ظاهر شدن شکل‌های عجیب در یونوسفر زمین/ عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

ظاهر شدن شکل‌های عجیب در یونوسفر زمین/ عکس

تبلیغات بنری


شکل‌هایی مانند این قبلا دیده شده بود، اما یک ابزار تصویربرداری جدید به دانشمندان اجازه داده است تا نگاه بهتری به آن‌ها داشته باشند. این تصاویر اشکال عجیب X و C را نشان می دهد که در زمان های غیرمنتظره در جو زمین ظاهر می شوند.

در طول روز، یونوسفر با برخورد نور خورشید به آن بار الکتریکی دریافت می کند و این باعث ایجاد پرتوهای پلاسمایی از ذرات باردار می شود که بیشتر تحت تأثیر میدان مغناطیسی زمین قرار می گیرند. هاله ها و حباب های پلاسما شکل هایی را تشکیل می دهند که اکنون مشاهده می شود.

مطالعات نشان داده است که ادغام هاله ها تشکیل یک در این رابطه.

مدل های کامپیوتری نشان می دهد که شرایط جوی پایین می تواند پلاسما را به سمت پایین بکشد.

فضل لاسکار، فیزیکدان یونوسفر در دانشگاه کلرادو، می‌گوید: «گزارش‌های قبلی از ادغام تنها تحت شرایط ژئومغناطیسی آشفته بود. “این یک ویژگی غیرمنتظره در شرایط ژئومغناطیسی آرام است.”

کشف دیگری که دانشمندان را متحیر کرد، ظهور حباب های C شکل و C شکل معکوس در پلاسما بود. اعتقاد بر این است که این اشکال توسط باد روی زمین ایجاد می شوند، همانطور که جهت باد می تواند نحوه تکیه درخت را شکل دهد.

ظهور اشکال عجیب در یونوسفر زمین/تصویر

در حال حاضر، به نظر می رسد شکل C در یونوسفر نسبتاً نادر است و تاکنون تنها دو مورد مشاهده شده است. با این حال، محققان مشتاق هستند که آن را بیشتر بررسی کنند و دلایل تشکیل آن در یونوسفر را درک کنند.

دیپاک کاران، فیزیکدان یونوسفر در دانشگاه کلرادو، می گوید: «تا به حال هرگز به این نزدیکی تصویربرداری نشده بود.

پلاسما در یونوسفر برای امواج رادیویی برای طی مسافت های طولانی ضروری است و اکتشافات در این زمینه درک ما را از نحوه کار رادیو و GPS بهبود می بخشد.

اختلالات در یونوسفر مانند آنچه در اینجا مشاهده می شود می تواند بر ارتباطات حیاتی و زیرساخت ناوبری تأثیر بگذارد.

منبع: Sciencealert

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *