غنی دائمی به عنوان یک رابط برنامه‌نویسی برنامه (API) توسط خبرنگار Android Authority در نسخه QPR1 بتای 3 اندروید 15 در نظر گرفته شد. این ویژگی به برنامه‌های اندروید اجازه می‌دهد اطلاعات بیشتری درباره اعلان‌ها در نوار وضعیت نمایش دهند. با استفاده از این API، برنامه های اندروید می توانند آیکون های بیضی شکل با متن و رنگ پس زمینه خود را ایجاد کنند که در نوار وضعیت قرار می گیرند.

به عنوان مثال، وقتی از Google Maps استفاده می‌کنید و همزمان Uber سفارش می‌دهید، می‌توانید از طریق اعلان‌های غنی مداوم از زمان دقیق رسیدن Uber خود مطلع شوید. برنامه های اندروید می توانند با استفاده از این API اعلان های پیشرفته و غنی تری را برای کاربران خود ارسال کنند.

به گزارش دیجیاتو، اگر از کاربران آیفون هستید، با قابلیتی به نام Live Activities آشنا هستید. به نظر می رسد که گوگل قصد دارد ویژگی مشابهی را در اندروید 16 راه اندازی کند که منجر به تجربه کاربری بهتری خواهد شد. در آیفون 14 پرو و ​​بالاتر، ویژگی Live Activity به عنوان یک ویجت ظاهر می شود و به شما امکان می دهد برخی از اعلان ها و اطلاعات را به صورت گذرا مشاهده کنید.

البته گوگل این قابلیت را از اپل کپی نکرده است. گوگل قبلاً ویژگی مشابهی را در سیستم عامل اندروید 12 معرفی کرده بود که به کاربران اجازه می داد از مدت زمان تماس تلفنی خود مطلع شوند. این ویژگی سال آینده به شکل پیشرفته تری به اندروید 16 اضافه خواهد شد.

گوگل همچنان در حال توسعه ویژگی اعلان‌های غنی است و اطلاعات زیادی در مورد آن وجود ندارد. همچنین، API آن هنوز به طور کامل برای برنامه های اندروید در دسترس نیست.

5858

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *