یک پایانه جدید در تهران افتتاح شد
اخبار اخبار عمومی

یک پایانه جدید در تهران افتتاح شد

تبلیغات بنری


علی رضا زاکانی روز یکشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه شرق خط 2 مترو و تکمیل فاز اول پردیس مسافربری شرق تهران در قالب 130 امید و افتخار گفت: به گزارش رابو، کمپین: همچنین طرح هایی برای انتقال ایستگاه های جنوب و غرب به … خارج از تهران، در تهران تنها چند ایستگاه موقت خواهیم داشت که مسافران را از آنجا به اصلی منتقل می کند. ایستگاه ها، و دیگر انبار اتوبوس نخواهیم داشت. و انبارهایی که باعث آلودگی و مشکلاتی برای شهر می شود.

عصر ایران در خبرها نوشت: وی با بیان اینکه کارهای امروز مقدمه و آغاز پروژه ایستگاه شرق است و در مساحتی به وسعت 17 هزار متر مربع کارهای ویژه ای از جمله احداث مجتمع تفریحی، هتل و … استفاده از ظرفیت نرده در حال اجراست. فونداسیون این کار تا دو ماه و نیم دیگر آغاز و مجموعه فعلی ایستگاه شرق منتقل می شود. همچنین توسط یک سیستم جدید خدمات مسافری اداره می شود.

مدیریت شهری با اقدامات عملی “امکان پذیر” را حذف کرد

شهردار تهران گفت: در دوره قبلی مدیریت شهری می گفتند که اجرای ایستگاه جدید شرق بر اساس طراحی اولیه آن امکان پذیر نیست و پروژه رها شده است اما این دستاوردها یکی پس از دیگری در حال به ثمر نشستن است. این دوره.

زاکانی افزود: این پروژه فوق العاده که از گذشته آغاز شد و مدت ها مسکوت ماند پس از سال ها در این مدت دوباره آماده شده است. امروز فاز اول آن افتتاح می شود و این پروژه یکی از پروژه هایی است که در دوره قبل مغفول مانده بود.

وی افزود: در بازدید از پروژه یادگار امام در مورد پادگان جی و اتصال آن به بروجردی و آزادگان که مجتمعی معادل پروژه امام علی (علیه السلام) در غرب تهران را تشکیل می دهد، این موضوع در دوره قبل مشخص شد. مدیریت شهری چگونه در دوربرگردان این پروژه پل ها را دفن کردند و گفتند ادامه در آن ممکن نیست.

وی تصریح کرد: در خصوص ایستگاه جدید شرقی، شورای شهر پنجم تهران تشخیص داد که بر اساس طرح اولیه قابل استفاده نیست، اما این دستاوردها یکی پس از دیگری در این دوره به ثمر نشسته است.

شهردار تهران افزود: پروژه ایستگاه شرق در سال 1395 حدود 92 درصد پیشرفت داشت، سپس در اثر سهل انگاری به 82 درصد پیشرفت رسید و با تغییر طراحی در این مدت، پیشرفت پروژه به 60 درصد رسید و در این مدت پیشرفت پیشرفت داشت. از این پروژه حدود 40 درصد بوده است. طی سال آینده توسعه بال شرقی خط شماره 2 مترو به طول چهار کیلومتر تکمیل می شود و در کنار آن ال. آر. T را به عنوان تراموای سبک شهری خواهیم داشت که در حال حاضر در چین برای انتخاب نوع آن در حال مذاکره است و انتهای این خط یک مرکز دپو و ایجاد این مدل حمل و نقل خواهد بود. مجموعه شهروند نیز در این فضا در حال آماده سازی و ساخت است.

وی بیان کرد: علاوه بر این مجموعه تفریحی و گردشگری در جنوب این مجموعه مشرف به حصار سرخه طراحی شد و تلاقی این ویژگی ها ویژگی انحصاری برای این پروژه ایجاد می کند.

photo_2024-06-30_20-39-24.jpg

انتقال پیاده روها و ایستگاه های مسافربری تهران به خارج از شهر

زاکانی گفت: ما برای تهران برنامه داریم و کاری را بدون دلیل انجام نمی دهیم. شهر را تنها نگذاشتیم و به زودی چشم مردم تهران به ده ها هزار اتوبوس و تاکسی که اکثرا برقی هستند باز خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از برنامه های تهران انتقال پیاده روها و ایستگاه های مسافربری تهران به خارج از شهر است. بسیاری از مناطق ما تحت تأثیر میراث معیوب پیاده روها قرار گرفته اند و برای این کار مساحتی بالغ بر 600 هکتار در نظر گرفته شده است تا وضعیت پیاده روها در مناطق 12 و 16 بسته شود تا این مناطق. از این آسیب در امان هستند.

توسعه شرقی خط 2 در سال آینده تکمیل می شود

معاون فنی شرکت مترو تهران در این جلسه با تاکید ویژه شهردار تهران بر آغاز توسعه شرقی خط شماره 2 مترو گفت: این توسعه حدود چهار کیلومتر طول دارد و شامل دو ایستگاه است.

پرویز ظهراب زاده افزود: امروز شاهد آغاز پروژه دیگری برای متروی تهران، توسعه بخش شرقی خط دوم مترو تهران و تکمیل فاز اول ایستگاه فردس مسافربری در شرق تهران هستیم اجرا خواهد شد.» خط 2 مترو از منتهی الیه غرب تهران شروع و تا ایستگاه فرهنگسرا ادامه دارد. توسعه شرقی این خط از سال ها پیش آغاز شد اما به سرانجام نرسید و با مطرح شدن بحث تکمیل ایستگاه شرق، ضرورت این پروژه بیش از پیش مطرح شد.

photo_2024-06-30_20-39-18.jpg

وی بیان کرد: این طرح توسعه به طول حدود چهار کیلومتر، شامل دو ایستگاه (یک ایستگاه میانی و یک ایستگاه پایانی) است. طرح توسعه توسعه یکساله است و همزمان با تکمیل فاز بعدی ایستگاه، الحاق شرقی خط 2 نیز افتتاح می شود.

معاون فنی شرکت مترو تهران با بیان اینکه عملیات اجرایی از فردا یکشنبه ۲۰ تیرماه با حداکثر شدت پیگیری می شود، گفت: حجم این پروژه هشت هزار میلیارد ریال است و با پیمانکار کار آغاز می شود. ایستگاه شرق است و امیدواریم تا یک سال آینده به بهره برداری برسد. این ایستگاه با مساحتی در حدود 130 هزار متر مربع یکی از بزرگترین پروژه های ملی به شمار می رود. مساحت ساختمان اصلی این پروژه 25500 متر مربع است.

233217

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *