پوست مصنوعی جدید ربات‌ها، آنقدر واقعی است که شما را می‌ترساند!
اخبار اخبار تکنولوژی

پوست مصنوعی جدید ربات‌ها، آنقدر واقعی است که شما را می‌ترساند!

تبلیغات بنری


به گزارش -، روبات های آینده به پوست خود ترمیم شونده مجهز خواهند شد. این پوست به ربات ها اجازه می دهد تا پوست خود را مانند انسان ترمیم کنند. محققان راهی جدید برای پیوند این پوست به ربات ها یافته اند. به لطف این روش، ربات ها می توانند هر گونه زخم یا خراشیدگی را ترمیم کنند و در نتیجه پوستشان زنده به نظر برسد.

پوست مصنوعی مدت‌هاست که به عنوان راهی برای شبیه‌تر کردن ربات‌ها به انسان دیده می‌شود. این پیوند پوست نسبت به مواد مصنوعی مانند لاتکس شبیه‌تر به نظر می‌رسد. با این حال، این پوست آزمایشگاهی جدید، بدون چسب مناسب، از قالب ربات جدا می شود و نمی تواند چسبندگی خود را حفظ کند.

محققان پیش از این تلاش کرده بودند تا مشکل افتادن پوست مصنوعی از قالب فلزی را با استفاده از گیره حل کنند. اما این روش از داشتن ظاهری شبیه انسان به روبات ها جلوگیری می کند.

به تازگی، محققان روش جدیدی را برای ایجاد رابطه بین قالب فلزی و پوست مصنوعی ایجاد کرده اند. از طریق این روش، قالب فلزی ربات ها با سوراخ های کوچک پوشانده می شود و پوست مصنوعی با قلاب هایی به شکل V تزئین می شود که از آن به عنوان «لنگر» یاد می شود.

به دلیل این روش، حفره های بدن ربات و بست های پوستی V شکل روی یکدیگر قرار می گیرند و قرار دادن پوست روی بدنه فلزی ربات به آن اجازه می دهد صاف و انعطاف پذیر باشد.

متحرک سازی پوست ربات ها

همچنین برای اطمینان از اینکه پوست مصنوعی قادر به جذب مایعات است، با استفاده از روش تبخیر پلاسما در معرض پلاسمای بخار آب قرار می گیرد. این فرآیند به پوست پیوند شده اجازه می‌دهد تا عمیق‌تر به داخل فرورفتگی‌های بدنه فلزی ربات کشیده شود و به سطح ربات بچسبد.

یکی از مزیت‌های اصلی پوست مصنوعی جدید این است که به روبات‌ها اجازه می‌دهد تا دوشادوش انسان‌ها تا آخرین نفس بدون ساییدگی کار کنند.

تیم تحقیقاتی می گوید این ربات قادر است پارگی های کوچک را بدون تعمیرات دستی ترمیم کند. اما آنها میزان بهبودی پوست مصنوعی پس از آسیب را اندازه گیری نکردند.

محققان همچنین نحوه تغییر شکل پوست هنگام لبخند زدن را بازسازی کردند. برای اینکه ربات‌ها را از این احتمال مستثنی نکنند، محققان یک لایه سیلیکونی کشویی در زیر لایه اصلی پوست مصنوعی قرار دادند و این عمل باعث بلند شدن گونه‌ها نیز می‌شود. این پوست را در گوشه‌های دهان به سمت بالا حرکت می‌دهد و با لنگرهایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، پوست می‌تواند بدون هیچ گونه پیچ یا قلاب بیرون زده در قالب سه بعدی صورت قرار گیرد.

پوست مصنوعی جدید ربات ها آنقدر واقعی است که شما را می ترساند!

این تازه شروع کار است

Shuji Takeuchi، محقق در این مطالعه در دانشگاه توکیو، می گوید: “قبل از اینکه روبات ها بتوانند این پوست را اعمال کنند، چندین مرحله دیگر وجود دارد که باید انجام شود.” برای بهبود استحکام مکانیکی پوست برای مطابقت با پوست طبیعی انسان بسیار مهم است.

تاکوچی همچنین خاطرنشان کرد که برای اینکه پوست مصنوعی واقعاً مؤثر باشد، در نهایت باید اطلاعات حسی مانند دما و لمس را به هر روباتی که آن را پوشیده است منتقل کند و همچنین در برابر آلودگی های بیولوژیکی مقاوم باشد.

منبع: Life Science

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *