بورسی بودن فدکس (FADAX) یک مزیت منحصر بفرد است
اخبار اخبار اقتصادی

بورسی بودن فدکس (FADAX) یک مزیت منحصر بفرد است

تبلیغات بنری


جهان صنعت در گفت و گوی اختصاصی با امیر ایزدی، مدیرعامل فدکس و عضو هیئت مدیره راه آهن ایران (تعاملات عمومی)، درباره استراتژی ها و روندهای کلیدی که منجر به این موفقیت ها شده است، صحبت کرد. وی بر اهمیت بازتعریف و بومی سازی مفاهیم کسب و کار در جامعه کنونی تاکید کرد و به برنامه های آتی شرکت و دستیابی به اهداف بلندپروازانه اشاره کرد.

امیرزدی، بنیانگذار فدکس، درباره فدکس و نقطه شروع این شرکت گفت: داستان فدکس، داستان تلاش جمعی است که به الگوهای موفقیت گذشته راضی نیست و می خواهد چرخ را در شرایط کنونی دوباره اختراع کند. بهبود سبک زندگی طبقه متخصص و تعریف جامعه مشترک.

از ابتدای سال 1398 که ایده عرضه مستقیم سهام در بازار سرمایه هلدینگ فدک مطرح شد تا اسفند 1397 که ثبت شرکت راه آهن ایران (سهام عمومی) با موفقیت انجام شد، مسیری پر پیچ و خم ایجاد شد. در سازماندهی بورس و اداره ثبت شرکت ها به منظور انجام اولین بار اتفاقی افتاد که تا آن زمان غیرممکن به نظر می رسید. تولد فدکس در قلب راه آهن ایران ادامه همین مبارزه برای مردم است.

زندگی FedEx از این امید عملی برای نتایج بهتر و حذف موانع تجاری سنتی ناشی می شود.

تولد باشگاه سبک زندگی FedEx ادامه رویکرد FedEx به کیفیت است

وی در خصوص تفاوت فعالیت فدکس با برنامه اولیه این شرکت افزود: در زمان تاسیس شرکت، اساسنامه و اساسنامه شرکت شامل تعهدات مشخصی است که این شرکت با اخذ 20 دستگاه خودرو آلمانی از گروه فدکس و تمامی موارد تشکیل شده است منابع به دست آمده از این اشتراک برای نوسازی 13 ماشین آلات در حال حاضر در خطوط راه آهن در رده 5 ستاره هزینه شد. اما با تشدید افزایش نرخ ارز، محدودیت در تخصیص ارز و سیاست های انقباضی نظام پولی، ادامه روند بازسازی با موانع جدی مواجه شده است. از سوی دیگر، سرکوب کرایه های 5 ستاره از سوی دولت، طرح بازسازی مربیان باقی مانده را در میان مدت مبهم کرده است. بنابراین برای خروج از این بن‌بست و ترسیم چشم‌اندازی امیدوارکننده برای سهامداران خرد و کلان شرکت، طرح باشگاه سبک زندگی فدکس در شهریور 1401 هجری شمسی به تصویب هیئت‌مدیره رسید. می توان گفت مبارزه ما برای برون رفت از وضعیت قبلی به بستری برای تغییر مسیر توسعه شرکت از صنعتی کند و دشوار به یکی از سریع ترین صنایع در حال رشد در جهان امروز تبدیل شده است: فناوری مالی یا فین تک.

عضدی افزود: باشگاه سبک زندگی فدکس در واقع ادامه رویکرد قطارهای 5 ستاره فدکس به زندگی است که سفر را در «رسیدن» خلاصه نمی‌کند و می‌خواهد زنجیره ارزش سفر را از لحظه‌ای که رویای آن است، با ارائه خدمات بالا ایجاد کند. -خدمات با کیفیت . واضح است که FedEx می خواهد زنجیره ارزش را به کاربران در زندگی ترجمه کند. موتور محرکه این باشگاه قدرت و سلامت مالی کاربران است. این تحول در کسب و کار شرکت توانسته افق جدیدی را برای سهامداران ترسیم کند، زیرا تولد فدکس پاسخی به تغییرات فضای اقتصادی و از همه مهمتر در جهت خوانش تدریجی از توسعه کسب و کار است.

یکی از زیرمجموعه های FedEx (FADAX) بودن یک مزیت منحصر به فرد است

باشگاه سبک زندگی FedEx یک فرصت منحصر به فرد برای بانک ها است

از آنجایی که نیروی محرکه فدکس، توان مالی و سلامت اعضا و کاربران است، موضوع تامین مالی بسیار حائز اهمیت است که از دو جهت قابل بررسی است. اولین مدل تامین مالی، تسهیلات داخلی شرکت است که می تواند از تسهیلات بهره مند شود و اوراق منتشر کند و به همین دلیل ساختار مالی شرکت کاملا آماده است. روش دوم تامین مالی افزایش سرمایه توسط سهامداران جدید است که به راحتی منجر به افزایش قدرت شرکت خواهد شد. علاوه بر این، آنچه بسیاری از سرمایه گذاران کسب و کار دیجیتال را نگران می کند، طرح خروج است. در شرایط ناپایدار اقتصادی، این نگرانی چند برابر شده و باعث عدم سرمایه گذاری در صنایع جدید مانند فین تک شده است. به عنوان یک شرکت مبادله ای، فدکس این مشکل را حل کرد. گاهی می شنویم که سرمایه گذاری بانک ها در فین تک تقریبا غیر قابل برگشت شده است. از سوی دیگر بازار سرمایه فضای شفافی است که می توان روندهای رشد شرکت را در آن مشاهده کرد و آثار آتی آن را در بورس و قیمت روزانه سهام در نظر گرفت. ماهیت FedEx به عنوان یک پلت فرم سرمایه گذاری برای بانک ها و گروه های مالی بزرگ منحصر به فرد است. امیدواریم تاثیر تسهیلاتی که در خود ایجاد کرده ایم و برنامه های راهبردی که با مشارکت چند بانک تخصصی داریم را در افزایش کیفیت و حجم خدمات فدکس در آینده مشاهده کنید.

در فدکس، ما بر این باوریم که در عصر آینده، هر محصول و خدمات ارتباط خود را از دست خواهد داد، مگر اینکه بتواند با معنای زندگی ارتباط برقرار کند.

ایزدی در خصوص دستاوردهای فدکس در سال گذشته ادامه داد: به طور کلی می توان دستاوردهای فدکس را در چند آیتم دسته بندی کرد. اولین و مهمترین نکته این است که فدکس درک معقول و دقیقی از کسب و کار فین تک به ویژه موضوع اعتبار کوتاه مدت (BNPL) در کشور دارد. نحوه تعامل کاربر، نرخ اعتبار و احساس محصول گواه این درک است. از سوی دیگر، ما در فدکس به دنبال معنای زندگی هستیم و به نظر من فدکس مخفف آینده است. من شخصاً باشگاه سبک زندگی را فرصتی برای بهترین زندگی خود می دانم، زیرا عمیقاً در محیطی زندگی و کار می کنم که در آن معنا و محصول را در «لحظه» جستجو می کنم. ما معتقدیم که به زودی در جهان، محصول (محصول) ارتباط خود را از دست خواهد داد، مگر اینکه بتواند به نحوی با معنای زندگی ارتباط برقرار کند. موضوع بعدی رفع چالش های تامین نیروی انسانی متخصص و متعهد است. فدکس علیرغم نداشتن سابقه در صنعت دیجیتال و فین تک، توانسته تیمی چابک و خوب را گرد هم آورد که امروزه یکی از مزیت های رقابتی این شرکت است. نقطه عطف بعدی رشد ابعاد تجاری و مالی شرکت است که رخ داده است. به ندرت شاهد هستیم که فروش یک استارتاپ با هزینه های آن در سال اول برابری کند. به طور معمول، سرمایه گذاران به این نقطه فقط در سه سال اول امیدوارند. اما تیم ما با تدوین استراتژی های مناسب توانست به این نقطه برسد.

هوش مصنوعی می تواند نفت اواخر قرن سیزدهم برای ایران باشد

مدیرعامل فدرال اکسپرس در خصوص تحولات اخیر در حوزه ارتباطات و فناوری که تجارت اینترنتی را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: تحولات رخ داده در فضای کسب و کار اقتصاد دیجیتال حتی در ایران نیز بسیار سریع است و به نوعی این بستر جادویی ارتباطی مسائل و چالش های جدی مانند رقابت را به همراه دارد. در FedEx بر اساس تفکر طراحی (تفکر طراحی، طرح ها و محصولات ایجاد شده در نتیجه آزمایش شده و مطابق با تجربه کاربر اصلاح می شوند و یادگیری عمیق از آنها حاصل می شود. اخیراً طرح جذابی برای استفاده از هوش مصنوعی در فدکس تدوین شده است، به طوری که تا قبل از پایان سال یک محصول خاص در فدکس خواهیم داشت که از هوش مصنوعی استفاده می کند و می تواند سرعت و کارایی محصولات را افزایش دهد. با توجه به ظرفیت منابع انسانی کشور، هوش مصنوعی مانند نفت می تواند ایران را به یک بازیگر جهانی تبدیل کند که می تواند به سرعت زمینه توسعه را مانند آغاز قرن گذشته ایجاد کند که البته مستلزم تحول اجتماعی است.

یکی از زیرمجموعه های FedEx (FADAX) بودن یک مزیت منحصر به فرد استدر فدرال اکسپرس، یک مشکل مشکل بسیار بزرگتری را حل می کند

ایزدی در خصوص اقدامات فدکس برای بهبود تجربه خرید مشتری خاطرنشان کرد: به طور سنتی مشکل کسب و کار دیجیتال کاربر محور بوده و تجربه کاربری مرتبط ایجاد می کند. اما آنچه ما به طور جدی در نقشه راه خود به دنبال آن هستیم، معنای عمیق تر زندگی کاربران است. ما به طراحی محصول در زمینه فضا-زمان نگاه می کنیم و برای این منظور از هوش مصنوعی استفاده خواهیم کرد. در واقع، ما می خواهیم سخت ترین کار طراحی یک محصول منحصر به فرد را انجام دهیم، یعنی اتصال محصول خود به معنای زندگی. در FedEx، مشکلات با حل مشکلات بزرگتر حل می شوند! امروز می خواهیم از هوش مصنوعی برای درک معنای زندگی استفاده کنیم. از طریق هوش مصنوعی، ما به دنبال شخصی سازی خدمات FedEx برای مخاطبان خود هستیم. ورود هوش مصنوعی به فناوری مالی یک ضرورت است و به نظر می رسد شاهد ورود متغیری مخرب به زندگی بشر هستیم.

شاید کمی تنها به نظر برسیم، اما به هوش مصنوعی وابسته هستیم

ایزدی، مدیرعامل فدکس در پاسخ به این سوال که منظورتان از باشگاه سبک زندگی دقیقا چیست، گفت: اکثر افراد جامعه باشگاه خود را دارند و برای روابط کوچک و بی اهمیت رنگ، لوگو و لباس مخصوص به خود را دارند. مانند کاتارسیس فوتبال (دیدن و لذت بردن از هیجان فوتبال). و قهرمان و… همه اینها فقط برای لذت محدود و سطحی; اما در مورد خود زندگی، آنها هیچ باشگاهی ندارند. برای گفتن معنای آن باید لباس بپوشیم، درباره آن صحبت کنیم و سال ها طول می کشد تا برای ما ملموس شود و دیگران ما را بشناسند. فدکس آن باشگاهی است که خود زندگی را هدف قرار می دهد. زندگی بخش ها و لایه های متنوع زیادی دارد. ممکن است نزدیک شدن به عمیق ترین لایه ها ممکن نباشد. اما می توانیم با امور مالی، سفر، خرید، سلامت و مدیریت ثروت شروع کنیم. ما چندین محصول در دست توسعه داریم و به طور فعال مفاهیمی مانند اتحاد برند را دنبال می کنیم. ممکن است کمی تنها به نظر برسیم. اما به هوش مصنوعی و تحولات ناشی از آن بسیار تکیه کرده ایم!

بازاریابی متفاوت FedEx: همه باشگاه را می خواهند!

مدیرعامل فدرال اکسپرس در خصوص نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی و استراتژی ارتباطی گفت: این یک سوال ویژه برای ماست. زیرا پاسخ کلی به این سوال برنامه های بازاریابی محبوب است. اما پاسخ ما به این سوال این است که اتفاقا یکی از ویژگی های فدکس رفتار بازاریابی آن در جامعه است که به عنوان یک استراتژی جدی در برنامه های ما گنجانده شده است. همانطور که می بینید بیلبوردها و تبلیغات متداول FedEx را در جامعه نمی بینید، زیرا ما به دنبال بازاریابی انبوه نیستیم، بلکه به دنبال بازاریابی هدفمند هستیم. این یک انتخاب استراتژیک برای هدف قرار دادن بخشی از جامعه است که انتظارات متفاوتی از خدمات فین تک دارند. در منابع جامعه شناسی اقتصادی طبقه ای از جامعه به نام PMC (طبقه مدیریت حرفه ای) تعریف شده است که متخصصان جامعه هستند. در واقع چرخ های توسعه کشور در تفکر و تجربه این افراد نهفته است و سال هاست که تعداد آنها در روند مهاجرت رو به کاهش است. ما می خواهیم به این کلاس یک باشگاه بدهیم. سایر بخش ها نیز دارای باشگاه هستند. قرمز و آبی می پوشند. اما PMC ها به باشگاه تعلق ندارند! این افراد برای زندگی به باشگاه نیاز دارند. بازاریابی سخت است. استفاده از ابزارهای رایج دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن به هدفمان توصیه نمی شود. ببین اینجا باید مشکل بزرگتری حل کنیم تا مشکل (فروش) حل شود! بنابراین بازاریابی ما با بازاریابی محصولات مشابه متفاوت خواهد بود، یعنی بازاریابی کلی نخواهد داشت و این امر با تمرکز، انتخاب و انتخاب بیشتر اتفاق می افتد.

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *