بحث‌های محیط‌زیستی پزشکیان ناکافی است/ محیط‌زیست در حاشیه دولت مدنظر جلیلی/ هنوز نپذیرفته‌اند مهم‌ترین مسئله کشور در حال حاضر محیط‌زیست است
اخبار اخبار عمومی

بحث‌های محیط‌زیستی پزشکیان ناکافی است/ محیط‌زیست در حاشیه دولت مدنظر جلیلی/ هنوز نپذیرفته‌اند مهم‌ترین مسئله کشور در حال حاضر محیط‌زیست است

تبلیغات بنری


الهه جعفرزاده: تجربه نشان می دهد که در بحث های توسعه و برنامه های اقتصادی محیط زیست را به حاشیه می برند و کسب درآمد و ایجاد فرصت های شغلی را مبنا قرار می دهند. در همین راستا مسعود مازیکیان نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برای حفظ محیط زیست کشور تایید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری با هر برنامه و طرحی در دولت خود که به وضعیت کشور آسیب بزند مخالفت خواهد کرد. اقلیم. محیط زیست انجام داد

عباس محمدی، فعال محیط زیست و مدیرعامل انجمن دیده بان کوهستان در پاسخ به این سوال که آیا اجرای این مطالبه در حیطه اختیارات رئیس جمهور است، به رابو گفت: بر اساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، محیط زیست و قوانین. در برنامه توسعه برنامه گنجانده شده است، ثالثاً موضوع را روشن می کنیم اگرچه این موضوع در برنامه هفتم توسعه مصوب مجلس فعلی کمتر مطرح است، اما در هر صورت ابزارهای قانونی برای جلوگیری از طرح های بسیار مخرب وجود دارد و رئیس جمهور نیز قادر است. در مقابل این موارد محکم بایستند و از اجرای آنها جلوگیری کنند.

وی تاکید می کند: اگرچه بحث های زیست محیطی آقای مزیکیان در کمپین ها و مناظره ها کافی نبود، اما مجموع این موارد از نظر من امیدوارکننده است و معتقدم با روحیه ای که دارد می تواند مشکل را برطرف کند. نقاط ضعف در این زمینه. با این حال، من معتقدم ضروری است که همه مدیران ما در مورد مسائل و چالش های زیست محیطی آموزش های لازم را دریافت کنند.

آنها نمی پذیرند که «محیط زیست» مهمترین مسئله کشور است

محمدی ضمن حفظ بی طرفی خود در بررسی دو دیدگاه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 1403 می گوید: «در ابتدا باید گفت که در مجموع اظهارات نامزدهای ریاست جمهوری به ویژه آقای مزیگیان و جناب جلیلی نکته مهم و شایسته ای در حوزه محیط زیست وجود ندارد. این بدان معناست که هرکس بخواهد رهبری کشور را بر عهده بگیرد، هنوز نپذیرفته است که مهمترین مسئله کشور در حال حاضر «محیط زیست» است.

در مورد هر دو کاندیدای انتخابات، آقای پزشکیان در این رده نسبتاً جلوتر است. چرا که حداقل یک کارگروه محیط زیست در ستاد خود با حضور فعالان شناخته شده تشکیل داد و جلسات و سخنرانی های متعددی در زمینه چالش های زیست محیطی و مطالبات مربوطه برگزار شد.

دیدگاهی که با اصل حفاظت از محیط زیست مغایرت دارد

محمدی اهداف و سیاست های سعید جلیلی، دیگر کاندیدای ریاست جمهوری را مغایر با اصول و ضوابط زیست محیطی می داند و معتقد است در مقایسه با محیط زیست، جلیلی تقریباً حرفی برای گفتن ندارد.

وی در توضیح این موضوع به یکی از رهنمودهای اقتصادی که جلیلی در جریان بحث ها مطرح کرد اشاره می کند و می گوید: «در مجموع تفکر آقای جلیلی با اصول حفاظت از محیط زیست در تضاد است “صادرات محصولات تابستانی به روسیه و ایجاد فرصت برای کسب درآمد 11 میلیارد دلاری”؛ که وی در جریان بحث ها مطرح کرد. مواضع کشوری که این همه امکانات و ادعا در حوزه فناوری، دانش روز و ذهن فکری دارد، بیاید و بر صادرات سبزی و میوه به عنوان یک طرح اقتصادی تاکید کند.

وی با بررسی ابعاد و مخاطرات زیست‌محیطی این پیشنهاد ادامه می‌دهد: طبیعتاً چنین چیزی برای کشور ما خطرناک است، خاک ما به شدت در حال فرسایش است و اگر بخواهیم کشاورزی را در این سطح توسعه دهیم. می تواند صدمات جبران ناپذیری برای کشور به همراه داشته باشد.»

محمد درویش، فعال محیط زیست نیز چندی پیش در این باره با رابو گفت و گو کرد.این یک فرصت نیست، بلکه یک تهدید است. واضح است که چنین پیشنهادی با روح و هویت سند امنیت غذایی کشور مغایرت دارد

در دولت پیشنهادی جلیلی، محیط به «حاشیه» می رود.

عباس محمدی می گوید: «سعید جلیلی اساساً سر تطبیق با دنیا را ندارد، با توجه به تحریم ها و تهدیدهای قدرت های مختلف جهانی و همچنین احساس خطر جنگ، لجاجت با دنیا را به دنبال خواهد داشت. به حاشیه راندن محیط زیست زمانی می توانیم به فکر حفاظت از محیط زیست باشیم که زندگی و آینده ما در خطر است و نباید مانع معیشت خود شویم وگرنه حفظ محیط زیست سرلوحه کار دولت و ملت خواهد بود. ”

وی ادامه می دهد: کارنامه و رفتار امروز آقای جلیلی مرا به عنوان یک شهروند عادی می ترساند. مثلاً در بخشی از سخنان خود می گوید: مردم را از جنگ نترسانید. چنین کلمه ای جدا از ترسناک بودن، ضد محیط زیست است. هر انسان عاقلی باید از جنگ بترسد و از آن متنفر باشد، اما جنگ به نظر آنها یک پدیده طبیعی است. این ایده ها ممکن است در نگاه اول سیاسی به نظر برسند، اما در واقع محیطی هستند. البته حفاظت از محیط زیست نیز از جمله مسائل سیاسی است. چون وقتی صحبت از تخریب زمین یا بهره برداری از منابع آب و خاک می شود، این موضوع به مبانی اداری کشور برمی گردد و طبیعتا سیاسی می شود.»

بحث های زیست محیطی پزشکان ناکافی است/محیط زیست در حاشیه دولت جلیلی/ هنوز نپذیرفته اند که اکنون مهمترین مسئله کشور محیط زیست است.

این فعال محیط زیست در پایان می افزاید: از منظر زیست محیطی و با توجه به دیدگاهی که دو نامزد در این حوزه ارائه کردند، شواهد حاکی از آن است که فردی مانند مسعود مازیکیان با سابقه روشنی که از وی می بینیم و سخنانی که امروز از او می شنویم، دلسوزانه با محیط زیست کشور است و برای رقیب انتخاباتی او از امتیاز بزرگی برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

در دولت بالقوه پزشکان، طرحی که منجر به تخریب محیط زیست شود، تصویب نمی شود.

دونفره سلامت از نگاه پزشکان و جلیلی/ برنامه های کاندیداها در حوزه سلامت چه نقاط قوت دارد؟

چرا باید رای بدهی؟

47232

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *